Dean Scooter
New Member
Hallo allemaal, Ik ben dus recentelijk gevallen met mijn scooter waardoor hij niet meer startte. alles werkte voor de val, na de val hoorde je de startmotor aanslaan maar hij startte dus niet. hij vonkte toen nog wel. uiteindelijk achter gekomen dat er geen benzine toevoer was en dit kwam waarschijnlijk omdat het benzine vacuum slangetje gescheurd was. maargoed dus slangetje vervangen. toen was de accu leeg waarschijnlijk van al het starten. dus ik een 12V lader aan de accu gehangen althans dat dacht ik. vanuit de accu lopen draden naar een soort Metalen bakje ik heb even opgezocht wat het is (verbeter mij a.u.b. als dit niet klopt) een "solenoïde" daar zitten 2 kabels aan en heb via de 2 aansluitingen van de solenoïde de accu opgeladen. dat ging in eerste instantie goed maar hij maakte wel een raar zoem geluid. tot hier vonkte de bougie dus nog. toen wilde ik de scooter starten en vergeten de 12V lader eraf te halen die nog aangesloten zat en ik hoorde een zachte knal zekering van de acculader er gelijk uit . maar geen vonk meer bij de bougie. in de scooter zijn alle zekeringen nog goed ik heb wat youtube videos opgezocht over hoe ik een bobine moet doormeten dat lijkt ook allemaal goed te zijn de kabel tevens ook en de bougie is nieuw maar nog steeds geen vonk. Nu denk ik dus dat misschien het CDI kastje kapot is gegaan het lijkt mij dat er normaal een zekering tussen zit maar omdat ik de acculader op de verkeerde plek had aangesloten hij misschien wel de CDI heeft kunnen slopen?? ik hoop dat iemand mij kan helpen. ik heb tevens ook geen idee hoe ik moet checken of mijn cdi het nog doet aangezien hij helemaal dichtgekit zit