This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gy6 gas valt weg na stukje rijden

Goedemorgen/middag/avond

Ik heb gister cilinder van mijn gy6 blokje vervangen omdat de zuiger aan vervanging toe was en ik dacht dat het voorkomende probleem hier vandaan kwam. Na de cilinder gemonteerd te hebben en de scooter direct weer mooi stationair liep heb ik een testrondje gedaan waarin die super reed (met max halfgas ivm nieuwe cilinder) vervolgens voorzichtig naar huis gereden en na een stuk van 3/4 km kwam ik erachter dat het zelfde probleem nog steeds aanwezig is:

scooter begint na een stukje rijden te haperen omdat het gas wegvalt en met een beetje te spelen met het gas kan die iets langer aan blijven alsof die ene keer wel benzine krijgt valt dan weg en komt weer terug herhaalt zich paar keer en uiteindelijk kom je tot stilstand. Na een minuutje wachten ongeveer start die gewoon weer en kan je vervolgens weer een stukje rijden

Wat kan dit zijn? Alvast bedankt.
 
Controleer het volgende:
- is het benzinefilter schoon?
- is de carb van binnen schoon
- staat de vlotter wel goed afgesteld?
- zijn de sproeiers schoon?
 
Controleer het volgende:
- is het benzinefilter schoon?
- is de carb van binnen schoon
- staat de vlotter wel goed afgesteld?
- zijn de sproeiers schoon?
Heb de carburateur schoongemaakt en benzinefilter vervangen maar wanneer is de vlotter goed afgesteld? Zag verder niks raars
 
Probleem nog niet verholpen hier mee ben er wel achter gekomen dat wanneer ik 30 blijf rijden er niks gebeurt maar wel als ik harder rijd
 
Zo kun je het vlotter niveau controleren
Oke stel vlotter niveau is niet goed, hoe zou je dan een vlotter moeten afstellen? Misschien domme vraag maar geen idee.
En het zou dus kunnen dat dit zomaar moet gebeuren? Heb verder nooit problemen gehad staat 6000km op de scooter.
Post automatically merged:

Oke stel vlotter niveau is niet goed, hoe zou je dan een vlotter moeten afstellen? Misschien domme vraag maar geen idee.
En het zou dus kunnen dat dit zomaar moet gebeuren? Heb verder nooit problemen gehad staat 6000km op de scooter.
Heb gevonden hoe je de vlotter kan afstellen namelijk door het beugeltje waar de vlotternaald in hangt te buigen als ik het goed zeg. Zal dan nog maar eens checken of dat die goed staat. alleen snap ik de technische tekening niet helemaal toegevoegd door @trabiarie dus weet nogsteeds niet wanneer die goed afgesteld zou zijn.
Post automatically merged:

En is het niet raar dat dit probleem zomaar komt opzetten? Of gebeurd dat vaker?
 
Last edited:
En is het niet raar dat dit probleem zomaar komt opzetten?
Als hij altijd goed gelopen heeft zou ik ook niet meteen aan het vlotter niveau denken.
Om de vlotter te stellen , moet je inderdaad het beugeltje wat aan de vlotter zit , en tegen de naald duwt iets verbuigen . Naar beneden buigen , wordt het vlotter niveau verhoogd. Heb je met het schoonmaken van de carb ook de volledige hoofdsproeier met het remlucht gedeelte eruit gehad , en deze gaatjes door geprikt ? ook zou ik even de elektrische choke testen , of deze goed is , en niet het verrijkings kanaal constant open houdt.
 
wat word er bedoelt met het remlucht gedeelte? heb de hoofdsproeier en de ''houder'' waar deze in zit en de andere sproeier los gehad en alles door gespoten met hoge druk lucht. vervolgens weer in elkaar. maar probleem niet verholpen.

en kan ik checken aan de choke dacht dat daar verder weinig te zien viel.

Het is gwn echt dat het lijkt dat hij geen benzine krijgt, scooter begint weg te vallen gaat dan haperen alsof het lijkt dat hij weer wel en weer geen benzine krijgt en valt vervolgens uit. enkel wel op hoger toerental snelheden boven 30 km/u.
Post automatically merged:

morgen maar is het vlotter niveau checken. Klopt het dat ik dan moet kijken of de vlotter zelf dan horizontaal evenwijdig staat aan het huis van de carburateur. (Wanneer je de vlotter omhoog duwt zegmaar). Of waar moet ik op letten?
 
remlucht gedeelte
Het remlucht gedeelte is een staafje wat in de carb geschroefd zit , hierin zit de hoofdsproeier , is een staafje met verschillende gaatjes.
Bij volgas speelt alleen de hoofd sproeier een rol , als deze verstopt zit ( of remlucht gedeelte ) heb je deze problemen .
Ook als de choke erop blijft staan , wordt het mengsel dan vee l te rijk , filmpje van choke testen :
 
Last edited:
Snelle check, even bovenste deksel van carb af en de cilinder (waar de gasnaald in valt) even nazien op slijtage en soepel glijden. Deze wordt namelijk opgetild op inderdruk en dat zijn maar kleine krachten.
Daarbij idd hoofdsproeier reinigen.
Groet,
 
Snelle check, even bovenste deksel van carb af en de cilinder (waar de gasnaald in valt) even nazien op slijtage en soepel glijden. Deze wordt namelijk opgetild op inderdruk en dat zijn maar kleine krachten.
Daarbij idd hoofdsproeier reinigen.
Groet,
Cilinder is goed had al gekeken en bovenste deel van de carburateur zag ik ook niks aan ook aan het membraan was niks raars te zien. De stand van de gasnaald kan er niks mee te maken hebben toch?
Post automatically merged:

Ooh oke remlucht gedeelte is in iedergeval ook schoongemaakt dan. Zal dan maar de elektrische choke bekijken en uit- en inelkaar halen.
Post automatically merged:



Deze is wel interessant voor de kennis.
Nuttig, dankjewel vlotter vandaag maar weer even checken dan hopen dat dat het is.
 
Overigens ben ik ook wel benieuwd of na het uitvallen en je 1 minuut niet kunt starten er:

- Brandstof in de vlotterbak zit.
- Je vonk nog goed is.
 
Overigens ben ik ook wel benieuwd of na het uitvallen en je 1 minuut niet kunt starten er:

- Brandstof in de vlotterbak zit.
- Je vonk nog goed is.
Ja daar zat ik net ook aan te denken dat wanneer die uitvalt ik gelijk contact uitzet en vlotterbak loshaal die zou dan toch helemaal leeg moeten zijn al lag het daaraan?
Post automatically merged:

of valt ie al uit onder een bepaald niveau?
 
ook als je nog maar een klein laagje hebt en niet meteen een zeiknatte hand hebt op het moment dat je je vlotterbak losschroeft (want volgens die tekening van trabiarie moet het niveau òp of bóven dat pakkingvlak liggen) is de kans groot dat het hier aan ligt. maar veel makkelijker is dat transparante slangetje onderop aansluiten, omhoog binden, schroef opendraaien en je kan gewoon live meekijken!
 
Goed idee zou even moeten kijken voor transparante slang dan
 
Desnoods tuincentrum.
yup: aquarium bubbelslang is een paar euro voor een meter en is volgens mij hetzelfde (kan sowieso wel éven voor de test)
gebruik zelf groen transparant van de aquariumafdeling van Hornbach als drinkslang (inclusief terugslagklepje) tijdens het roeien in warm weer. 2 meter naar gebruikte 1,5 liter frisdrankfles, gaatje 6 mm in de dop.