GY6 cilinder monteren verzamel topic.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ben op zoek naar wat gebruikers informatie.

De vraag is eigenlijk alleen gericht aan de mensen die een grotere cilinder dan 50cc hebben gemonteerd op hun GY6 scooter.(China)
(aangezien ik vermoed op 50cc geen verschil te gaan ontdekken, en het dus ook geen zin heeft om dit mee te nemen in de gestelde vraag)

Andere scooters 4takt mogen mee doen, maar zoek de informatie echter meer richting het 139QMB blok en alles wat daar in de buurt komt.


Wat ik wil weten:

- Welke scooter je hebt?(merk en type)

- Welke motorblok heeft je scooter? (piaggio, sym, GY6 139QMB)

- Welke cilinder je hebt gemonteerd (dus hoeveel CC en het merk van de cilinder?

- Welke sproeier je hebt gemonteerd bij die afstelling?(of de sproeier waarop die het beste reed)

- En of dat je de zuigerveren los in de cilinder hebt gehad en zuigerveren speling hebt aan gepast en of
Dat je niks hebt aangepast en de cilinder dus zo kon monteren en dus gelijk prima mee kon rijden.?
(dus dat je alleen de zuigerveren hebt geklokt op de zuiger)



Waarom ik dit vraag is, omdat ik de kwaliteit van cilinders wil kunnen bepalen en dat er onderling verschil zitten tussen een 63cc cilinder en een 72CC cilinder
en een 72cc vs 85cc cilinder.

Graag het dik gedrukte even over nemen op je berichten venster en graag de vragen in vullen.

Hoe meer er mensen het invullen hoe beter ik de inzicht krijgt wat de kwaliteit van een cilinder is.
 
Advertisement - register to remove this

Ik had goede ervaringen met een jinjiu/ 101 octane 72cc op een Kymco Agility. Zuigerveren zaten zoals gewoonlijk los bijgeleverd en hij reed prima met sproeier 84.

Daarvoor had ik een andere agi die ook prima liep met een chinese 72cc. Merk weet ik niet meer.
 
- Welke scooter je hebt?(merk en type)
Kymco Agility
- Welke motorblok heeft je scooter? (piaggio, sym, GY6 139QMB)
KG10SA
- Welke cilinder je hebt gemonteerd (dus hoeveel CC en het merk van de cilinder?
50 en 52mm met kleppen korte steel 64mm 23 en 20mm en nokkenasjes met de gaten.
- Welke sproeier je hebt gemonteerd bij die afstelling?(of de sproeier waarop die het beste reed)
sproeier 90 op 50mm op sproeier 92 op 52mm, speel heel soms een stapje per seizoen, maar liever niet.
- En of dat je de zuigerveren los in de cilinder hebt gehad en zuigerveren speling hebt aan gepast en of
Dat je niks hebt aangepast en de cilinder dus zo kon monteren en dus gelijk prima mee kon rijden.?
(dus dat je alleen de zuigerveren hebt geklokt op de zuiger)

Niks aangepast. Heb al wel meer dan 15 kits geplaatst, betaal altijd tussen de €60 en €80 incl verzending voor cilinder met kop en bestel random losse zuigers voor €4,- en €9,- p/st.
Soms dus een set, meestal los, pasvorm
is altijd goed geweest.

Ik meet geen squish zoals bij 2takt, maar plaats aan de hand van compressie een andere pakkingdikte. Teveel compressie is dikkere pakking plaatsen.

Groet,

Quote openen voor tekst, sorry
 
Ik had goede ervaringen met een jinjiu/ 101 octane 72cc op een Kymco Agility. Zuigerveren zaten zoals gewoonlijk los bijgeleverd en hij reed prima met sproeier 84.

Daarvoor had ik een andere agi die ook prima liep met een chinese 72cc. Merk weet ik niet meer.

Dus je hebt geen zuigerveer slot speling afgesteld? (zuigerveren in de cilinder en dan opmeten met een voelermaatje, bij te klein beetje veilen dat het goed is)
Dus gelijk de zuigerveren op de zuiger gedaan,, de openingen geclocked en toen direct gemonteerd?


Als er nog meer mensen zijn met info, graag aanvullen.. Hoe meer er gepost word hoe beter ik kan vergelijken.
Post automatically merged:

Quote openen voor tekst, sorry
En wat was het merk van die 50mm en 52mm cilinders?
Post automatically merged:

Ik had goede ervaringen met een jinjiu/ 101 octane 72cc op een Kymco Agility. Zuigerveren zaten zoals gewoonlijk los bijgeleverd en hij reed prima met sproeier 84.

Daarvoor had ik een andere agi die ook prima liep met een chinese 72cc. Merk weet ik niet meer.

Dus je hebt geen zuiger veren speling gemeten, dus zo uit de doos gemonteerd en alleen de zuiger veren geclockt en dan gaan..
 
Last edited:
Back
Top