Het grote psychische en lichamelijke klachten topic #1

Ik had colitis ulcerosa. Kort uitgelegd een chronische ontsteking van de dikke darm omdat het lichaam de darm niet meer als iets lichaamseigen ziet en daardoor de darm gaat afstoten. Eerst jarenlang medicijnen gehad totdat die ook z'n tol begonnen te eisen in de vorm van botontkalking, ogen die achteruit gingen, zeer zware stemmingswisselingen en als gevolg van de verminderde weerstand 2x een hersenvliesontsteking wat ik bijna niet meer na kon vertellen. Eind 2006 besloten om er operatief een einde aan te laten maken. Dus complete dikke darm + endeldarm verwijderd tijdens een 7 uur durende operatie en nog een kleine van 2 uur om het allemaal functioneel te maken. Ben nu gelukkig redelijk gezond, soms wel wat sneller moe als dat ik zou willen...

Pfff, allemaal vervelende aandoeningen, en petje af voor degene die toch een "normaal" leven weten op te bouwen.

Ik ben gelukkig gezond, en gelukkig nog nooit echt ernstige aandoeningen gehad.

ik heb vaak last van mijn lever echt fucking irritant, meestal op maandag ochtend last als ik een stukje ga draven maar in de vakantie steeds vaker last van gehad.
ben niet iemand die snel naar de dokter gaat, dus ja kijk het nog wel even aan.

no.jpg

Pfff, allemaal vervelende aandoeningen, en petje af voor degene die toch een "normaal" leven weten op te bouwen.

Ik ben gelukkig gezond, en gelukkig nog nooit echt ernstige aandoeningen gehad.

dat is altijd beter, ik wou dat ik zelf ook niks had.

naast mn adhd heb ik dus een zo mooi genoemde "rouwreactie" op mn overleden zusje.
en soms voel ik me totaal niet op mn gemak enzo, maar dat komt door alles bij elkaar op het moment denk ik. aangezien er op het moment zoveel veranderd in mn leven :)

breek liever mn bijde poten dan psychische klachten hebben, dat is totaal niet chill dus.

zou dat het zijn? zal toch niet?

Funk jonge, wees verstandig en ga na de dokter als je er last van blijft houden! Heb het al vaak genoeg meegemaakt in mijn omgeving dat iemand ergens last van krijgt en later blijkt dat hij of zij een ernstige ziekte heeft met uitzaaien.

Zeg dit niet om je bang te maken, maar ik dacht eerder ook altijd wel van gaat wel weer over, maar en erachter gekomen dat je niet zomaar ergens te lang meer door moet blijven lopen kan namelijk erg vervelende consequenties hebben.

Paniekaanvallen -over heen aan t komen *trots*- en heb hartritmestoornissen ye-ah. Verder ben ik heel erg leuk :D

Paniekaanvallen heb ik vorig jaar veel last van gehad, zat vol stress sinds de finanielce criris en uiteindelijk me baan erdoor kwijtgeraakt. trillen hartkloppingen, denken dat je het loodje gaat leggen. Schijnt dat je 1 of ander stofje mist in je hersens, dus kreeg ik anti-depri:p. Schaamde me er ook voor, maar nu het weer goed gaat en met mijn eigen bedrijfje ook lach ik het leven erweer mee tegemoed:W

zou dat het zijn? zal toch niet?

Ik dacht dat t een soort van geintje was.
Want de combi lever en maandagochtend is nogal voordehand liggend.

Maar als je niet veel zuipt in t weekend , is een dokter geen slecht idee.
Ken ook wel mensen die last vanhun lever hadden , maar dat kwam door een weekje HC zuipen

Paniekaanvallen heb ik vorig jaar veel last van gehad, zat vol stress sinds de finanielce criris en uiteindelijk me baan erdoor kwijtgeraakt. trillen hartkloppingen, denken dat je het loodje gaat leggen. Schijnt dat je 1 of ander stofje mist in je hersens, dus kreeg ik anti-depri:p. Schaamde me er ook voor, maar nu het weer goed gaat en met mijn eigen bedrijfje ook lach ik het leven erweer mee tegemoed:W

Yes ik dacht dus ook elke keer dat ik dood ging, maar in combinatie met mn ritmestoornissen zijn die hartkloppingen vreselijk.Ik heb geen antidepressiva, de medicatie die k heb gebruiken mensen ook met hele erge migraine en voor als je een hoge bloeddruk hebt. Bij mij helpt 't dus om mellow te worden, waar k dan ook n paar uur in blijf. Gebruik ze alleen als mn rescue spray niet helpt, maar voor 't idee heb ik ze wel altijd bij me. Je kan er dus overheen groeien, echt super dat t nu zo goed gaat! Ben zelf ook heel erg blij dat t nu niet tot nauwlijks meer voor komt. Ben nog wel panisch met eten bij mensen die ik niet ken. Maar ook dat komt goed.

Jammer dat mensen een serieus topic moeten vergallen. Ik ga ook echt niet alles aan de grote boom hangen, maar als sommige mensen er behoefte aan hebben om het met andere te delen, let them. Als het hun helpt met zichzelf "beter" te voelen...

:)

En wat Evolution al zegt, kijk je toch niet, sim-pel:)

Als het zo doorgaat, moet ik het binnen de kortste keren dichtgooien... Onderwerp is serieus genoeg (loopt zelf al anderhalf jaar te kloten met z'n gezondheid)...

begon me vanavond in arnhem op een feestje op gegeven moment dik ongemakkelijk en niet chill te voelen.
maar naar huis gegaan voor ik me echt te bagger ga voelen.

die buien heb ik weleens, maargoed hoop echt snel van al dat gezeik af te zijn.
maar ben er mee bezig, heeft allemaal te maken met alles wat er de laatste tijd gebeurd is.
mja ga nu lekker slapen :P

Back