C-Row
roeiende kraai
GTS Toscana uit 2019, tellerstand blijft hangen op 009999..
twee weken terug ging ik even kijken of er nog leven in deze snorscooter van mijn schoonpa zat nadat hij er niet meer op durft te rijden na een val.
dit leven zat er niet meer in en toen ik met de kennis van mijn Kymco van hetzelfde bouwjaar eens de buddybak verwijderde om de carburateur te bekijken, bleek dit verrassend veel gelijkenis te vertonen. met één verschil, namelijk dat er een "valse-lucht"-slangetje van één van de ECS-ventielen naar de carb. compleet ontbrak!
ik heb nog geprobeerd om de carburateur hier met duct-tape af te blinden, wat verse BP Ultimate bij getankt, maar het beessie had er géén zin meer in.
gisteren wat meer wapenfeiten meegenomen (ether-startgas, nieuw slangetje en voor het geval dàt ook een jumpstarter) en nadat ik wat van die start pilot in het buisje op de carburateur had gespoten kwam de eerste hartslag.
vervolgens een slangetje tussen luchtklep en carburateur gemonteerd (even met tie-wraps als slangklem want slangetje was eigenlijk iets te ruim) en toen ik maar naar de startknop kéék sprong ie al aan..
maar ik verwonder me waar dat slangetje dan heen is, en of en hoe het ding dan ooit heeft kunnen werken.. (te meer omdat mijn Kymco beter start en draait met ditzelfde ventiel afgeblind in plaats van òpen)

twee weken terug ging ik even kijken of er nog leven in deze snorscooter van mijn schoonpa zat nadat hij er niet meer op durft te rijden na een val.
dit leven zat er niet meer in en toen ik met de kennis van mijn Kymco van hetzelfde bouwjaar eens de buddybak verwijderde om de carburateur te bekijken, bleek dit verrassend veel gelijkenis te vertonen. met één verschil, namelijk dat er een "valse-lucht"-slangetje van één van de ECS-ventielen naar de carb. compleet ontbrak!
ik heb nog geprobeerd om de carburateur hier met duct-tape af te blinden, wat verse BP Ultimate bij getankt, maar het beessie had er géén zin meer in.
gisteren wat meer wapenfeiten meegenomen (ether-startgas, nieuw slangetje en voor het geval dàt ook een jumpstarter) en nadat ik wat van die start pilot in het buisje op de carburateur had gespoten kwam de eerste hartslag.
vervolgens een slangetje tussen luchtklep en carburateur gemonteerd (even met tie-wraps als slangklem want slangetje was eigenlijk iets te ruim) en toen ik maar naar de startknop kéék sprong ie al aan..
maar ik verwonder me waar dat slangetje dan heen is, en of en hoe het ding dan ooit heeft kunnen werken.. (te meer omdat mijn Kymco beter start en draait met ditzelfde ventiel afgeblind in plaats van òpen)


Last edited: