This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Heb der hier iemand verstand van vespa's?

Ronald W

Well-Known Member
Owkeej ik heb hier een vespa caoi staan die ik moe fixen maar ik snap er geen kut meer van.
Ik heb de carb helemaal schoongemaakt,nieuwe sproeier,benzineslangetjes nieuw.
Het probleem is dat die vespa helemaal geen toeren maakt,als je hem al aan krijgt.
Je moet echt eerst een half uur rennen voordat ie het doet,en als ie het dan doet dan duurt het echt superlang voordat ie op toeren is.
Het ligt ook nie aan de poelies want ik der zit gewoon een poelie 70 op.
Het ding heeft ook nie echt veel compressie dus ik ga vannemiddag de cilinder deraf draaien,mischien de zuigerveren ofzo.
Zou het dat kunnen zijn of is da bullshit :?


En dan heb ik ooit nog is iets gehoord over contactpuntjes afstellen ofzo.........wat is dat.....waar zit dat......en hoe moet dat...ennuh kan het da wel zijn eigenlijk?
Mja erg onduidelijk verhaal zie ik zo maarre anders krijg ik het nie uitgelegt :|


/edit\ dat carb schoonmaken enzo heb ik gedaan omdat ik mischien dacht dat ie geen bezine kreeg ofzo doordat er iets verstopt was mja dat was dus nie /edit\
 
Last edited:
Uhm gewoon origineel cilindertje
maare dat moet goed zijn,daar rij ik ook meej met me citta,
Mja vannemiddag ff cil eraf dan 8)
 
Een 70mm poelie is veeel te klein voor een Ciao met standaard zooi, dan komt de boel totaal niet op toeren en haal je met moeite 40 km/h.

Gewoon een standaard 94mm poelie, en met een andere uitlaat o.i.d. kun je er een 80mm in gooien.

En.... op je Citta zit wel een 70mm poelie? Heb je wel eens die wielen vergeleken met je Ciao????????

|(
 
MMM okeej een 90 dan,die heb ik ook
Maarre dat is het probleem niet,want daarmee is het gewoon hetzelfde.
Owkeej de cil is het dus ook nie,die heb ik er dus af gehaald maarre die is perfct ook het zuigertje is goed.
Maarre ik ben wel tot de conclusie gekomen dat je rukas bes wel stroef draait,dus ik denk dat dat het probleem is.als da zo is dan gaat ie de vuilnisbak in


Maare weet er iemand nu wat dat contactpuntjes afstellen inhoud?? of is dat nie van toepassing op een ciao

Bedankt alvast Mzzl
 
Hmmm... mijn standaard Vespa poelie was 94mm, dat heb ik toen opgemeten. Misschien dat het tegenwoordig anders is, het is ook een tijdje geleden.

En...contactpunt afstellen is van toepassing ja, tenzij je een nieuwer type hebt met elektronische ontsteking (Ciao Mix als ik me niet vergis)

0.4mm is de afstelwaarde... en check ook of ze uberhaupt nog goed zijn (geen oneffenheden op contactvlakken)
Het beste is om ze gelijk te vervangen, die dingen kosten toch geen kloot.

Op je vliegwiel (koelvin) zit ergens een gat met een rubbertje eroverheen.
ff draaien naar de goede positie en je kunt erbij....
 
Er zijn wel Vespa's met een 94 poelie standaard...maar Ciao is voor zover ik weet altijd 90 (heb er wel een paar gehad..)
 
ff een tip ,in die voorste koppeling zitten trekveertjes,die zitten er voor het starten,als je die er eens ff uitsloopt dan start ie met 1 slag ,en geloof mij,i own a vespa ciao 8)
 
Originally posted by #CARMA#
ff een tip ,in die voorste koppeling zitten trekveertjes,die zitten er voor het starten,als je die er eens ff uitsloopt dan start ie met 1 slag ,en geloof mij,i own a vespa ciao 8)

Ook met die dingen er nog in moettie wel aardig starten, ik heb ze namelijk nog wel derin zitten...
 
hmm ik had hetzelfde probleem met een citta, d8 het op te lossen door polini trekveertjes erin te zetten, maar dat hielp niet echt (wel een beetje).
de trekveertjes die erin zaten waren echt wel gaar, je kon zo die koppeling uit elkaar trekken....

zat ook een gare cilinder op, was gewoon een afgeragde citta...

dusse, misschien die koppelingsveertjes?? :?
 
Originally posted by Joël
Ronnie: Lees nu eens goed, het is juist WEL van toepassing voor jou.........

Jah sorry had het verkeerd geezen maarre dan ga ik dat maar eens proberen,bedankt eej