This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #4

Status
Not open for further replies.
Vandaag de lagers van de pedalen vervangen alsmede die van het balhoofd en voorwiel. Gaat weer smooth! 8)

Brooks stuurlint staat in bestelling trouwens en vandaag een KMC ketting gekocht.

Dan enkel nog wielen en een rem. Ik ben er nog niet uit hoe ik de remmerij ga doen, ik zit te denken aan een TT rem die ik als afsluiter gebruik voor mijn stuurlint. Kabel door het stuur voeren en kijken of dat gaan werken.

Bij voorkeur geen klein remmetje bovenop het stuur namelijk. Als iemand een geniale ingeving heeft hoor ik dit graag!
 
Die is er niet, volgens mij.
Ik ga met de Panasonic (en m'n volgende eigen fiets) voor 2 originele remhevels.
Op de Panasonic waarschijnlijk beide aangesloten en bij m'n eigen alleen de voorste.

't Nadeel van zo'n TT rem op een racestuur is dat je dus iedere keer de 'drops' in moet om te remmen, terwijl je eigenlijk gewoon een natuurlijkere en comfortabelere houding wilt hebben, op 't moment dat je remt.

Daarnaast lijkt 't me niet echt mooi en hoort 't natuurlijk ook niet, behalve op een 'porteur'- of TT stuur.
 
Hij hoort eigenlijk ook niet singlespeed te zijn te natuurlijk.

Ik heb al een idee, zwart gecoate alu variant kopen om deze vervolgens te schuren en te polijsten. Zo hou je wel vast aan de oude uitstraling maar in een nieuw jasje. Qua rem neig ik naar een zilverkleurige Athena rem. Qua uitstraling past deze het beste erbij imo.
 
Conversie is niet erg, zolang je de haken en ogen er maar niet afslijpt.
Versnelling zijn niet 'verplicht', je kan ze ook gewoon niet nodig hebben.

Er zijn gewoon zilveren versies te bestellen.
Dia-Compe Inverse in zwart en bruin te krijgen:

Ik had ze op die blauwe Coppie gebouwd, maar was er niet echt tevreden over.
Voelde heel sponzig aan, dus die raad ik je af.

Later kwam ik deze tegen:

http://www.cycleexif.com/urban-cycles-black-porteur
Gepolijste Tektro TL720's :love:
Komt qua vormen ook wel redelijk overeen met zo'n Athena rem.
Maar dan moet je natuurlijk ook weer een matchend Campa crankset, haha.

(Maar ik blijf ik er wel echt bij dat 't niet mooi zal zijn en bovenal volgens mij ook gewoon echt niet praktisch.)

Ohja, nog even 'the rules'. :+
http://www.velominati.com/blog/the-rules/
 
Last edited:
Die Tektro's zijn wel mooi.

De eigenaar van het bedrijf waar ik sinds gister werk, heeft op zijn kantoor een 50th Campa set staan in de doos, helemaal compleet en nieuw. Fraai hoor! 8)
 
Dik! Geen idee hoe je (nu al) zit qua inkoop, maar 't zou natuurlijk ook wel dik zijn 'm helemaal met nieuwe Campa pista onderdelen op te bouwen.
 
Zit eraan te denken om deze aan te schaffen, staat denk ik erg fraai. Stukkie lager dan die van Peter.



Athena rem gaat m niet worden vrees ik, ik denk dat ik een long reach nodig heb.

Hoe meet ik trouwens de dropout aan de achterzijde? Binnenkant frame tot binnenkant frame of de gehele as uit het wiel?

Mavic wielen hebben weer nieuw vet tussen de lagers btw 8)
 
Is Schoorl beetje een leuke baan? Ik hou altijd van een beetje technisch/actie, een baan als Dorst/Bergschenhoek is echt mijn ding...heeft Schoorl dat een beetje leuke afdalingen/bochten?
 
Ik ben 2 of 3x in Schoorl geweest en vond het echt een leuke route! Er zitten ook wel wat leuke technische stukken in.
 
Ja Schoorl is tof, afwisselend en regelmatig uitdagend
Vandaag toertocht in Nunspeet gereden. Echt heel leuk en goed georganiseerd! Toffe routes ook. Als die nog een keer georganiseerd wordt is t zeker een aanrader. Zeker met dit weer
 

Betere keus, ja. Zijn dit die van diezelfde kerel?
Maatje van me hoort maar niets van z'n verzekering, dus kan nog steeds niet vooruit.

Drop-out is binnenkant en inderdaad waarschijnlijk 120 (of max 126)mm, maar een stalen frame is makkelijk (en veilig) een beetje in- of uit te rekken.

Die reach kan je zo narekenen en ik denk dat je dat vast ook wel weet, maar just in case:
Velg erin zetten en meten van 'remgat' tot midden remvlak.


Van die monoplaners heeft Chorus max 51mm, Athena 50mm en Mirage 49mm reach.
Houd er trouwens rekening mee dat deze allemaal inbus passing op de vork nodig hebben en je dus wel wat moet uitboren in je vork.
 
Last edited:
Nope, a bloke from the States m.b.t. die velgen. Zit wel 75 dollar verzendkosten bij mgoed. :x Ik ga gelijk kijken of ik ook de remmerij bij hem vandaan kan toveren, scheelt weer wat.
 
Ik ben 2 of 3x in Schoorl geweest en vond het echt een leuke route! Er zitten ook wel wat leuke technische stukken in.

Ja Schoorl is tof, afwisselend en regelmatig uitdagend
Vandaag toertocht in Nunspeet gereden. Echt heel leuk en goed georganiseerd! Toffe routes ook. Als die nog een keer georganiseerd wordt is t zeker een aanrader. Zeker met dit weer

hhmmm klinkt heel erg goed. Sander moet helaas op tijd thuis zijn dus het wordt Lage Vuursche morgen...iets dichter bij huis Volgende week maar naar Schoorl dan!
 
Grote kans dat ze eruit gepikt worden door douane, lijkt me. Zeker zo'n doos. Daarom ben ik er iig nooit aan begonnen.

Ik weet die prijzen zo niet meer, maar zelfs met verzendkosten goedkoper dan die uit de UK dan?
Die 30mm velgen zijn ook vrijwel identiek.

Ik heb nu een optie op die titanium/carbon Van Tuyl op lfgss.
Frame is niet heel mooi, maar wel qua materialen..
 
met oog op invoerrechten bedoel je?

Ik heb dit ook moeten betalen voor de Chris King headset van de Demo, was op basis van 200 dollar en dit was 12,50 aan invoerrechten uiteindelijk.

De dollar staat redelijk gunstig, zelfs met verzenden is het nog voordeliger dan uit the UK. Komt neer op 185 dollar, ca. 130 euro. Maar dan ben je nog niet compleet, geen sprocket nog. Dus ik ga er nog eens over nadenken, heb geen haast met bestellen.
 
hhmmm klinkt heel erg goed. Sander moet helaas op tijd thuis zijn dus het wordt Lage Vuursche morgen...iets dichter bij huis Volgende week maar naar Schoorl dan!

Zullen we anders de 18e naar Schoorl? Volgende week rijd ik een toertocht in Ermelo. En t is misschien wel leuk om weer ff samen te fietsen
 
Status
Not open for further replies.