Gy6 139qmb 63cc 4T (3, 6 of 12 graden).

Isamu

a.k.a. OverLander
Beste,

Ik dacht dat ik een bookmark had of de pdf had opgeslagen maar kan het niet weer vinden. Ik wou graag op de Kisbee mijn graden afstellen en vraag mij af waar ik mee zou gaan beginnen. Wil liever niet tig keer testen dit keer.

Iemand nog het pdf bestand?
 
Advertisement - register to remove this

Timing, ik weet nog dat iemand een spie opperde wat bij Piagio meestal werd gedaan. Kan het onderwerp alleen niet terug vinden.
 
Ik benoem alleen even het besprokene in het onderwerp, en dat er een workshop manual is waar dit in stond. Maar kan het onderwerp niet meer vinden.

Ik heb geen daily scoot, scoots zijn gewoon hobby. Maar over een poosje heb ik wel een testblok staan op bok en daar kan ik naar harte lust op experimenteren.



Edit: Heb het al gevonden wat ik zocht, bleek iets ander verhaal te zijn en kon het niet meer goed voor de geest halen. Volgens mij was het een reactie op de vraag waar de F dan voor stond of iets... Wie weet vind ik het onderwerp nog een keer terug, maar heb in elk geval de PDF. In ieder geval iets wat ik wou uitzoeken en niet begreep.
Schermafbeelding 2024-03-09 163334.png

PS: Staat me ineens bij dat er ook nog over compressie werd gesproken wat kan afwijken in verhouding met meer cc en een extra pakking, maar ook dat weet ik zo niet meer. Wellicht stond dat los van dit en is dat ergens anders besproken.
 
Last edited:
Ik wou graag op de Kisbee mijn graden afstellen
De timing ligt vast, hier kun je niks aan afstellen.
Je kun hem eventueel vervroegen door zo'n versprongen spie te monteren.
De pickupspoel geeft op een vast aantal graden voor TDC een impuls naar de cdi.
De cdi weet door het aantal pulsen per tijdseenheid wat het momentele toerental bedraagt.
Afhankelijk van die momentele toerental wacht de cdi dan een aantal msec. voordat hij deze impuls doorgeeft naar de bobine.
Die wachttijd is dus afhankelijk van het toerental en de ontsteekcurve van de cdi.

Edit: Wel opletten met zo'n spie want als je al een cdi met een redelijk aggressieve ontsteekcurve hebt, kan het zijn dat je detonatie krijgt. (te vroege ontsteking).
De ontbranding vindt dan al plaats als de zuiger nog in de compressieslag zit, niet goed dus!
 
Last edited:
Ja @Brute-Force , jij vertelde mij dat volgens mij van de spie, ik kan het onderwerp alleen niet terug vinden. Volgens mij maakte iemand ook nog een opmerking om de pickup te verschuiven?

Afijn, ik weet dat ik het wou uitzoeken en er benieuwd naar was over het hoe of wat, maar kon het niet meer goed voor de geest halen. Of ik er iets mee kan en het nut heeft is wat anders, wou het domweg leren hoe dit verhaal in elkaar steekt. Ik ga het eens uitzoeken hoe of wat want wou dit weten.


Edit: Heb het onderwerp gevonden nu: https://scooterforum.net/threads/kymco-agility-50-uit-2016-nieuw-blok-start-niet.227296/post-3652918 Had de site van Trabiarie nog wel een paar keer bekeken maar was er nog niet echt mee aan de slag gegaan.
 
Last edited:
gaten van de PickUp gaan je sleuf gaten van maken , kan je fijn afstellen .
Als je de ontsteking perfect wil hebben , gebruik dan een Stroboscooplamp.
PS : ik vertelde je dat van de vliegwiel ververvroegingsspie , die ging je toen zoeken in 1 van je Filmpjes , je wist eerst niet eens wat een vliegwiel spie was . ( hij zat toen nog in je krukas ) :tearsofjoy:
 
Heb net het onderwerp gevonden en ga ermee aan de slag, ik zal mij een lamp bestellen.

Goed genoeg eventueel? https://www.toolmania.nl/nl/vd-stroboscoop-timinglamp-voor-ontsteking.html Geen zin om heel lang te zoeken (eerste wat ik tegenkom) en heb er toch nog geen verstand van.


PS : ik vertelde je dat van de vliegwiel ververvroegingsspie , die ging je toen zoeken in 1 van je Filmpjes , je wist eerst niet eens wat een vliegwiel spie was . ( hij zat toen nog in je krukas ) :tearsofjoy:
Ssssst niet doorvertellen ;) Nu weet ik het weer.
 
Last edited:
Als je sleufgaten van de montage gaten van de PickUp maakt , en met een verflak stift een tipje op de merktekens van de PickUp en vliegwiel zet .
Kan je met de lamp zien wanner je dan 1 stilstaande streep ziet .
En bij HPI kan je perfect de grondplaat verdraaien, ( merktekens in 1 lijn.)
 
Als je met andere graden wilt spelen dan bestaande vervroeginsspietjes kun je het bestaande nokje inkorten. Of ietwat eerder op-lassen.
Zeker die van mijn Agility’s kan makkelijk de achterste helft van de nok vanaf. Kijk maar eens naar Sym vliegwielen met de helft kortere nok. Niet allemaal, maar er is verschil.
Groet,
 
Komt ATS en TS nog in dit verhaal voor of is dat domweg een andere benaming?

Bedankt voor F, die wist ik nog niet.
 
Toch nog even aan het zoeken geweest en kwam deze (digitale versie) tegen in China, prijs varieert een beetje maar voor 34 euro heb je hem in huis. Heeft het digitale nut.. geen idee maar waarom niet, in Nederland betaal ik meer. Ik ga hier voor goedkoop omdat dit voor leren is, komt over een dag of 7 wel thuis.
 
Back
Top