Het grote "Show je computer/werkplek" topic

Even aan het kloten met mn 2005FPW bij een vriend die er ook 1 heeft :p
Fotos zijn een beetje bewogen en met telefoon genomen maarja :p


[ir]http://home.quicknet.nl/qn/prive/rjm.berk/23-05-06_1336.jpg[/ir]

[ir]http://home.quicknet.nl/qn/prive/rjm.berk/23-05-06_1402.jpg[/ir]

[ir]http://home.quicknet.nl/qn/prive/rjm.berk/23-05-06_1546.jpg[/ir]
 
@ Martin, ik heb er vrij weinig verstand van, maar met wat voor een videokaart draait hij dat nu? Of met 2 kaarten?
 
Wij hebben alle2 dezelfde PC dus had mijn scherm gewoon naar hem toe gesleept. Is kijken hoe zo'n dual screen setup werkt :)
Dit liep op een 1 7300LE. Beiden schermen op 1680x1050. Had dat ding totaal geen moeite mee. Helaas heeft die geen 2xdvi maar 1xdvi en 1xvga..

@Daniel: nee zijn dezelfde maar hij heeft hem normaal op dat houten geval staan. Op de 2e & laatste foto is die weg :)
 
Last edited:
:D ik had effe 3 schermen

screenshot
[IR]http://tweakers.net/ext/f/d14344e13f4a264bc8e278c6fd82460f/full.jpg[/IR]
3e scherm geeft alleen donker beeld (zelf gerepareert met een andere inverter die te weinig spanning levert) dus gebruik ik die nu als monitor voor mijn server of als ik eens een pc moet repareren ofzo.

hier nog een pic van me pc atm
[IR]http://tweakers.net/ext/f/af7eb2bf50cbf4785ef9c7ee00e376ae/full.jpg[/IR]
 
Morgen is het dan zover :)

Eindelijk morgen aan het eind van de middag mijn pc ophalen..

Dit moet ervoor zorgen dat het ook echt van mij is :p

14jaj2v.jpg


(+ nog 1 x 100 uiteraard.. alleen dan was het geen mooi blokkie :p)

Ik kan helaas geen foto's maken, want mijn moeder is een weekend weg, en wat neemt ze mee x| juist.. de digi cam. Dat wordt dus volgende week!

Ltr
 
hahhaha, ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met zijn nieuwe pc geloof ik :p
ik heb wat nieuwe overklok gear gekocht. Zal miss wel een pic schieten als het dr is.
 
Ach.. kijk.. het is geen noodzaak, heb nu een 2,8 ghz laptop.

Alleen het is gewoon niet het snelste snap je. Die nieuwe pc ook niet, maar die zal toch lekker draaien.. Ik kan me er echt dood aan irriteren als me laptop weer eens vastloopt of enorm hard koelt en blaast.

Ik belast dat ding gewoon teveel:p

Bovendien heb ik dan een pc en kan ik die laptop (alleen) gebruiken voor school.. en hoef ik er niet perse ook andere dingen op te doen..

Een pc + laptop @ me bureau staat ook nog eens niet verkeerd :W

Heb er idd veel zin in om hem op te halen.. alleen jammer dat de digi cam er niet is.. maja.. jullie weten al wel hoe het eruit zal zien:)

Zo, dit was mijn lulverhaal weer 8P

Truste :*




BTW, is overklocken slecht voor je pc? net zoiets als tunen van een cilinder waardoor de levensduur achteruit gaat??

En haal je er grote winst mee?? Wat houd het precies in?
 
als je niet precies weet wat het inhoud raad ik het af.
overklokken is niet slecht voor je pc hoewel de levensduur van een proccesor er op achteruit gaat. een cpu gaat geloof ik 12 jaar of langer mee. Na een overklok misschien iets van 5-8 jaar. Zolang gebruik ik hem toch niet (misschien als server)

Performance winst is bij jou cpu eigenlijk niet interessant denk ik. Als je erg veel encode en renderd kan je er wel veel wist uit halen. Ik zou zegen, als je het interessant vind, kijk op tweaker bij Teaking en Cooling algemeen. Daar staat er veel info (FAQ enz)

De nieuwe conroe is wel erg interessant omdat deze erg makkelijk is over te klokken. Een E6300 draait makkelijk op E6600/E6700 snelheden met een goede luchtkoeler.

ben benieuwd wat mijn E6600 gaat doen op -45 graden :W

Je nieuwe PC is trouwen WEL snel. Maar dat ga je vanzelf wel merken.
Misschien dat je nog winst kan halen door 2 schijven in raid 0 te laten draaien.
Dit scheelde bij mij heel erg veel in performance
 
RemcoV said:
En? :)

Ben wel benieuwd :W
Ik heb hem nog steeds niet. Ik zou hem gisteren om 17.00 uur ophalen. Bellen ze 16.55 op dat ze bepaalde componenten (o.a. videokaart) nog niet binnen hadden. De leverancier was ze vergeten op te sturen :S:S:S!!

Vandaag kon ik hem eigenlijk niet ophalen want ik zou al vroeg naar me vriendin gaan. Nu dus maar iets later naar me vriendin. Om 1 uur is hij klaar.

Heb geen tijd om hem thuis aan te sluiten etc.. moet daarna meteen weg.

Maandag dus maar verder zien..

mzl
 
Dit is dan mijn werkplek, ben 2 weken terug verhuist, ben erg blij met mn nieuwe plekje :)

pcplek3small.jpg


pcplek1small.jpg


Mn pc kast.
pckastsmall.jpg


En hier gaat alle muziek over via de pc, ipod + tv en dvd.
VERSTERKERsmall.jpg


pc specs:

Processor: AMD Athlon 64 3000+
CPU Koeling: Zalman CNPS7700-Cu
Videokaart: ATI Radeon XT9600 PRO 256.
Geheugen: 2x Corsair 512 MB XMS Pro CAS2 PC3200 D
Moederbord: Asus K8N-E Deluxe Nvidia nForce 3
Geluid: Sony STR-DE375 Versterker, met 5.1 boxenset en een subwoofer, die boxen zijn aan vernieuwing toe, ben aan het kijken voor een nieuwe Bose set.
Muis: Logitech MX500
Toetsenbord: Microsoft MultiMedia Keyboard
Hardeschrijven: Western Digital 40 GB + LaCie 40GB USB2.0 2.5"5400rpm by Porsche
Beeldscherm: Sycnmaster 960BF 19" Digital LCD
Behuizing: Coolermaster Praetorian 732 Silver
en een Asus CD/DVD speler/brand ding..

Pc is niet super denderend, maar vind het voorlopig goedzo, Videokaart en hardeschrijf zal binnenkort wel vervangen worden..
Maak ook wel ff goede foto's als ik weer een goede cam tot mijn beschikking heb :)
 
Last edited:
cunoh said:
Dit is dan mijn werkplek, ben 2 weken terug verhuist, ben erg blij met mn nieuwe plekje :)
CPU Koeling: Zalman CNPS7700-Cu (Die met koper.)
Mooi plekkie. Bureau is vet :)
En Cu is de scheikundige afkorting voor koper ;)
 
Back
Top