This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote politiek topic #2

Ik denk dat het "langere straf denk je wel na" alleen maar voor een bepaalde groep opgaat.
Dan kan je Amerika wel al voorbeeld nemen dat het dus niet per definitie werkt.

Op sommige mensen zal het vooruitzicht op een langere straf wel helpen. Sommige maakt het geen reet uit.... Iemand die een moord wil plegen zal het ook niets uitmaken.

@sinister;

Een drugsverslaafde maakt het echt geen reet uit... die leven echt in een andere wereld.
 

Ligt eraan. Stom voorbeeld ik loop snachts langs een winkel ik zie daar stapels bankbiljetten liggen, zeg maar wat 20000 euro.
Als ik weet dat ik maar 40 uur taakstraf krijg, is er grote kans dat ik het wel zou doen.
 
@ Lucien,

Omdat de straffen geen invloed hebben op de beweegredenen van mensen of de situatie waarin ze leven. En vaak is het zelfs zo dat een crimineel na simpel 'zitten' zelfs crimineler gedrag zal vertonen. 'waar je mee om gaat word je mee besmet'
 
Ja, ik snap je punt, Sinister het zal ook vast wel IETS uitmaken, maar klaarblijkelijk niet zo veel. Ik zeg alleen maar dat de straf op misdaden verhogen er niet per definitie voor zorgt dat de criminaliteit daalt. Dat betekent dat er in de samenleving iets 'onbekends' tussen deze twee variabelen ligt, waar je je als overheid eigenlijk eerder op moet richten. Let wel, hogere straffen kosten ook meer geld, je kan niet iedereen een spuitje geven (zoals in een ander topic voor pedos). Vandaar dat ik zeg, als je de criminaliteit wil aanpakken moet je niet in eerste instantie denken aan het verhogen van straffen.
 
Stimmt,

Het traject voordat iemand daadwerkelijk iets flikt dat kan op een manier wel zien aankomen of in ieder geval voorkomen (kans verkleinen).

Of zoals in de zorg; voorkomen dat ze überhaupt naar een ziekenhuis moeten.
 

Daarom, dat is het volk wat hier komt om uitkering te trekken, en verders niks te doen heeft en de boel hier komt verzieken, zulke gasten moeten ze snel het land uit schoppen.

Ben je hier te gast, hou je je niet aan de regels? meteen het land uit trappen en voor altijd toegang verbieden in de "westerse wereld" opgerot met dat profiteurs tuig.
 
Wegsturen is alleen niet zo makkelijk.
Marokkanen en Turken hebben inderdaad vaak een dubbele nationaliteit, maar ook daar is een hoop kritiek op; van 2 walletjes eten.
Dat betekent ook dat ze niet meer 'teruggestuurd' kunnen worden, mocht dat recht ze worden afgenomen.

Overigens zijn beide niet verplicht een 2e nationaliteit aan te nemen - Turken kunnen er makkelijk vanaf, Marokkaanse kids hoeven niet gemeld te worden, maar voor volwassenen is het iets lastiger er vanaf te komen.

Nogmaals, ik ben het ermee eens dat dat tuig aangepakt moet worden.
 
Zo'n discussie heb ik gehad bij mijn opleiding haven-beveiliger.

De docent heeft toen een aantal situaties geschetst. Dus, beide kanten van verhalen.

Dan blijkt toch dat ook 'wij' minder streng zouden zijn als je beide kanten kent. Zwaar straffen heeft niet altijd nut.

Al is de politie inderdaad wel érg laks met bepaalde zaken. Door tijd-mankracht gebrek denk ik. Ik heb het zelfs al meegemaakt dat ik een arrestatie had. Twee 'getinte' jongemannen die ingebroken hadden, waarbij de politie niet kwam omdat er geen tijd was. Ik mocht ze dus laten gaan, uiteraard wel de gegevens van de jongens doorgegeven. Later viavia vernomen dat hun NOOIT meer iets gehoord hebben..
 

Juist.
Ook is het nog eens zo dat ze vaak een huis hebben in het buitenland, daar een (groot) gedeelte van het jaar verblijven. En de uitkering hier loopt gewoon door. Komen ze terug hebben ze weer een mooi zakcentje

Idem voor gevangenen trouwens, zou ook afgeschaft moeten worden.
 

We zijn het er allemaal over eens dat crimineel gedrag moet worden aangepakt. Ook mensen die onterecht een uitkering krijgen moeten worden aangepakt.....dat is asociaal gedrag...maar ze willen wegsturen etc... net zo!

Alleen leg jij weer direct een link tussen 'allochtonen' en uitkeringtrekken.
Sorry, dat verband is er volgens mij echt niet.

Ook kun je gasten niet simpelweg terugschoppen. Vele hebben wij zelf hierheen gehaald. Vele zijn hier komen wonen door terechte omstandigheden...omstandigheden die wij ook zouden willen ontvluchten.

Ik praat mensen die profiteren niet goed, maar je hebt net zo allochtone als autochtone profiteurs.... je moet praten over profiteurs niet die weer gaan onderverdelen.


Sebastiaan, heb je dat stukje over die nooit bestaande linkse regeringen nu begrepen?
 
Er zijn ook zat vluchtelingen die hier komen en dan ook terecht, eenmaal hier is het zo mooi en gaan (hoeven) ze niet meer terug. Ook al in het thuisland alweer veilig.
Lang niet altijd hoor, maar dit komt vaak genoeg voor.
 
Absoluut.
Maar ik denk dat het uitzonderingen zijn. Ik wil iig niet zeggen dat "ze allemaal" zo zijn.
\En vluchtelingen die hier dan al x jaar wonen? kinderen die hier zijn geboren?
En wie bepaald dat ze weer veilig terug kunnen? iemand op een kantoor?
Moet je die mensen dan opsluiten en niets laten doen? en denk eens aan kinderen die erbij zitten...geen onderwijs totdat ze terug kunnen....ooit?!

En behandel je ze als groep? of per individu?

Vind het gewoon jammer dat men zo snel allerlei verbanden gaat leggen of gaan generaliseren aan de hand van imo uitzonderingen.
 
Sebastiaan, heb je dat stukje over die nooit bestaande linkse regeringen nu begrepen?


Het waren inderdaad altijd regeringen met ook een middel (of lichtelijk rechts vvd erin) maar ook altijd met die linkse gekken, die hebben er schijnbaar in de loop van de jaren een potje van gemaakt (criminaliteit gewoon simpelweg niet willen zien) waardoor de criminaliteit gewoon veels te hoog is en in sommige steden vrouwen en oudere mensen de straten niet meer op durfen, nu is er eindelijk en rechtse regering en eindelijk gaan ze het aanpakken ipv slapen en andere dingen doen

snap je het nu?
 
kerel, zit het diep?

Ik kan echt helemaal niets met je stuk...alleen maar emotie zonder inhoud.


No offence verder.
 
Ja best wel, als je als hardwerkende nederlander dit allemaal ziet gebeuren in het land vraag je je toch af hoe dat allemaal kan, dit land heeft gewoon grote veranderingen nodig, maar helaas ziet nog niet iedereen dat.

Je mag het noemen wat je wil
 
Hou toch op met je 'grote veranderingen'.
Een stel kut etters en een kleine groep 'radicalen'.
Dat is niet het enige waar dit land om draait.
 

Jij hebt vast een ellenlange lijst met nare situaties waarin je zelf hebt gestaan, maar ik merk er hier echt helemaal NIETS van.. Kom in Twente wonen zou ik zeggen
 
Jij hebt vast een ellenlange lijst met nare situaties waarin je zelf hebt gestaan, maar ik merk er hier echt helemaal NIETS van.. Kom in Twente wonen zou ik zeggen

Totaal niet, alleen ik erger me wel aan sommige dingen.

Mischien moet ik inderdaad bij jou onder de steen komen wonen.