Het grote "bling bling" topic #2

Status
Not open for further replies.
euhm.. hij is vrij dof aan het worden, ik dacht er vandaag nog wel aan om hem binnenkort weer op te poetsen tot ie weer zo is als op de volgende foto's :
339rhb9.jpg

2cyllhj.jpg

oude fotos zijn dat of niet:P

346ayz5.jpg

2isyqte.jpg

vandaag ff me blok eronderuit getrokken en beetje gepoetst.
wil eigenlijk me carters zwart laten coaten en carterkap helemaal opnieuw polijsten. eerst ff sparen :D

mja, die foto's zijn van de zomer gemaakt, dus vrij oud :P datum staat erbij he 8P
hij ziet er nu zo uit, hij is wel erg smerig, lang niet schoongemaakt:
4boebf8.jpg

4dxr18z.jpg

ik dacht gister: Als het morgen mooi weer is ga ik m'n brommer es schoonmaken. Maar het regent al de hele ochtend :s
Als het weer een keer zonnig is en ik ben vrij van school/werk ga ik hem wel even oppoetsen

ik heb een vraag:
kryg je al die mooie resultaten met alleen polijsten, want ik had het aan ons pa een paar foto's laten zien en die zegt van dat het vergroomd is (of was) en dat je met polijsten er nooit een spiegeling uit kan halen. volgens my gaat dat wel ofniet.. de (meeste) fotoows die ik hier heb gezien, zien er wel strak uit...

Tuurlijk is dat wel zo.
Daarom heet het ook polijsten :*
Als je goed polijst, dan blinkt het onderdeel dus echt wel.

Niet alleen het polijsten is belangrijk vooral de vooerbewerking. het staat waarschijnlijk al tien keer uitgelegd in dit topic.

alleereerst best aande lak verwijderen met ev. verfafbijt.
daarna beginnen met schuren begin met bijv. korrel 240 en ga door met schuren totdat je alles goed gehad hebt. daarna pak je een fijnere korrel en ga je weer alles schuren. je gaat steeds fijner in je korrel en stopt pas met schuren totdat al je putjes en beschadigingen uit je carterkap/velg of whatever zijn. ga ongeveer door met schuren tot korrel 1200 of het liefst 2000

daarna pak je een polijstschijf+polijstblok oid. en ga je de boel polijsten. alles is als het goed is wel te halen @ lokale doe het zelf zaak. bij karwei gaat het schuurpapier echter maar tot 400 en hebben ze geen polijstblokken. wel polijstborstels.

weet niet hoe het met andere zaken zit. bij Hornbach hebben ze alles. schuurpaper borstels en polijstblokken..

succes iig.

Meestal..als ik aan het polijsten ben. Gaat mijn borstel na een tijdje van die donkere vegen achterlaten. Denk opgehoopte polijstpasta ofzo.
iig dan heb ik dus van die zwarte strepen op mijn carterkap staan die je er niet zo ff met een doekje afveegt omdat het best hardnekkig is.

Normaal gesproken pak ik een doek met beetje terpetine erop en dan kan je het er zo vanaf vegen maar ik heb nog steeds het idee dat ik het daardoor doffer maak.

Wat doe ik fout? ( ik heb dan nieuwe borstel,nieuw polijstblokje)
Hoe meer ik de borstel gebruik hoe sneller en hoe meer vegen hij achterlaat.
En hoe kan ik het oplossen?

is heeel normaal. gewoon doorgaan met polijsten. hoe langer je polijst hoe beter je resultaat wordt. dus als je die zwarte plekken meteen wegveegt wordt het nooit dikke dikke blingbling

Hier wat polijstwerk van mij:

voorvorkpootje vóór:
126959.jpg

erna:
126897.jpg

remreservoir vóór :
126895.jpg

erna (beetje slechte picca):
126896.jpg

Heb ook nog me waterpompdeksel,uitlaatdemper en ophanging vd uitlaat gepolijst.

Meestal..als ik aan het polijsten ben. Gaat mijn borstel na een tijdje van die donkere vegen achterlaten. Denk opgehoopte polijstpasta ofzo.
iig dan heb ik dus van die zwarte strepen op mijn carterkap staan die je er niet zo ff met een doekje afveegt omdat het best hardnekkig is.

....

Je moet je borstel schoonmaken.
Je voelt en ziet ook dat er hardere plekken op je borstel zit, die laat die zwarte plekken achter maar ook krassen. Ik maak me borstel altijd even schoon door gewoon een staalborstel eroverheen te halen.

Die zwarte vegen hou je idd altijd een beetje, maar door horizontaal / verticaal te schuren en te polijsten gaat dat er vanzelf weer uit.

Het is dan wel geen onderdeel van m'n brommer, maar het blingt wel. K had hem een maar dagen geleden gepolijst:

2ljp2r4.jpg

Je moet je borstel schoonmaken.
Je voelt en ziet ook dat er hardere plekken op je borstel zit, die laat die zwarte plekken achter maar ook krassen. Ik maak me borstel altijd even schoon door gewoon een staalborstel eroverheen te halen.

Die zwarte vegen hou je idd altijd een beetje, maar door horizontaal / verticaal te schuren en te polijsten gaat dat er vanzelf weer uit.

Oke thanx, ik haal volgende x wel gewoon 2 borstels....is net zo makkelijk dan.:) Waren niet zo heel duur volgens mij

is heeel normaal. gewoon doorgaan met polijsten. hoe langer je polijst hoe beter je resultaat wordt. dus als je die zwarte plekken meteen wegveegt wordt het nooit dikke dikke blingbling

Maar als ik langer door polijst op die vlekken worden die vlekker alleen maar dikker en dikker en dan moet ik echt moeite doen om ze weg te krijgen. En dat moet vaak met wat hardnekkiger spul.. Maargoed ik weet nu wat me te doen staat!

Status
Not open for further replies.
Back