Goedemorgen,
Ik ben nu een jaar in het bezit van een Senzo Riva met het bekende GY6 motorblokje.
- euro 2 bouwjaar 2016
- snor versie
- 15.000 km op de teller
Vorig jaar heb ik de scooter weggebracht voor een grote beurt omdat naar mijn ogen de scooter veel te rijk stond afgesteld (stonk enorm naar benzine en niet goed verbrande uitlaatgassen).
Na de grote beurt liep de scooter merkbaar zuiniger en veel rustiger.
Wat bleef was het 'zagen' op topsnelheid (32km/h) dit is uiteindelijk opgelost door een andere CDI te plaatsen.
Wat in eerste instantie opviel was dat de scooter koud perfect starte maar warm juist helemaal niet. Door de grote beurt was dit ook grotendeels opgelost.
Begin januari heb ik wederom kleppen laten stellen.
Wat ik zelf nog heb gedaan:
Een maand nadat de kleppen waren gesteld en het weer kouder buiten werd reed de scooter op zijn slechtst. Inhouden en niet op gang komen.
Daarom het volgende afgelopen week gedaan.
- nieuwe automatische choke gemonteerd.
- carburateur (laten) reinigen.
- nieuwe gasschuif en gasnaald.
- nieuwe tankdop
- nieuwe CDI
- nieuwe bobine met bogiekap
- gister nog klepspeling nagekeken. Deze staat op 10/10.
Het rijden is an sich nu prima.
Wat het probleem is, nu start de scooter na een paar dagen stilstand enorm slecht (de scooter staat in de schuur)
Pas na 30 seconde lang afwisselend elektrisch starten en met de kickstarter starten slaat de scooter aan.
Ik kan wel gelijk wegrijden zonder dat scooter inhoud of hapert (wat voor het kleppen stellen en carburateur revisie niet kon)
Warm start de scooter gelijk.
Ook merk ik dat als de scooter warm is de uitlaat vaak een backfire geeft als ik het gas loslaat. Mijn inziens staan de kleppen goed afgesteld, toen de uitlaatklep op 0.5 stond reed de scooter echt beroerd.
Wie kan mij een beetje in de goede richting sturen ?
groetjes martijn
Ik ben nu een jaar in het bezit van een Senzo Riva met het bekende GY6 motorblokje.
- euro 2 bouwjaar 2016
- snor versie
- 15.000 km op de teller
Vorig jaar heb ik de scooter weggebracht voor een grote beurt omdat naar mijn ogen de scooter veel te rijk stond afgesteld (stonk enorm naar benzine en niet goed verbrande uitlaatgassen).
Na de grote beurt liep de scooter merkbaar zuiniger en veel rustiger.
Wat bleef was het 'zagen' op topsnelheid (32km/h) dit is uiteindelijk opgelost door een andere CDI te plaatsen.
Wat in eerste instantie opviel was dat de scooter koud perfect starte maar warm juist helemaal niet. Door de grote beurt was dit ook grotendeels opgelost.
Begin januari heb ik wederom kleppen laten stellen.
Wat ik zelf nog heb gedaan:
Een maand nadat de kleppen waren gesteld en het weer kouder buiten werd reed de scooter op zijn slechtst. Inhouden en niet op gang komen.
Daarom het volgende afgelopen week gedaan.
- nieuwe automatische choke gemonteerd.
- carburateur (laten) reinigen.
- nieuwe gasschuif en gasnaald.
- nieuwe tankdop
- nieuwe CDI
- nieuwe bobine met bogiekap
- gister nog klepspeling nagekeken. Deze staat op 10/10.
Het rijden is an sich nu prima.
Wat het probleem is, nu start de scooter na een paar dagen stilstand enorm slecht (de scooter staat in de schuur)
Pas na 30 seconde lang afwisselend elektrisch starten en met de kickstarter starten slaat de scooter aan.
Ik kan wel gelijk wegrijden zonder dat scooter inhoud of hapert (wat voor het kleppen stellen en carburateur revisie niet kon)
Warm start de scooter gelijk.
Ook merk ik dat als de scooter warm is de uitlaat vaak een backfire geeft als ik het gas loslaat. Mijn inziens staan de kleppen goed afgesteld, toen de uitlaatklep op 0.5 stond reed de scooter echt beroerd.
Wie kan mij een beetje in de goede richting sturen ?
groetjes martijn