Het grote psychische en lichamelijke klachten topic #1

Ik zelf heb best een ernstige vorm van adhd, ben ook verslaafd aan speed maar ben nu een niet gebruikende verslaafde om het zo maar even mooi te stellen.

Ik heb 5 maanden een klinische opname gehad bij Novadic kentron (verslavings instelling in brabant) en nu zit ik in een vervolg traject genaamd begeleid wonen waar ik nog 2 keer in de week urine controles moet doen.

Tijdens me opname heb ik therapie gehad voor me adhd en terugval preventie en ben ik met medicatie begonnen. Zo moet ik sochtends smiddags en savonds concerta nemen van 54mg, 36mg en 18mg en hierdoor functioneer ik nu veel beter in het dagelijkse leven.

Me verslaving zal ik nog zon beetje de rest van me leven last van blijven houden en zal hier ook mee om moeten leren gaan. Drugs gebruiken zit er voor mij gewoon niet meer in, ook niet recreatief en zelfs alcohol drinken brengt al de nodige risico's met zich mee (zin krijgen in wat anders).

Ik heb ongeveer 3 jaar dagelijks speed gebruikt en ben nu ruim 7 maanden clean en de toekomst ziet er beter uit als een jaar geleden. Maandag begin ik weer met werken, en kan ik me leven weer beetje bij beetje op gaan bouwen.

nadeel van adhd is ook dat je verslavings-gevoelig bent.
zelf heb ik een tijdje redelijk wat coke gebruikt, maar ik ben eigenlijk gelukkig van het 1 op het andere moment me daar echt tegen gaan keren, klote drug.

goed van je dat je gestopt bent en dat je het ook volhoud :)

Na ja ik heb dus adhd ,maar daarnaast door teveel dingen die gebeurt zijn vroeger snel last vn depressies/stemmingswisselingen.
Sinds me scheiding 2005 heb ik me heel erg van binnen door alles zitten op te vreten .
vorig jaar na een klote periode met spoed bij me ex weg gegaan ivm met haar buien gelieg en gedrag .
Na de verhuizing compleet ingestort en ook hulp gezocht gevraagd bij de psych.
Hier werd geconstanteerd dat ik een burn out had.
in january 2011 3 maanden later ben ik langzaam opgekrabbelt ben van 2 uren werken weer na 4 halve dagen gegaan ,meer wil nog steeds niet 10 maanden later.
onder tussen wel alles erom heen op orde en rustiger geworden ,wel vaak snel geiriteerd of boos omdat ik meer wil dan ik kan .
Me vriendin weet hier goed mee om te gaan gelukkig

Na ja ik heb dus adhd ,maar daarnaast door teveel dingen die gebeurt zijn vroeger snel last vn depressies/stemmingswisselingen.
Sinds me scheiding 2005 heb ik me heel erg van binnen door alles zitten op te vreten .

dit is iets wat ik echt bijna hetzelfde heb...

niet gescheiden maar wel uit elkaar gegaan dan, maar je snapt vast wel wat ik bedoel :)

Ik ben afgelopen maanden zwaar depresief geweest ivm 2x verhuizen en scheiding. (van ouders)
Ben naar een compleet ander deel van NL verhuist en moest snel voor mijn gevoel een nieuw leven opbouwen waarin ik het heel zwaar had/heb. Ook een kleine periode alleen maar geblowd maar dat is nu verder ok. (1,5 uur geleden was ik wel nog gaar)
Nu in de zomervakantie gaat het stukken beter en veel nieuwe mensen leren kennen om mee om te gaan. :)

Ik heb dat dus hier gedaan in een dorpje 15 km van de stad af.
Dit was ook uiteindelijk de juiste keuze geweest
Inmiddels ben ik alle vrienden kwijt ,maar krijg weer nieuwe terug.
De vrienden die ik nog had verwachten telkens dat ik bij hun kom ipv dat ze hier kwamen,of controleren voor me ex en dan gezeik om niks.
Ben een knokker geweest en heb met niks alles in hoog tempo weer opgebouwt .
Inboedel en kinderkamer binnen 2 maanden klaar dankzij hulp van onbekenden die ik via een forum had ontmoet .
Paar x in de maand ga ik naar me ouders en voor de rest kom ik amper meer in de stad.
Zit hier goed wil ik winkelen of wat dan ook doe ik dat in een ander dorp of stad.
De rust en vrijheid bevalt me wel.
Vriendin woont ook maar 7 km verderop en me werk zit ook daar in de stad .
Langzaam doe ik steeds meer ,maar heb geleerd in een zeer rustig tempo door te gaan zodat ik het de hele dag vol houd.
Iets wat ik nooit kon als ik werkte ging het als een tornado en binnen 4 uren kapot.
Ook word ik rustiger slik nu 1 x per dag welburtin .
Dankzij dit ben ik weer iemand die rustiger is minder agresief niet depresief enz.
Ok heb soms nog wel een drukke bui ,maar alleen als ik gespannen ben.
Drankverslaving heb ik 1 jaar gehad in 2005 door me scheiding alle ellende en me zooon even niet zien.
Nu drink ik amper meer ook al is het moeilijk ,want vaak voel je je bagger als je aan je zoon denkt die je maar 1 a 2 x per maand 2 uren kan zien door de afstand waar die nu zit

Heb zelf twee jonge kinderen, en lijkt me redelijk rampzalig als je zie niet kan/mag zien... Hoop meegemaakt als ik het zo hoor, sterkte ermee in ieder geval...

denk dat ik maar eens moet gaan aangeven in mn gesprekken dat ik me soms echt depresief en focking eenzaam voel.

met de medicijnen voor de adhd gaat het wel goed enzo.
maar die buien dat ik zo gigantisch down ben en me echt kut ga voelen worden niet minder...

bah joh...

Back