Heeft het zin om een multivar in een zip iget te doen met een begrensde ECU?

Kloris

New Member
Ik heb een piaggio zip iget 2021 laatst gekocht en wil hem graag iets harder laten lopen zonder al te veel geld uit te geven. ik wil mijn scooter het liefst rond de 55km/u laten lopen maar ik snap als je alleen een malossi multivar eronder zet dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Maar eenn onbegrensde ecu bijvoorbeeld kost al snel boven de €150. Mijn vraag is dus of het zin heeft om er een (malossi) multivar onder te zetten met een begrensde ecu.
 
Advertisement - register to remove this

JJ010

New Member
Wat heb je er verder al mee gedaan en hoe hard loopt 'ie nu? Zou beginnen met varioring demonteren en gladde variobus. Die laatste zit idd ook bij Malossi multivar maar je kunt voor veel goedkoper natuurlijk gewoon zon gladde bus balen. Verder denk ik dat de multivar niet heel veel gaat opleveren met een begrensde ecu. Voor zover ik weet wordt het toerenverloop wat beter door de multivar. Dat maakt alleen niet echt veel uit als je met een begrensde ecu zit.
 

Glenn123

Active Member
ben het niet helemaal eens met wat hier geschreven word.
rijd zelf een compleet originele iget en heb er een multivar ingezet volgende zaken zijn beter geworden:

- toerenverloop is mooier
- topsnelheid is met 5km verhoogd (zitten 7.5gr rollen in + witte drukveer die meegeleverd word)
- benzineverbruik is iets gedaald
- iets meer trekkracht

al met al voor mij de 70 euro waard voor een scooter waar ik dagelijks op rijd
 

Cojones

Active Member
ben het niet helemaal eens met wat hier geschreven word.
rijd zelf een compleet originele iget en heb er een multivar ingezet volgende zaken zijn beter geworden:

- toerenverloop is mooier
- topsnelheid is met 5km verhoogd (zitten 7.5gr rollen in + witte drukveer die meegeleverd word)
- benzineverbruik is iets gedaald
- iets meer trekkracht

al met al voor mij de 70 euro waard voor een scooter waar ik dagelijks op rijd
Klinkt niet verkeerd inderdaad.
Hoe hard loopt 'ie nou, op de teller ?
Gemiddeld he, niet die uitvallen.
 

Cojones

Active Member
Dat red je sowieso niet met 50cc.
Het gaat niet om de 50cc maar om die stomme kleine uitlaatklepjes in de scooterkopjes.
Mijn Honda ss50 uit 74, loopt met een 16mm carb met gemak 70.
Maar ja, die heeft een fatsoenlijke uitlaatklep en een poort van 20mm en dito binnenmaat uitlaatbocht. Standaard
Zo'n kopje is voor de gy6 nergens te krijgen, wereldwijd, voor de 50 - of 72cc.
Van NCY weet ik dat ze wel een Big-valves-kopje hebben maar die past alleen op hun 72 - en 80cc.
 

MrMikeYT

Member
Ik heb een piaggio zip iget 2021 laatst gekocht en wil hem graag iets harder laten lopen zonder al te veel geld uit te geven. ik wil mijn scooter het liefst rond de 55km/u laten lopen maar ik snap als je alleen een malossi multivar eronder zet dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Maar eenn onbegrensde ecu bijvoorbeeld kost al snel boven de €150. Mijn vraag is dus of het zin heeft om er een (malossi) multivar onder te zetten met een begrensde ecu.
Ik zou het niet doen, je ecu is begrensd en je Scooter heeft nog veel power over hiervan rekt je distributieketting erg snel uit.
 
Top