This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gy6 gas valt weg na stukje rijden

Ik heb de vlotter nog eens nagekeken en leek een heel klein beetje onder de juiste hoogte te hangen, nu toch beetje anders afgesteld waardoor die net wat we boven hangt. juist om te kijken of het daar aan lag maar nogsteeds probleem niet verholpen…
Aan de elektrische choke kon ik verder niks opmerken.

Maar ik weet nu ook niet of dat hij hem juist verzuipt of geen benzine heeft wanneer hij wegvalt en begint te haperen. Gebeurt alleen als ik harder rijd als 30
Post automatically merged:

weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven maar als ik harder ga rijden dan 30 dan ga je hem een beetje voelen inhouden eerst en dan valt het vermogen weg, komt het vermogen weer terug, valt het vermogen weer weg, komt het vermogen weer terug. En dat totdat hij afslaat
 
Last edited:
had iemand al je benzinekraan (en het vacuüm daar naartoe) genoemd?
ik had laatst iets vergelijkbaars, tòt aan het punt dat ie helemaal niet meer startte, was het vacuümslangetje op het pijpje bij het spruitstuk door de warmte uitgehard en te groot geworden (of combinatie warmte-benzine) waardoor ik eerst vooral bij deellast te weinig vacuüm had, en uiteindelijk helemaal niks meer, omdat het slangetje er gewoon af lag.
 
Had ik al gecheckt maar nu voor de zekerheid nog een keer maar dat loop perfect
 
Misschien wel ver gezocht , maar zou het aan de bobine kunnen liggen , dat hij bij een bepaalt toerental verzaakt door een mankement inwendig .
Zou je met een time lamp kunnen proberen tijdens het rijden , als je deze hebt , zo heb ik tijdens het rijden met mijn Trabi een defecte bobine opgespoort. De gasnaald hoort normaal op de middelste stand te zitten.
 
Ben er achtergekomen dat ik mijn gasnaald niet kan verstellen. Maar ik weet niet eens wat een time lamp is dus zal ik ook niet hebben denk ik.
Post automatically merged:

Hoe weet ik of mijn elektrische choke het wel of niet doet, daar zou het toch ook aan kunnen liggen
 
Overigens ben ik ook wel benieuwd of na het uitvallen en je 1 minuut niet kunt starten er:

- Brandstof in de vlotterbak zit.
- Je vonk nog goed is.
Geen antwoord hierop.

Overigens na 6.000km cilinder vervangen is wel vreemd.

Als je na uitval geen 'goede' vonk meer hebt ga ik toch denken aan cdi of bobine.
 
Bijna 3 weken verder maar ga er morgen weer is aan. Hij valt alleen nu niet de heletijd meer uit dus ik weet niet hoe ik het nu nog kan controleren maar nogsteeds hapert die als een malle bij hogere snelheid dan +/- 35.
 
Bijna 3 weken verder maar ga er morgen weer is aan. Hij valt alleen nu niet de heletijd meer uit dus ik weet niet hoe ik het nu nog kan controleren maar nogsteeds hapert die als een malle bij hogere snelheid dan +/- 35.
waarom beantwoord je nou niet alle vragen (en zoek je dus het antwoord erop even uit? dan kan je daar verder mee)
 
waarom beantwoord je nou niet alle vragen (en zoek je dus het antwoord erop even uit? dan kan je daar verder mee)
Ik weet niet hoe ik erachter kom of dat er genoeg benzine in mijn vlotterbak zit wanneer hij dus wegzakt. En of dat ie wel of niet goed vonkt
 
Ik weet niet hoe ik erachter kom of dat er genoeg benzine in mijn vlotterbak zit wanneer hij dus wegzakt. En of dat ie wel of niet goed vonkt
dan vraag je dàt of zoek je het op.
vlotterniveau:
onderop de meeste vlotterbakken zit een buisje, al of niet met slangetje, met ernaast een schroef.
als je een transparant slangetje (van 12 tot 15 cm ofzo) op dat buisje zet (als er een zwart slangetje op zit haal je dat eraf) en dat transparante slangetje omhoog naast je carburateur leidt (met tie-wrapje eraan) en dan die schroef opent, (halve of hele slag) heb je een 'peilglas" voor je vlotterniveau. (de benzine komt door het slangetje omhoog tot hetzelfde niveau als binnenin).
vonken:
niet of zwak vonken is het makkelijkst te controleren met een tweede (oude of nieuwe, hoeft niet eens een passende te zijn op de buitenkant na dan) bougie die je even in de bougiedop stopt. dus je haalt je bougiedop van je ingebouwde bougie af, stopt die andere erin, houdt de zijkant daarvan tegen je blok (cilinder, kop of kleppendeksel) en dan even starten en goed kijken of en wat voor vonk je dan hebt.
 
Maar moet ik hem dan op de bok standaard zetten en gas geven en kan dat verder geen kwaad? En dan op die manier het vlotterbak peil in de gaten houden?
 
eerst even op de bok ja, starten, warm laten draaien (beetje gassen mag ook) kijken of de benzine niet boven uit je slangetje stroomt (dan zou je vlotternaald lek zijn en heb je eerder te veel benzine) niet vol gas laten janken, dat heeft geen zin en dan "wandelt" ie op zijn bok weg.
als dat goed gaat zou je zelfs kunnen rijden en dan op het moment dat ie stotter stoppen en nog eens kijken. (evt zo'n spiegeltje op steeltje mee om goed van opzij te kunnen kijken door je luikje in je buddybak.
 
Goeie tips bedankt ik laat het horen