Nou ik zie het al!
Verdomme zit net een nieuwe in. (Zie foto) word weer sparen dus. Goddomme.
Hoe kan het vliegwiel deze raken??
EDIT: waarom gebeurd dit alleen bij de geïsoleerde spoelen?
Mijn kisbee blok heeft 1 massa op de startmotor (die massa is eigenlijk voor de startmotor..
En er loopt een massa kabel die op de spannings regelaar vast zit die aan het frame zit gemonteerd.. En die groene kabels komen allemaal bij elkaar.
Misschien omdat de geïsoleerde spoelen iets dikker zijn.
Verder moet je natuurlijk nooit zomaar een 3rd party stator kopen met een ander type vliegwiel.
Wellicht kan je beter de originele bestellen en niet zomaar een goedkope brol kopen en hopen dat het past.
Een paar mm is genoeg om die spoelen te slopen.. Dus zoals eerder gezegd ALTIJD de ventilator erop schroeven zoals het hoort en in de binnenkant kijken van het vliegwiel.. Heb je te lange ,zal je andere boutjes moeten zoeken die wel passen.
Probleem gevonden. Denk erom dat dit vliegwiel sterk magnetisch is en ik zie een waaiertje zitten.
Groet
Klopt helemaal. Ik heb er bij mij ook twee gevonden op de plekken die jij beschrijft. Ik heb die van de spanningsregelaar onder handen genomen.Mijn kisbee blok heeft 1 massa op de startmotor (die massa is eigenlijk voor de startmotor..
En er loopt een massa kabel die op de spannings regelaar vast zit die aan het frame zit gemonteerd..
Klopt, sorry voor de enorm grote afbeelding die volgt, kan hem niet verkleinen... Weet nu dat zo'n ding veer-ring heet! <smile>Die opvul ring was er per ongeluk aan blijven zitten. Die ring bedoel je?
Je bedoeld met de waaier die uitsparingen die over de krukas gaat? Die groefjes/lijntjes aan de binnenzijde?
Klopt, sorry voor de enorm grote afbeelding die volgt, kan hem niet verkleinen... Weet nu dat zo'n ding veer-ring heet! <smile>View attachment 52739
wat gebeurt er als je de twee dikste draden van het startrelais met elkaar doorverbindt?
Verder moet de scooter gewoon vonken als je kickt, dit heeft niks te maken met het startrelais noch met de accu.
Ik veronderstel dat het blok wel een goede massa heeft.
Dat gaf alleen maar vonken en smeulend plastic. Geen succes dus. Alleen klik klak. Als ik ze langer tegen elkaar had gehouden was het spul gaan smelten.Als je die twee dikste draden tegen elkaar houdt