GT4 - Gran Turismo 4

Raceverslag 300km Grand Valley

Heb effe een verslag gemaakt van m'n 1e endurance...

Hier mijn verslag van de 300km grand valley race, hoop dat jullie em leuk vinden ;)
-------------------------------------------------------------------------

1e endurance: de 300km Grand Valley

Auto: Opel Astra Touring Car ‘00
Power: 468 pk
Banden: Racing hard voor & achter
Driving Aids: TCS: 0
ASM: 0
BBC: 0

Tegenstanders:

• ABT Audi TT-R Touring car ‘02
• Nissan Xanavi Turoto GT-R (JGTC) ‘01
• Toyota Esso Ultraflo Supra (JGTC) ‘01
• Mercedes CLK Touring Car ‘00
• Honda Takata Dome NSX (JGTC) ‘03
-------------------------------------------------------------------------
De race:
Start.jpg


Na de start nam ik al snel de 2e plaats in waarna ik de 1e ronde dicht achter de Audi TT reed,
In de 2e ronde haalde ik deze in. Mijn tactiek was om te wachten tot de audi zou pitten zodat ik mijn 1e plek kon behouden. Na 11 ronden waren mijn banden helaas al aardig gesleten en gingen mijn ronde tijden naar beneden. Ik had een voorsprong opgebouwd van 15 sec die naar de 8 sec zakte. Tijd om te pitten en dan maar zien wat de Audi doet.

Ik had nog meer als de helft benzine en koos ervoor om alleen mijn banden te vervangen. In de pit werd ik ingehaald en zakte naar de 6e plaats met een achterstand op de Audi van 23 sec
In lap 15 zag ik gelukkig de Audi de pits ingaan, gevolgd door de rest. Mooi! Ik haalde iedereen weer in en had mijn 1e plek weer terug, helaas niet voor lang….

Ik was van plan om rustiger te gaan rijden en zo mijn banden meer te sparen, helaas lukte dit niet super en mocht ik lap 21 weer vrolijk de pits in. Gelukkig werd ik nu alleen door de Audi ingehaald en nam een 2e plek in 8 sec achter de TT. Total time staat op 41:32, dus nog zeker een uur te gaan.

In lap 29 gaat de Audi die ik inmiddels heb ingehaald de pits in. Ik besloot om de ronde erna de pits in te gaan omdat mijn banden aardig op waren. Lap 30 reed ik dan ook de pits in, koos weer super-hard voor en achter en tankte bij. Ik reed er weer uit met 8 sec voorsprong.

Lap 33 reed ik een nieuwe PR, 1.52.804.
Ik reed de rest van de rijd ruim voor de TT waar tussen het gat steeds groter werd. Helaas mocht ik in lap 41 weer nieuwe banden halen. Toen ik de pit weer uitreed stond ik 5e! met een achterstand van 32 seconden. De total time staat nu op 1:22:56

Alsof de TT mij ook een plezier wilde doen reed bij ronde 42 ook de pits in gevolgd door de rest. Dus kon ik ze inhalen terwijl ze van nieuwe banden werden voorzien. De TT was helaas iets voor mij de pit uit en stond nu 1e. Hij reed maar 2 sec voor me, ik moest nu gaan bedenken hoe ik voor hem kon blijven. Ik ben 1 keer vaker de pits in geweest als de TT en zou nog 2 keer moeten als ik zo blijf rijden…
Lap 44 stond ik weer 1e. Ik zou nu dus echt langzamer moeten gaan rijden om banden te sparen. Mijn gemiddelde van 1:53 zakte naar de 1:56, dit spaarde mijn banden aanzienlijk want in lap 52 waren ze nog maar net geel. Zou de TT nog de pits in gaan? Als hij dat niet doet verlies ik zeker, mijn tijden zakken steeds verder af door m’n fel oranje banden en het gat tussen mij en de TT zak elke lap, hij zit nu zo’n 8 sec achter me…

Lap 57 komt de magische tekst in beeld, de Audi is de pits in gereden. Omdat mijn banden nu vuurrood zijn besluit ik de ronde erna de pits in te rijden.
Lap 58 reed ik dan ook de pits in, best lullig, 2 laps voor de finish. Als ik de pit weer uitrijd zie ik de TT al aankomen en hij zit nu 4 sec. achter me.
Na 1 ronde kom ik erachter dat ik dom ben geweest en dan ik beter medium-race banden eronder had kunnen gooien, deze banden werden veels te sloom warm en de TT zat nu 3 sec. achter me.

Ik gelukkig zijn ze ronde 60 lekker warm geworden en rij ik nog een nieuw PR: 1:51:567
En ga ik met die rondetijd, 8 sec voor de TT de finish over!
finish.jpg

-------------------------------------------------------------------------

Vond het een leuke ervaring om met een redelijk gelijke auto mee te doen (oke, ik was iets sneller maar ben dan ook wel een keer vaker nieuwe banden gaan halen) Was leuk om een onder het rijden een soort tactiek te moeten bedenken en de race was eigenlijk tot op het laats spannend. Heb 400.000 cr. Erbij en een mooie oude (legendarische) snelheidsduivel.

Ben alleen vergeten de eindtijd op de schrijven maargoed… lekker boeiend.
Hoop dat je et verslag een beetje leuk vond.

Later!

//EDIT// Nog een mooie pic van de 1e bocht
bocht1.jpg
 
Ik had bij die bovenste endurance een ronde tijd van 1.45.418 (Grand Valley Speedway)

En bij de endurance van tokyo R246 had ik 1:28:518

Beide met Nissan Fairlady Z met Racing super hard
 
rondetijden zeggen dan ook nix met verschillende auto's ;)
ik had die opel helemaal getuned maar heb bijna alles er weer afgegooid zodat de race spannender werd en ik meer a-spec punten kreeg (46)

en een verschil van 0,7 sec 8P dan zit je wel effe te zweten
 
Titera said:
en een verschil van 0,7 sec 8P dan zit je wel effe te zweten

Vooral toen ik in de een na laatste ronde 3de lag, en de nummer 1 en 2 in de laatste ronde de pits ingingen. Ding reed op rode bandjes en weinig benzine. Dat was ECHT geluk.
 
Save game Corrupted.. :| kk d kk wasda nou weer. ;( Las het net al op een aantal paginas hiervoor. Weet iemand wat de oorzaak hiervan is? Ik vind het niet zo erg om weer opnieuw te beginnen (35%, en had back-up vanaf 10% :rolleyes: :) Maar ik zit er niet op te wachten dat het straks als ik bij de 85% zit, wéér opnieuw gebeurt...

Iemand al id van oorzaak? kprobeer t wel ff uit te zoeken want dit zuigt wel :X
 
Ossje said:
volgens mij niet.....ze hebben niet voor niets een memorycard for PlayStation2 :p

Sla het van je mem card op @ usb..en dan als je het verknalt van usb stick naar mem card...zo heb je dus een mem card nodig lijkt me :?
 
kan je een save game op een USB zetten dan? ik heb toevallig 2 MC's.....
heb trouwens die backup nog steeds niet gemaakt, me ps2 staat in een hoekie nu :P
 
Titera said:
kan je een save game op een USB zetten dan? ik heb toevallig 2 MC's.....
heb trouwens die backup nog steeds niet gemaakt, me ps2 staat in een hoekie nu :P

dat is nu dus de discussie of dit kan. Beter Probeert iemand het even :)
 
Back
Top