Gy6 blijft valse lucht trekken

elditore

New Member
Ik heb onlangs als opknap projectje een vom (gy6 blok) snor scooter gekocht.
Uiteindelijk na een ultrasoon badje en kleppen stellen heb ik de boel aan de praat gekregen en kon ik er mee rijden.
Echter toen ik de nieuwe bougie bekeek na een stukje rijden was deze erg wit en grijs. (Helemaal Standaard en sproeier 82. luchtstelschroef 1,5 slag uit en paar slagen in op de stationair schroef)

Ik besloot toen op valse lucht te checken met remmenreiniger en de scooter viel direct uit als ik op het gedeelte tussen de carb en inlaat spoot.

Toen het spruitstukje + pakkingen en meteen maar een compleet nieuw luchtfilter huis en slang voor de zekerheid gemonteerd.
Wat me toen opviel was dat de scooter iig niet meer te hoog stationair liep maar nog steeds niet echt wilde reageren op de luchtstelschroef en stationair schroef.

Toen nogmaals met remmenreiniger getest, en toen sloeg de wanhoop pas echt toe: Als ik op de carburateur of op de verbinding tussen de carb en het spruitstuk spoot viel de scooter nog steeds uit...

Ik zou niet weten waar het nu aan kan liggen... de schroeven van de slangenklemmen zijn gewoon strak aangedraaid en het spul is nieuw... ik krijg sterk het vermoeden dat de carburateur zelf ergens valse lucht trekt? ik weet niet of dat gebruikelijk is?
 
Advertisement - register to remove this

Controleer rubber ring bij choke,
Zit de rubber ring van inlaat goed? En papier onderzijde?
Loopt gasschuif soepel?
Rubberen rok die gasschuif optrekt goed dicht em goed geplaatst?
Groet,
 
Back
Top