This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
iemand interesse in een planet x carbon fixie? gebruik hem eigenlijk nooit en dat is zonde

zal eens kijken of ik foto's kan maken binnenkort

Heb je wat meer info? Ach dagelijks gebruik valt best mee, de mijne gebruik ik 6 dagen in de week en rijdt er ongeveer 40 minuten per dag op en bevalt me nog steeds echt prima! Heb dan wel een zadeltje wat wel gewoon goed zit. Fijnste is dat m'n reistijd gehalveerd wordt met de fixed tov een normale fiets :winner:

Een bel is dan wel echt een aanrader :+ Ik zit er over te denken omdat misschien toch netjes op te lossen. Of schreeuwen jullie altijd gewoon?

Pikeheat: advertentie doet t niet meer..

Peter, gewoon zoiets zou ik doen:

Net toevallig nog een foto'tje gemaakt van die Peugeot die ik opgebouwd heb, waar die ook zo op zit; fietsenmaker aan huis uitgehangen bij 2 maatjes. Was ook gelijk weer verliefd op die Coppie toen ik 'm zag..

Ja sowieso veel op de hometrainer zitten deze winter en in het weekend op droge/zonnige dagen lekker veel kilometers maken. We gaan sowieso in het voorjaar nog een paar keer naar Limburg om te oefenen. Vlak kon ik de rest nog aardig bijhouden maar op de berg was ik helemaal nergens. Maar ja, ik zat voor de 3e keer op een wielrenfiets

Ik ga binnekort is proberen te fietsen. Me gf heeft net een nieuwe fiets en we zijn even groot.

Alleen die vrouwen zadels zijn niet "zak vriendelijk" :X

Is met zoiets fatsoenlijk te rijden kwa dagelijks gebruik?
Het fietst/stuurt natuurlijk compleet anders dan een oud stalen frame kan ik me voorstellen?

Ik ga binnekort is proberen te fietsen. Me gf heeft net een nieuwe fiets en we zijn even groot.

Alleen die vrouwen zadels zijn niet "zak vriendelijk" :X

Lengte is niet zozeer de belangrijkste factor. Binnenbeenlengte en verhouding van het lichaam is belangrijker.

Ik denk dat 't best te doen moet zijn, toch?
Ja, 't is de bedoeling dat een baanframe stijf is, maar met de carbon vork en een laag profiel wielset en/of naven scheelt 't volgens mij ook al best een stukje.

Hij zal niet stijver dan een alu Dolan, Fuji of wat dan ook zijn, die tegenwoordig ook echt als 'straat fixie' worden verkocht (zegt niets, I know).
De balhoofdhoek zal ook niet (veel) verschillen van een stalen baanframe (als we 't daar over hebben ipv conversie), dus ik vraag me 't af..

Prettig: nee, maar dan moet je een opoefiets kopen.
Vergeleken met staal: ligt er maar net aan wat voor buizen, geometrie etc.

Ik vond deze altijd wel gaaf op lfgss:

Juist met die lage velgen.

Ik heb het over die Planet X hierboven aan de pagina, niet die op de vorige. Dacht dat Erik deze bedoelde.

De combi hierboven vind ik niks, op zo een frame moeten hoge velgen.

Status
Not open for further replies.