Sym Symphony heeft totaal geen trekkracht

Tuut001

New Member
Hallo; Ik heb een Sym Symphony SR van 2015 maar dit heeft totaal geen trekkracht meer. Alle gecontroleerde punten zijn ........ nieuwe cdi,nieuwe carburateur,nieuwe sproeiers,nieuwe brandstofslang en filter,kleppen gesteld,nieuw luchtfilter. Mijn vraag is natuurlijk waar kan het aan liggen dat de trekkracht totaal verdwenen is.? Als hij op de standaard staat en ik gas geef werkt het perfect maar als ik er op ga zitten en probeer weg te rijden is alle kracht weg. Ook zijn de rollen gecontroleerd en div. pakkingen vernieuwd. Hopelijk krijg ik van iemand de oplossende tip?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo; De volgende dingen gecheckt - zuigerveren oke, compressie oke,kleppen oke 0,8mm, maar ik kwam nu tegen dat na het demonteren van het sls systeem de scooter ineens veel beter loopt. Het vermoeden nu dat toch de uitlaat verstopt zit want als ik de uitlaat dicht houdt slaat hij ook gelijk al af. Kan het ook zijn dat deze door de vele korte ritten eerder dichtslipt? Ook rijdt de scooter zonder uitlaat ineens 10km harder is dat normaal ? Dus nu maar een nieuwe uitlaat bestellen.
 
Als je de uitlaat dichthoud en de scooter dan afslaat is normaal.
En zonder uitlaat dat hij iets harder gaat is ook normaal.
Tenminste zo hebben ze mij dat altijd verteld.
 
Alle mogelijke dingen gecheckt en afgesteld de compressie is 12 b en tot verbazing loopt hij nu met een nieuwe uitlaat weer perfect. Heb wel nu in de benzine wat 4takt additief motorreiniger toegevoegd voor de zekerheid zodat alles weer goed schoon wordt. CDI is begrensd maar ik twijfel nog om hem te vervangen voor een onbegrensde cdi, de trekkracht is nu weer terug maar dan gaat hij in de top wat harder lopen (nu 45). Maar is dat schadelijk voor het motorblok?
 
Alle mogelijke dingen gecheckt en afgesteld de compressie is 12 b en tot verbazing loopt hij nu met een nieuwe uitlaat weer perfect. Heb wel nu in de benzine wat 4takt additief motorreiniger toegevoegd voor de zekerheid zodat alles weer goed schoon wordt. CDI is begrensd maar ik twijfel nog om hem te vervangen voor een onbegrensde cdi, de trekkracht is nu weer terug maar dan gaat hij in de top wat harder lopen (nu 45). Maar is dat schadelijk voor het motorblok?
nee is niet perse schadelijk alles slijt gw wat sneller en verbruikt meer
 
Back
Top