Slecht starten en stotteren/sputtert bij vol gas GY6

Status
Not open for further replies.
Die reactie geeft precies aan dat je niet snapt hoe het leven werkt..
lees maar eens goed wat je zelf schrijft, je noemt een ander naar en negatief, dus daarmee laat je zien dat je een bevooroordeeld iemand bent die zomaar even invult aan de hand van iemands reactie dat ie naar en negatief is..en dus weet wat voor iemand ik ben, dat weet je helemaal niet want je kent mij alleen van een paar opmerkingen, dus ben je bevooroordeeld en heb je aan de hand van 3 getypte zinnen een vast beeld van iemand gemaakt..namelijk dat ie naar en negatief is..en dan zeg je tegen mij dat ik volwassen moet worden...ik zou maar eens naar je eigen advies luisteren dan..

voorbeeld, als ik zeg dat Naraku Japans is en daarmee dus mijzelf vergis, dan krijg je dus van iemand direct een lauwe opmerking oh jee Naraku is japans, je kan dat ook op een gewone manier melden, i.p.v. op een kinderachtige manier.

Als iemand zegt ik zou dat Chinese metaal niet in mijn koffiemolen willen krijgt ie gelijk een flauwe kut opmerking over dat ie minderwaardig is over Chinese scooters..
I.p.v. dat je gewoon reageert op waar het om gaat in de thread, de problemen met de motor wordt er constant gekozen om elkaar in de stront te drukken, en als je daar dan weer op reageert dan ben je dus negatief en naar..

Zoals ik het zie ben ik niet negatief en naar, maar confronterend..ik reageer gewoon terug op die onzin..totdat ik er geen zin meer in heb, en dan ben ik naar..
Een half uur geleden probeer je je account op te zeggen met niet erg vriendelijke woorden en toch reageer je hier?
Wie is er nu raar bezig...........???
Bij nummer 9.
 
Lijkt mij verstandiger dat DGaww Contact opneemt met een La Sores Dealer , of onderdelen gaat bestellen via de La Sores Website .
Link is al gegeven voor de benodigde Rotzooi , voor die K*t Scooter.
 
Veel tekst
Jullie kunnen die Chineesjes nog zo belachelijk maken als jullie willen.. Maar als je met het blok goed omgaat kan je er prima plezier mee hebben.

Probleem bij meeste mensen is toch echt het onderhoud.. En voornamelijk olie peil niet controleren en optijd voor nieuw carter olie gaan.. En zorgen dat je niet de dunste olie erin doet.. Kan je er prima veel kilometers op rijden.

Daarnaast vind ik het 139QMB blok een fijn blok om eraan te werken.. En de hele planeet ligt vol van dat spul.. Dus volgende eeuw is er nog steeds aan onderdelen te komen (kan ik van mijn oude peugeot vivacity niet zeggen.

En of het Chinees of Europees is.. Het draait allemaal wel een keer kapot.

Enige nadeel van chinees is dat het alleen veel aandacht in onderhoud vraagt.

Ik knal voor 35 euro een 60cc erop (ja het loopt wat minder krachtig, maar het rijd wel net zo goed als me newfly)

Voor zeker 150 - 250 euro ben je aan kosten kwijt aan een originele peugeot cilinder die voor vertikaal al niet meer te vinden is.. En de rest van die aftermarket spul ervoor is zoiezo al troep)
Post automatically merged:



Zeker als je nooit naar het carter olie kijkt.



Wat ik vooral verrot vind aan die chinese scooters is niet het blok zelf.. Maar vaak de scooter zelf waar die onder hangt.

Er is alleen een al groot verschil tussen een v-clic (wat ik overigens nooit zou kopen) en een kisbee.
Gezien na al die jaren later ontopic vrij nutteloos is.

Die blokjes zijn idd wel redelijk.
Om de 3500 km olie/filter en kleppen stellen is er weinig aan de hand.

Wat wel bijzonder is, is hoe slecht de lak op metalen delen is.
Zoveel roest binnen enkele jaren.
Wat ik dan nog het ergst vind is rubbertjes die zo hard naar de klote gaan.
Als je na een paar jaar je remklauw lostrekt kom je gauw verotte geleiderubbers tegen etc. Of rubbers om het knipperlichtrelais/ cdi heen.
Allemaal stuk.
Bij de remmen is dat wel een probleempje gezien je makkelijker een remklauw vind dan die rubbers los.
Soms neig ik wel naar een complete strip, straal en coatwerk van het frame, maar zonde van me tijd en geld.

Stapte een jaar terug bij La Souris binnen.
De verkoper zei eerlijk, je kan er 4 jaar prima op rijden, maar daarna rot dat ding aan alle kanten weg.
Met iets andere woordkeuze. ^_^
 
Misschien een ander Forum zoeken , waar ze verstand hebben van die Chinese Rotzooi ,Opzouten PIPO! Met die K*t Scooter van je ... zonde van onze tijd!

Die is er helaas niet meer.

Vroeger had je nog scooterhulp of banner hulp.. (kwam al niet veel mensen op met al die spam)

En van dezelfde eigenaar retroscooterclub.. Maar daar ging het ook al niet zo geweldig mee..

Tegenwoordig is SF.net nog zo`n beetje het enigste levendigste forum.
Post automatically merged:

Veel tekst

Gezien na al die jaren later ontopic vrij nutteloos is.

Die blokjes zijn idd wel redelijk.
Om de 3500 km olie/filter en kleppen stellen is er weinig aan de hand.

Wat wel bijzonder is, is hoe slecht de lak op metalen delen is.
Zoveel roest binnen enkele jaren.
Wat ik dan nog het ergst vind is rubbertjes die zo hard naar de klote gaan.
Als je na een paar jaar je remklauw lostrekt kom je gauw verotte geleiderubbers tegen etc. Of rubbers om het knipperlichtrelais/ cdi heen.
Allemaal stuk.
Bij de remmen is dat wel een probleempje gezien je makkelijker een remklauw vind dan die rubbers los.
Soms neig ik wel naar een complete strip, straal en coatwerk van het frame, maar zonde van me tijd en geld.

Stapte een jaar terug bij La Souris binnen.
De verkoper zei eerlijk, je kan er 4 jaar prima op rijden, maar daarna rot dat ding aan alle kanten weg.
Met iets andere woordkeuze. ^_^

Ging bij mij ook niet om de scooter maar positieve reactie voor het motorblok..
 
Heb nu een grande retro van 12 jaar oud , een Santini Firense ook een chinese kloon , gelukkig ben ik in de omstandigheid dat de scooter binnen staat , en bij de vorige eigenaar ook , weinig roest al zie je op het chroomwerk wel spikkels verschijnen . Door anderhalf jaar stilstand wat opstart problemen gehad ( voornamelijk carburateur) door oude benzine , nu al 6000 km gereden zonder probleem , wel op tijd z'n beurtjes.
 
Op mijn kisbee heb ik al helemaal geen roest.
Ding is van 2011, wel een hoop aan vervangen.. Want de oude kappenset zag er echt niet meer uit (was echt uitgeleefd)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top