Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Lucky bastard, wat een heerlijke porno fiets is dat. Helaas moet je nog zelf trappen. Maar dat frame is zooo mooi :love:

Er zijn meerdere Ridley's natuurlijk. ;)

Wij hebben hier een Helium en een Noah staan. Erg mooie frames en idem finish.
 
Velgen zijn binnen trouwens, zijn nog erg netjes en een heerlijk freewheel geluid. 8)

Ketting moet ik nog even spannen. ;)

[Ir]http://i42.tinypic.com/bhn255.jpg[/Ir]
 
lfgss.com/ thread3969-15.html
(Linken geeft zo'n gare trackback, I don't need that. :P)

Serieus waar, je lacht je kapot. :W

caindodebicicleta11.jpg
invisiblemacysparade.jpg


23w9yxy.jpg
sausagedoga.jpg


6254309950ea52b08aa8b.jpg

348270j.jpg

9||6
 
Wel redelijk prijzig voor de staat waar vele in zijn.
Maargoed, dat weet je bij dat soort websites. :)

Heb je er al zo'n conversie setje opzitten?
Hoeveel drop zit er in je stuur trouwens?
Lijkt best diep nm (met oog op de hevel). :)

Mocht teveel zijn dan zou je eens kunnen kijken naar Cinelli Giro D'Italia's.
Die hebben de minste drop van dat type oude sturen.
 
Last edited:
Nee conversie setje ga ik niet mee werken. Ik ga losse spacers en 1 los tandwiel gebruiken. Dan kan je de kettinglijn naar mijn idee beter afstellen. Moet even rekening houden met Campa cassette namelijk. Daar heb ik tot nu toe maar 1 conversie setje voor gevonden bestaande uit 2 spacers en 1 krans. Waardoor je dus minder mogelijkheden hebt qua afstellen.

Drop heb ik geen idee van zo uit mijn hoofd. Ik zit graag diep :)
 
Ah, ja ook goeie optie dan.
Setje heb ik op die Coppi gebruik en idd weinig te schuiven.
Ik heb daardoor met de bb gespeeld.

Nieuwe DA zadelpen en wielset, Miche naven op CXP33.
Ben er tevreden mee!
[ir]http://img830.imageshack.us/img830/3143/imageefp.jpg[/ir]
 
Last edited:
Nette velgen Vassago, gaan de stickers er nog af? En misschien een setje banden met beige rand?

Bjorn, vanwaar eigenlijk altijd je voorkeur voor een lage velg? Gewoon uit nieuwschierigheid..
 
Ze zijn niet heel hoog, maar ook niet boxed - 21mm.
Keus voor laag komt oa wel door veel LFGSS te checken en ik had al hoge gehad. :)
Bij die lo-pro paste dat goed voor het aero element.

Voor comfort is dit ook wel lekkerder, want met hoge naaf en hoge velg word je wiel ook wel goed stijf. Voor bijv baan en sprint (en correcte opbouw van dat soort re-builds) prima, maar aangezien ik er nu gewoon lekker soepel op wil cruisen, vond ik dit een mooi compromis.
Long story short: ik probeer een beetje next level hip function over form te bouwen. :P
 
Dat kan ik wel waarderen, ook al vond ik die zwarte velgen echt bijzonder fijn staan op dat frame (kan ook aan de kleur combinatie hebben gelegen). Sowieso dat frampje, met z'n "de Stijl" achtige decals vindt ik stiekem wel erg gaaf. Nederlandse bouw?
 
Look is een Frans merk.

Die 'stickers' zijn geen stickers, maar is gespoten op de velg. Dit zal dan dus ook blijven. :)

Banden met een rand komen er wellicht op, maar deze had ik nog nieuw liggen. Heb een set Challenger op het oog. :)
 
Dat kan ik wel waarderen, ook al vond ik die zwarte velgen echt bijzonder fijn staan op dat frame (kan ook aan de kleur combinatie hebben gelegen). Sowieso dat frampje, met z'n "de Stijl" achtige decals vindt ik stiekem wel erg gaaf. Nederlandse bouw?

Frans inderdaad.
Ik ben aan 't proberen de decals na te maken, want de blanke lak over 't carbon en een aantal decals zelf zijn beschadigd.
Dan kan ik 'm weer helemaal vers maken. :)
 
Wat voor wielen zijn het eigenlijk in de Canyon? Mooie bike verder. 8)

Ik ben ook bezig met de wielen, net klaar en erg clean geworden imo. Zoals ik wilde in ieder geval, verzet 53;18.

p4pb7468187.jpg


p4pb7468186.jpg


p4pb7468185.jpg


Alleen nog eens ff goed kijken naar de snelspanner en de mogelijkheid om het wiel op zijn plek te houden. Heb hier niet zoveel vertrouwen in.
 
Last edited:
Snelspanner zou gewoon prima moeten werken, Arjen. :)
Dit zou ook een goede optie zijn.
Ik weet niet meer wat je spacing nou was, maar er zijn meer van dat soort spanners te vinden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top