Dankjewel Ga ik allemaal nalopen maar wanneer is de vlotter goed afgesteld?Controleer het volgende:
- is het benzinefilter schoon?
- is de carb van binnen schoon
- staat de vlotter wel goed afgesteld?
- zijn de sproeiers schoon?
Heb de carburateur schoongemaakt en benzinefilter vervangen maar wanneer is de vlotter goed afgesteld? Zag verder niks raarsControleer het volgende:
- is het benzinefilter schoon?
- is de carb van binnen schoon
- staat de vlotter wel goed afgesteld?
- zijn de sproeiers schoon?
Oke stel vlotter niveau is niet goed, hoe zou je dan een vlotter moeten afstellen? Misschien domme vraag maar geen idee.Zo kun je het vlotter niveau controleren
Heb gevonden hoe je de vlotter kan afstellen namelijk door het beugeltje waar de vlotternaald in hangt te buigen als ik het goed zeg. Zal dan nog maar eens checken of dat die goed staat. alleen snap ik de technische tekening niet helemaal toegevoegd door @trabiarie dus weet nogsteeds niet wanneer die goed afgesteld zou zijn.Oke stel vlotter niveau is niet goed, hoe zou je dan een vlotter moeten afstellen? Misschien domme vraag maar geen idee.
En het zou dus kunnen dat dit zomaar moet gebeuren? Heb verder nooit problemen gehad staat 6000km op de scooter.
Als hij altijd goed gelopen heeft zou ik ook niet meteen aan het vlotter niveau denken.En is het niet raar dat dit probleem zomaar komt opzetten?
wat word er bedoelt met het remlucht gedeelte? heb de hoofdsproeier en de ''houder'' waar deze in zit en de andere sproeier los gehad en alles door gespoten met hoge druk lucht. vervolgens weer in elkaar. maar probleem niet verholpen.Als hij altijd goed gelopen heeft zou ik ook niet meteen aan het vlotter niveau denken.
Om de vlotter te stellen , moet je inderdaad het beugeltje wat aan de vlotter zit , en tegen de naald duwt iets verbuigen . Naar beneden buigen , wordt het vlotter niveau verhoogd. Heb je met het schoonmaken van de carb ook de volledige hoofdsproeier met het remlucht gedeelte eruit gehad , en deze gaatjes door geprikt ? ook zou ik even de elektrische choke testen , of deze goed is , en niet het verrijkings kanaal constant open houdt.
Het remlucht gedeelte is een staafje wat in de carb geschroefd zit , hierin zit de hoofdsproeier , is een staafje met verschillende gaatjes.remlucht gedeelte
Cilinder is goed had al gekeken en bovenste deel van de carburateur zag ik ook niks aan ook aan het membraan was niks raars te zien. De stand van de gasnaald kan er niks mee te maken hebben toch?Snelle check, even bovenste deksel van carb af en de cilinder (waar de gasnaald in valt) even nazien op slijtage en soepel glijden. Deze wordt namelijk opgetild op inderdruk en dat zijn maar kleine krachten.
Daarbij idd hoofdsproeier reinigen.
Groet,
Ooh oke remlucht gedeelte is in iedergeval ook schoongemaakt dan. Zal dan maar de elektrische choke bekijken en uit- en inelkaar halen.Het remlucht gedeelte is een staafje wat in de carb geschroefd zit , hierin zit de hoofdsproeier , is een staafje met verschillende gaatjes.
Bij volgas speelt alleen de hoofd sproeier een rol , als deze verstopt zit ( of remlucht gedeelte ) heb je deze problemen .
Ook als de choke erop blijft staan , wordt het mengsel dan vee l te rijk , filmpje van choke testen :
Nuttig, dankjewel vlotter vandaag maar weer even checken dan hopen dat dat het is.
Deze is wel interessant voor de kennis.
Ja daar zat ik net ook aan te denken dat wanneer die uitvalt ik gelijk contact uitzet en vlotterbak loshaal die zou dan toch helemaal leeg moeten zijn al lag het daaraan?Overigens ben ik ook wel benieuwd of na het uitvallen en je 1 minuut niet kunt starten er:
- Brandstof in de vlotterbak zit.
- Je vonk nog goed is.
ook als je nog maar een klein laagje hebt en niet meteen een zeiknatte hand hebt op het moment dat je je vlotterbak losschroeft (want volgens die tekening van trabiarie moet het niveau òp of bóven dat pakkingvlak liggen) is de kans groot dat het hier aan ligt. maar veel makkelijker is dat transparante slangetje onderop aansluiten, omhoog binden, schroef opendraaien en je kan gewoon live meekijken!Ja daar zat ik net ook aan te denken dat wanneer die uitvalt ik gelijk contact uitzet en vlotterbak loshaal die zou dan toch helemaal leeg moeten zijn al lag het daaraan?
Post automatically merged:
of valt ie al uit onder een bepaald niveau?
Goed idee zou even moeten kijken voor transparante slang danook als je nog maar een klein laagje hebt en niet meteen een zeiknatte hand hebt op het moment dat je je vlotterbak losschroeft (want volgens die tekening van trabiarie moet het niveau òp of bóven dat pakkingvlak liggen) is de kans groot dat het hier aan ligt. maar veel makkelijker is dat transparante slangetje onderop aansluiten, omhoog binden, schroef opendraaien en je kan gewoon live meekijken
Desnoods tuincentrum.Goed idee zou even moeten kijken voor transparante slang dan
yup: aquarium bubbelslang is een paar euro voor een meter en is volgens mij hetzelfde (kan sowieso wel éven voor de test)Desnoods tuincentrum.