Heb een nokkenas (GY6 139QMA/B) gekocht via marktplaats, maar hoe kan ik zien welke nokkenas ik gekregen heb?

Dennis1978

New Member
Ik heb via marktplaats deze nokkenas gekocht:

Screenshot_20240120_155152_Marktplaats.jpg
En vervolgens deze nokkenas gekregen:
20240120_155120.jpg
Als het inderdaad de A8 nokkenas is prima, maar hoe kan ik hier zeker van zijn? Is dat op te meten of ergens mee te vergelijken? Hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven.
 

Attachments

  • 20240120_155058.jpg
    20240120_155058.jpg
    102.6 KB · Views: 15
  • 20240120_155058.jpg
    20240120_155058.jpg
    102.6 KB · Views: 15
  • 20240120_155043.jpg
    20240120_155043.jpg
    107.4 KB · Views: 16
  • 20240120_155024.jpg
    20240120_155024.jpg
    102.3 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Ah dank je wel voor de reactie.
Ja inderdaad niet de handigste optie om hem via mp te kopen. En je ziet het je krijgt niet altijd wat je koopt, maar in dit geval is niet erg. De nokkenas ziet er verders nog goed en de laggers lijken okay en voor € 25,- verzendkosten kan ik niet veel klagen.

Weet niet of ze duur zijn geworden, weet niet wat ze eerst koste. Maar heel eerlijk heel veel keuze is er ook niet, behalve via Ali dan.
Je zou eigenlijk een kleine toeslag moeten krijgen, op de verkoop van de Mezoly A8 nokkenasjes, want heb inderdaad gezien dat je het vaak genoemd hebt.

Ben in ieder geval benieuwd wat het gaat doen van het weekend met de nieuwe cilinder.
 
Het is inderdaad de A8 nokkenass. ik heb m nu letterlijk in mijn handen en heb even vergeleken t is m. Btw op 1 van de fotos zag ik wat lichtelijk roest op de loops klopt dit?? Zo ja ff met bvb schuursponsje ff weg halen of iets anders wat t metaal niet beschadigt
 
Dank je wel voor de reacties nog. Ik heb inderdaad alles nog even nagelopen voor ik het heb geïnstalleerd.
Inmiddels de cilinderkit 80cc gemonteerd, wel wat problemen mee gehad voor ik het aan de gang had. Maar hoe simpel kan het zijn, het was een verstopte bezin filter en slang, alles vervangen en rijdt als een tierelier. Alleen starten wil die niet elektrisch doen als die koud is, denk dat die te weinig vermogen heeft de startmotor.
 
Dennis, Heb jij die nokkenas op Marktplaats toevallig van een Rik gekocht ??
Ik namelijk wel. Een Mezoly A8 nokkenas. Hij heeft alleen de doos van Mezoly gestuurd met daarin een oranje kabel met bougiedop.
Krijg nu geen contact meer met hem.
Had gehoopt dit weekend de nokkenas erin te gaan zetten. Helaas.

Gr.
Sander
 
Hey Sander, nee ik had het van ene Dieter op marktplaats.
Als je geen contact meer met hem krijg, zal ik toch even melding doen bij marktplaats zelf als ik jou was. En voortaan alleen kopen met kopersbescherming of zelf ophalen, zodat je kan zien wat je koopt.
Wel balen dat je nu dus van het weekend niet aan de gang kan.
Ik ga van het weekend een 24 mm carburateur installeren, ben benieuwd :innocent:
 
Hey Sander, nee ik had het van ene Dieter op marktplaats.
Als je geen contact meer met hem krijg, zal ik toch even melding doen bij marktplaats zelf als ik jou was. En voortaan alleen kopen met kopersbescherming of zelf ophalen, zodat je kan zien wat je koopt.
Wel balen dat je nu dus van het weekend niet aan de gang kan.
Ik ga van het weekend een 24 mm carburateur installeren, ben benieuwd :innocent:
Alles is goed gekomen. Hij had meerder spullen in de verkoop en die bobine met bougiekabel zat ook in een exact dezelfde Mezoly doosje.
Het was dus een vergissing. Een bijkomend voordeel was dat ik de bobine mocht houden.
Gisteren is de A8 nokkenas aangekomen en ik heb hem meteen gemonteerd.
De Kymco rijdt nu een stuk beter en sneller.
Waar hij eerst niet meer dan 4500 rmp maakte bij 58 km/u op de teller, maakt hij nu 6300 rpm bij 70 km/u.
Wel een beetje veel toeren maar dat is dan maar zo.
Zal nog eens kijken of met een dikkere snaar het rpm naar beneden gaat.
Dat zo een nokkenas zoveel uitmaakt.
En stationair loopt hij ook netjes.
Dus ben met deze setup tevreden.
 
Okay later begonnen, dan gehoopt. Maar nou ben ik bezig en zie ik toch een probleem, nou ja een probleem een obstakel haha. Nou heb ik dat rubber van de 24mm spruitstuk op de cilinderkop gelegd en kom ik tot de ontdekking, dat de inlaat veel te klein is voor 24 mm carburateur op de cilinderkop. Nou heb ik ook nog originele cilinderkop, want dat werkte samen met de Airsal Sport 81,3cc 50mm. Maar als ik kijk naar een andere cilinderkop, zie ik nergens informatie over de inlaat waar de 24 mm carburateur oppast. Hoe weet ik nou welke cilinderkop ik moet hebben? Heb namelijk wel met sls. Iemand die mij op weg kan helpen?


20240304_183940.jpg20240304_170423.jpg
 
Zat ik zelf ook aan te denken, om de dremel te pakken en misschien ga ik dat ook wel proberen. Maar een standaardoplossing zou wel het mooiste zijn, gezien dan alles beter op elkaar is afgestemd qua inlaat en uitlaat en kleppen. Dus als iemand iets weet, dan hoor ik het graag en als er een linkje is, dan is het helemaal geweldig.
 
zonder grotere kleppen heeft het toch weinig zin, als je dit gat opmeet en het is even groot of groter dan je inlaatklep (waar de steel nog van de doorlaat af gaat), zou je hooguit dit gat wat glooiender kunnen vijlen/dremelen, maar dan heeft vijlen tot de doorlaat van de pakking nog geen zin.
als die 24 mm al gaat werken, dan met een kop met grotere kleppen.
 
Last edited:
zonder grotere kleppen heeft het toch weinig zin, als je dit gat opmeet en het is even groot of groter dan je inlaatklep (waar de steel nog van de doorlaat af gaat), zou je hooguit dit gat wat glooiender kunnen vijlen/dremelen, maar dan heeft vijlen tot de doorlaat van de pakking nog geen zin.
als die 24 mm al gaat werken, dan met een kop met grotere kleppen.
Maar de kop van de link die ik mee gestuurd heb, heeft wel grotere kleppen.
Ik heb deze besteld maar nog niet binnen.
Ik hou jullie op de hoogte als ik hem binnen heb.
 
Maar de kop van de link die ik mee gestuurd heb, heeft wel grotere kleppen.
Ik heb deze besteld maar nog niet binnen.
Ik hou jullie op de hoogte als ik hem binnen heb.
mijn reactie was volgens mij aan de topicstarter, @Dennis1978 , die SLS nodig heeft, wat deze kop volgens mij niet heeft.
ik ben benieuwd!
 
Back
Top