Henk's too hard to handle sprinter

Wat een zieke & monsterlijke creatie Heiko !

Ben benieuwd wat je dit seizoen gaat doen..

Zal een paar bevestiging punten aan het zitje maken voor een paar span banden :p

Komt er nou ook nog een compressor om het helemaal af te maken? 8P
 
Wat een zieke & monsterlijke creatie Heiko !

Ben benieuwd wat je dit seizoen gaat doen..

Zal een paar bevestiging punten aan het zitje maken voor een paar span banden :p

Komt er nou ook nog een compressor om het helemaal af te maken? 8P

Compressor ligt eventjes in de hoek, maar wordt opgepakt. Er zijn zeker al positieve resultaten mee behaald. Vanavond nieuwe foto's met update
 
Mooi ding, Ben ook benieuwd wat voor prestaties eruit komen, Ben je aanwezig op sbo kloosterzande '12? Ik ga hoogst waarschijnlijk een dag inschrijving doen met me sr en anders kom ik zeker kijken met me sr!
 
Wat een ding! Echt vet geworden! *D


Ben je trouwens niet bang voor steentjes die via je voorwiel tegen je fles/meter aan kunnen ketsen?
Misschien een gaasje voor maken oid? :)
 
Wat een ding! Echt vet geworden! *D


Ben je trouwens niet bang voor steentjes die via je voorwiel tegen je fles/meter aan kunnen ketsen?
Misschien een gaasje voor maken oid? :)

dank je!

nee hoor, de drukmeter is al verplaatst...! ff wachten tot het stopt met vriezen...dan testen...met vorst reageert de motor heel anders :(
 
En ik dacht dat ík met iets bijzonders bezig was, dit ziet er ook wel goed uit. Knap gedaan, mijn complimenten. Zie dat hier wel meer mensen rondhangen die meer kunnen dan zooi uit de doos trekken en monteren.
ps (ik had die rad van je gekocht @ SF remember?)
 
UPDATE:

Vorig jaar hebben we voor het eerst intensief met verschillende ontstekingscurves geëxperimenteerd. Zo om tractie te verminderen. Wat we ook probeerden, de machine reageerde er positief op, maar bleef te sterk van onderuit.

Bij vol vermogen (ca. 34 pk) liep de machine tot wel 140 km/uur.
Uit de AIM grafieken bleek, dat we altijd wielspin hadden, wat we ook deden.

Het vermogen werd mede bereikt door een heel goed membraan/kleppen combinatie.
Helaas gingen de kleppen telkens kapot. Uiteindelijk zelf een membraan gemaakt en deed het even erg goed, kleppen bleven heel met een maximum van tegen de 35 pk.
Echter voor korte duur, want later kregen we de machine niet meer over een constant vermogen van 32-33 pk. We hadden geen hoge eindsnelheden, maar erg laag ca. 132 km/uur. We moesten uiteraard wel aan de sprints meedoen. balen!

Uit die AIM grafieken bleek , dat de machine onderin minder wielspin had, op top minder hard reed en toch de zelfde tijden reed. Zoals de meesten weten een hele lage 6 met als beste resultaat een: 6,014.

De machine heeft veel koppel, trekveren staan al op zijn slapst, zo dat hij nog goed oppakt. Shims ontbreken en een witte sport drukveer van Malossi is ook hetgeen de opbouw verminderd, de Rf is al te zwaar en tot de laatste sprint nog steeds wielspin.

2 problemen; tractie en het vermogen hoog en constant houden zonder veel kosten te hebben. (2 originele membraanplaatjes €100,-.) En we hebben er velen getest, maar deze waren echt veel beter.

Tractie oplossing dit jaar:
De achterband is niet goed genoeg voor zulke hoge vermogens. Mooi dat er nu dus voor deze machine zonder allerlei aanpassingen eentje is uitgebracht. Ik heb er dus gelijk maar twee aangeschaft :)

6r4kyb.jpg


20a5hde.jpg


Constant vermogen houden:
Ik heb een membraan getest waarbij het vermogen constanter en hoger is. Tevens is de opbouw nu nog sterker. De membraan met kleppen combinatie zelf is slijtvast, stabieler en vertoond tot op heden geen enige vorm van slijtage.
Vermogen ligt zelfs constant tussen de 35 en 35,5 pk sae met een koppel van 19,0-19,4Nm bij 12950 toeren. Uiteraard zonder NOS gemeten.

244wbpl.jpg


wheelybar gepoedercoat+aangepast tbv nieuw bevestigingspunt.
aluminium tank op het frame vast gelast incl. zelfgemaakte aluminium dop
carbon afneembaar zitje. (moet nog afgewerkt worden)
nieuwe Bosch waterpomp met extra grote aansluitingen
WON drukmeter geplaatst
vacuümpomp gemonteerd

Kees is volop bezig met de babykamer en mijn carbonnen carterkap ;)

8yyzb6.jpg


52fddk.jpg


fat2sw.jpg


nu nog de laatste aanwinst + tijdenverbeteraar monteren: PMT Drag achterband!

Eerste sprint zonder gas, omdat we denken dat de machine nu 0,1 seconde op de baan sneller kan zijn. Ook willen we een stabiel begin hebben.

Als eerste onder de 6 zonder lachgas???
 
Last edited:
die band ziet er erg goed uit!
hoe is de compound tov de normale PMT R ?

is die er ook in 13"?
ben benieuwd wat het apparaat gaat doen :)
nog meer vermogen, nog meer koppel, nog feller dan vorig jaar.. en vorig jaar al lastig te houden voor die dwerg :p
 
Back
Top