GY6 Scooter start wel, houd in bij gas geven

Meine298

New Member
Avond heren,

Een tijdje geleden heb ik een GTS Toscane scooter met GY6 blok overgekocht van een jongen die hem niet meer aan de praat kreeg. Hij heeft nu 7500 km's gelopen. Ik heb de cilinder, zuiger, en kop vervangen. Daarna naar mijn mening kleppen goed gesteld en timing gezet. Carburateur helemaal schoon gemaakt en weer proberen te starten. Met veel moeite start hij wel, maar hij houd raar in. Ook komen er soms ploffen uit de carburateur.

Link van filmpje:

Ik ben zelf helemaal nieuw op het gebied van zulke 4takt scooters. Ben zelf namelijk alleen bezig met 2takt schakels. Dacht knap ff zo'n ding op om weer te verkopen maar het zit nog niet echt mee.

Alvast bedankt voor jullie moeite, en als jullie iets nodig hebben hoor ik het wel.
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt op een backfire als je het mij vraagt. Weet je zeker dat je de timing van de kleppen goed hebt staan? Welke speling heb je gehanteerd?
Beide kleppen op 0.10mm, ik zal de timing nog eens nachecken. Ik neem aan dat het streepje op het vliegwiel overeen moet komen met de T. En op dat moment de 2 gaatjes op het nokkenastandwiel recht staan met de cilinder?
 
Als je het echt zeker wilt hebben even je ontstekings koelkap demonteren, vliegwiel T gelijk zetten met de nok op het blok en dan de kop eraf en kijken of de zuiger helemaal bovenaan staat (BDP?). Daarna nokkenas monteren en zorgen dat de ketting exact goed over de tanden zit en er niks is verschoven. Dan kleppen op 0.10 zetten. Desnoods maak je foto's dan kunnen wij handiger meekijken
 
Heb je ook met monteren de slappe kant van de ketting , aan de spannerkant gehouden , dus van onder strak . Andres verdraait de nokkenas als je de spanner monteert
 
kleppen inlaat 0,5 uitlaat 0,10 en met backfire ,kijk je bougie
Ik zie/hoor niks van backfire.

Er wordt wel heel erg veel brandstof teruggeblazen.
Lijkt net of de inlaatklep niet volledig sluit.

vliegwiel T gelijk zetten met de nok op het blok en dan de kop eraf en kijken of de zuiger helemaal bovenaan staat (BDP?).
Daar hoeft de kop er toch niet voor af.

Zoals Arie reeds aangaf, de boel op tijd zetten, spanner z'n werk laten doen en als de ketting stak staat de timing nogmaals controleren.
Als de timing goed is zou ik toch eens de compressie (laten) meten of op z'n minst de inlaatklep nakijken.
 
kleppen inlaat 0,5 uitlaat 0,10 en met backfire ,kijk je bougie
Inlaat 0,5 moet 0,05 zijn.

Het klinkt wel als verkeerde timing.
Wat de anderen als zeggen, vliegwiel T gelijk zetten met nok op het carter.
Kleppendeksel eraf en kijken of de markeringen (2 lijnen) op de nokkenas tandwiel recht naar boven en onder wijzen.
In deze stand wijst de opening (het rondje) van het tandwiel recht naar voren. Zo niet staat hij verkeerd.
 
Back
Top