UPDATE:
Vorig jaar hebben we voor het eerst intensief met verschillende ontstekingscurves geëxperimenteerd. Zo om tractie te verminderen. Wat we ook probeerden, de machine reageerde er positief op, maar bleef te sterk van onderuit.
Bij vol vermogen (ca. 34 pk) liep de machine tot wel 140 km/uur.
Uit de AIM grafieken bleek, dat we altijd wielspin hadden, wat we ook deden.
Het vermogen werd mede bereikt door een heel goed membraan/kleppen combinatie.
Helaas gingen de kleppen telkens kapot. Uiteindelijk zelf een membraan gemaakt en deed het even erg goed, kleppen bleven heel met een maximum van tegen de 35 pk.
Echter voor korte duur, want later kregen we de machine niet meer over een constant vermogen van 32-33 pk. We hadden geen hoge eindsnelheden, maar erg laag ca. 132 km/uur. We moesten uiteraard wel aan de sprints meedoen. balen!
Uit die AIM grafieken bleek , dat de machine onderin minder wielspin had, op top minder hard reed en toch de zelfde tijden reed. Zoals de meesten weten een hele lage 6 met als beste resultaat een: 6,014.
De machine heeft veel koppel, trekveren staan al op zijn slapst, zo dat hij nog goed oppakt. Shims ontbreken en een witte sport drukveer van Malossi is ook hetgeen de opbouw verminderd, de Rf is al te zwaar en tot de laatste sprint nog steeds wielspin.
2 problemen; tractie en het vermogen hoog en constant houden zonder veel kosten te hebben. (2 originele membraanplaatjes €100,-.) En we hebben er velen getest, maar deze waren echt veel beter.
Tractie oplossing dit jaar:
De achterband is niet goed genoeg voor zulke hoge vermogens. Mooi dat er nu dus voor deze machine zonder allerlei aanpassingen eentje is uitgebracht. Ik heb er dus gelijk maar twee aangeschaft
Constant vermogen houden:
Ik heb een membraan getest waarbij het vermogen constanter en hoger is. Tevens is de opbouw nu nog sterker. De membraan met kleppen combinatie zelf is slijtvast, stabieler en vertoond tot op heden geen enige vorm van slijtage.
Vermogen ligt zelfs constant tussen de 35 en 35,5 pk sae met een koppel van 19,0-19,4Nm bij 12950 toeren. Uiteraard zonder NOS gemeten.
wheelybar gepoedercoat+aangepast tbv nieuw bevestigingspunt.
aluminium tank op het frame vast gelast incl. zelfgemaakte aluminium dop
carbon afneembaar zitje. (moet nog afgewerkt worden)
nieuwe Bosch waterpomp met extra grote aansluitingen
WON drukmeter geplaatst
vacuümpomp gemonteerd
Kees is volop bezig met de babykamer en mijn carbonnen carterkap
nu nog de laatste aanwinst + tijdenverbeteraar monteren: PMT Drag achterband!
Eerste sprint zonder gas, omdat we denken dat de machine nu 0,1 seconde op de baan sneller kan zijn. Ook willen we een stabiel begin hebben.
Als eerste onder de 6 zonder lachgas???