Agm vx 50 90cc geen vonk

kb038

New Member
Ben bezig met me agm vx50 2022 4t euro4 0 kilometer nieuw blok

Het zou eigelijk plug en play moeten zijn
Maar heb geen vonk meer
Eerst vonkte die goed
Maar na 2x hebben gelopen voor afstellen
Start die niet meer
Heb er all een andere bobine op gezet
Maar nog steeds niks
Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb helaas geen schema van die Chinees, als mij iemand hieraan kan helpen, graag.

Maw, ik kan je niet in detail helpen met het probleem, maar gezien het een Euro4 blok betreft heb je geen CDI maar een ECU.
ECU's zijn afhankelijk van een goeie accuspanning dus kijk eerst eens naar de spanning van de accu tijdens het elektrisch starten.
 
Accuspanning is goed
Staat ook een accupack 12v aan dus dat kan het niet zijn
Als iemand je een schema stuurt laat het me even weten kan die ook nergens vinden
 
Heb je die gemeten of denk je dit omdat er nu een accupack aan parallel staat en wat was de spanning terwijl je de startknopt drukt?

  • Is dit een injectie blok of eentje met een elektrisch gestuurde carburateur en welke ECU zit er op deze scooter?
  • Heb je de spanning eens gemeten die van de pickupspoel afkomt en of deze ook arriveert bij de ecu?
  • Heeft deze scooter een zijstandaard met een schakelaar of een contact in de buddy?
  • Heeft deze scooter een kill-switch (meestal rood bij je rechter handvat) en staat deze in de goeie stand?
  • Zijn er geen zekeringen kapot?
  • Staat er spanning op 1 zijde van de bobine tov de min-pool accu en meet je die spanning ook op de andere aansluiting van de bobine?
 
Accu door gemeten weet alleen niet meer prc wat het was maar was gewoon goed (ben nu niet meer bij de loods)
Het is een elektrische gestuurde carb
Heeft geen kill switch wel op standaard alleen daar is niks mis mee ook doorgemeten
Pickup spoel krijgt stroom
Alleen weet ik niet hoe ik dat kan meten naar de ecu

Ecu is van dellorto type zet ik er zometeen bij moet ik even opzoeken
Bobine krijgt 12v beide aansluitingen gemeten
 
Ecu is van dellorto type zet ik er zometeen bij moet ik even opzoeken
Hoeft niet, maakt niet uit welk type, geeft het motormanagementlampje in je cockpit geen knippercode?

Bobine krijgt 12v beide aansluitingen gemeten
Dat is een teken dat de bobine spanning krijgt, de primaire spoel ook spanning doorlaat maar dat de ecu de boel niet naar massa trekt, dit is ook normaal als je de startknop of kick niet bedient en de ecu geen signaal ontvangt van de pickupspoel.

Zakt de spanning aan de kant van de bobine wel als je de startknop drukt en de motor meegenomen wordt door de startmotor?
Draait de startmotor uberhaupt?
Heb je ALLE zekeringen na gekeken?
Ligt je motorblok goed aan massa (=min-pool accu)
Bougie in orde?
Bougiekabel in orde?
Bougiedop in orde?

Alleen weet ik niet hoe ik dat kan meten naar de ecu
Dezelfde kleur draad die vertrekt naar de ecu opzoeken en daar ook dezelfde meting doen.
 
Hoeft niet, maakt niet uit welk type, geeft het motormanagementlampje in je cockpit geen knippercode?


Dat is een teken dat de bobine spanning krijgt, de primaire spoel ook spanning doorlaat maar dat de ecu de boel niet naar massa trekt, dit is ook normaal als je de startknop of kick niet bedient en de ecu geen signaal ontvangt van de pickupspoel.

Zakt de spanning aan de kant van de bobine wel als je de startknop drukt en de motor meegenomen wordt door de startmotor?
Draait de startmotor uberhaupt?
Heb je ALLE zekeringen na gekeken?
Ligt je motorblok goed aan massa (=min-pool accu)
Bougie in orde?
Bougiekabel in orde?
Bougiedop in orde?


Dezelfde kleur draad die vertrekt naar de ecu opzoeken en daar ook dezelfde meting doen.
Heb alles gemeten is allemaal goed
Alleen lijkt het net alsog de ecu geen signaal krijgt
 
Back
Top