Natuurlijk heeft het zin om een multivar te monteren. Alleen al de overbrenging die iets verbeterd: alsof je 1 a 2 tandjes minder op je achtertand wiel krijgt.
Met de multivar schiet het toerental bij optrekken wat meer omhoog, vergeleken met de gewone setup. Daardoor komt er meteen wat meer vermogen los, en trek je ietsje sneller op. Misschien is het optrek verschil niet zo groot als bij een onbegrensde ECU.
(In de brom versie van de nieuwere zipjes zit al een gladde bus.)
Ik geloof niet dat een distributieketting uitrekt, verslijt voor zijn tijd, ook al rij je veelal volgas. Ik praat over de ZIp. Hij wordt goed gesmeerd.
Mijn wiskunde leraar zei altijd: geloven doe je in de kerk, maar dat is een ander verhaal.
@MrMikeYT Je hebt al veel ervaring en zegt vaak goeie dingen, maar zorg ervoor dat je lontje wat uitrekt, langer wordt. Dan kunnen we langer ouwedeuren over de techniek, en daar gaat het hier toch om?
Jij hebt iets gehoord, meegekregen over distributie riemen die onder bepaalde omstandigheden sneller uitrekken. Nou dat zeg je toch niet voor niets. Wij kunnen van jou leren. Wil je nog een poging wagen om het uit te leggen?
Groetjes