Het grote vuurwerktopic 2008-2009

aan het filmpje te zien en te horen is eht wel een goede pijl, maar ik heb er zelf geen ervaringen mee. Alleen met de zink 901, en doe zijn altijd goed.
 
Ik heb er geen verstand van, maar die pijl lijkt me een beetje te hoog in de lucht tot ontploffing komen? Zoals ik het me herinner, klappen die dingen altijd veel lager boven de grond?
Maar nogmaals: ik heb er geen verstand van.
 
Dat maakt opzich niet uit ze gaan toch niet de lucht in maar in vergelijking met andere lijkt hij vrij hoog te gaan ja, niemand nog ervaring met deze nee?

Amper wat te krijgen hier verder:X
 
Dat is een ,, super '' lawinepijl. Geen verkeerde pijlen hoor, de zink 901 gaan wel iets harder maar als je niet veel geld ervoor hoeft te betalen is het geen miskoop. :)
 
ojee, dit kan zomaar eens een bekende van het forum hierzo zijn:

Aanhoudingen illegaal vuurwerk
Geplaatst door: chrissiej - donderdag 18 december 2008 om 14:02 - Bron: Politie.nl

HUIZEN/BLARICUM - Drie mannen zijn woensdag 17 december aangehouden in verband het in bezit hebben van 100 kilo illegaal vuurwerk.

Naar aanleiding van binnengekomen informatie is drie weken geleden een onderzoek gestart naar illegaal vuurwerk. Hierop zijn woensdagochtend 17 december in drie woningen in Huizen en Blaricum zoekingen gedaan en drie mannen aangehouden. In een woning aan de Dam in Blaricum werden een computer en een geldbedrag in beslag genomen. In een woning aan de Stobbe in Huizen is een hoeveelheid illegaal vuurwerk aangetroffen. Het vuurwerk was onder andere verwerkt in zelfsamengestelde vuurwerkbouwpakketten wat extra gevaar oplevert voor bewoners en omgeving.
In een woning aan de Slangenkruid in Huizen werd een aantal dozen met illegaal vuurwerk, waaronder nitraten, strijkers en kleine mortieren aangetroffen. In totaal is er honderd kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.

Drie mannen zijn aangehouden. Het gaat om een 35-jarige Huizer, een 19-jarige Huizer en een 21-jarige Blaricummer. Ze worden verdacht van het importeren, bewerken, verhandelen en het in bezit hebben van illegaal vuurwerk.

Het onderzoek wordt voortgezet en meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten.
 
100 kilo klinkt veel maar, als je uitgaat van dat sierblokken snel al 20kg wegen, soms zelf wel zwaarder! dus als je zegt dat je 4 a 5 blokken hebt staan is het niet extreem veel. heb je daarin tegen 100kg in lawine pijlen hebt is het heel veel!
 
zijn beide uit ialtie cobra's en xplods. en de media heeft ze nu iig ook ondekt....
en 100 kilo klinkt veel is het niet..
ze rekenen hier nog altijd het karton/beton mee, terwijl dat niet ontploft maar het kruit.
dus anders zouden hun zeggen bv 20 kilo vuurwerk.. nu staat er 100 kilo ( waarvan 80 kilo rest spul ) Toen ik werd gepakt stond er in de krant 100 strijkers! ipv 1 doosje
media...
 
Lol...ik vind de cobra een van de veiligste stukken vuurwerk die ik tot nu toe heb gehad, echt een geweldig betrouwbare vertraging als je het mij vraagt en juist een hele lange lont ipv een korte. Ik kan zo moe worden van die mediaverhalen :Z
 
hahaha, hoorde het ook op de radio vanochtend, wat een onzin... alsof IEMAND ze naar het bureau gaat brengen :L zonder daarna nog een bezoekje van de politie te krijgen!

ga toch fietsen!!

En net wat pronk zegt, met cobra's en explods gaat juist iedereen extra voorzichtig om (neem ik aan) omdat ze toch wel redelijk hard gaan! je zal niet gouw iemand tegen komen die met die dingen gaat lopen gooien ofzo! denk ik dan :)
 
Back
Top