This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote mountainbike/bmx/racefiets/omafietstopic #3

Kick*

Frame gespoten en stuur ingekort (ook al lijkt het op de foto nog redelijk breed) , begint er nu iets meer op te lijken..

 
Heren,

Ik heb nu 3 weken vakantie en ik heb geen zin om dat in de regen uit te zitten hier.

Iemand goede tips voor een mooie fietsroute? Ik zit te denken aan gebieden zoals de Ardèche, maar dat vind ik ook weer net ff te ver eigenlijk..

Noord-Frankrijk misschien?

/Edit: Met de auto heen dus, en daar pas fietsen.
 
Ziet er prima uit zo toch, Peter?
Als je nog nieuwe bandjes wil, moet je even kijken voor Schwalbe Durano's.
Zadel lijkt wel wat ver naar voren te staan?
 
Ziet er prima uit zo toch, Peter?
Als je nog nieuwe bandjes wil, moet je even kijken voor Schwalbe Durano's.
Zadel lijkt wel wat ver naar voren te staan?

Ja ben er al erg tevreden mee, plaatje van gazelle nog wel weer even voorop monteren. Ik ga eens even rondkijken, moet inderdaad nog wat nieuwe bandjes. Thnx voor de tip.
 
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Vittoria Rubino pro. Erg lekbestendig, iets wat met dagelijks gebruik wel de voorkeur heeft.
 
Ik heb evt nog wel een setje rubino pro welke tegen verzendkosten weg mogen. Zijn nog netjes alleen wel blauw.
 
Zo dan, vanavond 70km gemaakt, ff langs een vriend gereden, daar ff te lang blijven hangen met als gevolg dat ik in 't donker naar huis kon rijden, best risky door de donkere polder, zonder verlichting...

En een fietspet:



Say whut?





 
Last edited:
Eerste bandje is binnen, hoe dom kun je zijn om der van uit te gaan dat het altijd om een set banden gaat :+
 
Een maatje wil een mtb aanschaffen. Adhv van meting zou ie een 55cm moeten hebben. Hij heeft iets met Trek en dat zou t dan ook moeten worden. Budget is €300/350 en hij wil graag voorvering, al weet ie t niet echt nodig te hebben. Is er wat nets te halen in die prijsklasse?
 
Gewoon een 2ehands trek 6000 of 6500. Is best wat nets te vinden voor weinig.

Vraagje dragen jullie tijdens het fietsen eigenlijk een helm, gezien de snelheid op een ss ook best hoog is.
 
In geen 1000 jaar, maja zo hard ga ik ook niet :+ Morgen 2de bandje binnen, staat prima en 100x beter dan die versleten creme dingen. Helaas zit dat weer gvd niet mee deze dagen.
 
Gewoon een 2ehands trek 6000 of 6500. Is best wat nets te vinden voor weinig.

Vraagje dragen jullie tijdens het fietsen eigenlijk een helm, gezien de snelheid op een ss ook best hoog is.

Nah, gebruik de fixed voor naar het werk te fietsen dus geen helm voor mij. Al kon ik die vorige week wel gebruiken. Flink hard gevallen, resultaat: gekneusde ribben en hersenschudding :x

Oja mijn VISP heeft ook weer wat upgrades: nieuwe ketting: KMC Gold, nieuwe trapas met lagers, nieuw voorblad. Ding fiets nu weer heerlijk :#
 
Vraagje dragen jullie tijdens het fietsen eigenlijk een helm, gezien de snelheid op een ss ook best hoog is.

Ga er wel één aanschaffen, toch wel prettig als je met +/- 35 km/u valt.

Dat het er niet uitziet boeit me totaal niet hoor, daarnaast rijdt iedere wielrenner met een helm op straat.

Een bril zou ook wel handig zijn met die muggen..
 
Als je een wat duurdere helm aanschaft merk je echt helemaal niets van de helm. Ik heb zelf een S-works helm en die zit werkelijk waar ideaal.
 
In het buitenland draag ik altijd een helm. Ik heb er 3, een fullface, een potje (a la skatehelm) en een normale fietshelm. Die laatste draag ik het minste, geeft naar mijn idee ook de minste bescherming bij een valpartij.

Hier in NL, enkel op parcours een helm. Weinig zin om met mijn snuit tegen een boom te klapperen.