geen vonk op scooter

thomasb050

New Member
afgelopen tijd veel tijd in mijn Kisbee 4t 50cc gestoken. Zelf blok gereviseerd met niewe krukas, keerringen, zuiger, etc... nadat het blok weer in elkaar zat en alle bedrading op de juiste manier had aangesloten geprobeerd te starten en hij startte direct! Na dit euforisch moment de hele scooter weer in elkaar gezet (kappen etc.) alle kappen erop en nog een keer geprobeerd te starten, deed niks meer, accu leeg. Met startkabels op de auto gezet (ook 12V, en later aan de druppellader gelegd), vliegwiel draait wel, heb alleen geen vonk. Toen op die forum terecht gekomen om te kijken waar het aan zou kunnen liggen. 1. nieuwe Bougie: nieuwe gekocht en vervangen, nog niks. 2. Bobine: nieuwe gekocht, geen vonk. 3. Stator: nieuwe gekocht, geen vonk en nummertje 4. CDI: nieuwe gekocht, geen vonk.

Toen maar de wiring diagram erbij gepakt en met de multimeter doorgemeten, alles maakt verbinding, geen kabelbreuken, frame en blok zijn goed geaard.
Nu rest de vraag, waar aan kan het nog liggen? Het enige wat ik nog kan bedenken is het startrelais(zekering is nog goed), die maakt geen tikkend geluid. Zou mijn scooter hierdoor geen vonk meer krijgen?

Ik hoop dat ik alles duidelijk heb uitgelegd! Ik zou het fijn vinden als iemand met het antwoord hierop kan reageren! bij dank is bijvoorbaat groot!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zit er niet een stekkertje los van de stator? En dan heb ik het over die 2 losse pikkies die je hebt naast de hoofdstekker.
Ik kan mij in denken dat de bedrading misschien wat te strak stond en met de kappen erop misschien een beetje los is gekomen..
Of de stekkers zijn misschien slecht.
 
Het startrelais heeft niks te maken met wel of geen vonk.
Als het startrelais defect is draait de startmotor gewoon niet.
Als je kickt moet je dus ook vonk hebben.

Is niet gewoon een zekering defect?

And how about de rest van je electrische installatie op je scooter.

1. doet je achterlicht het?
2. doet je remlicht het?
3. doet je koplamp het?
4. doet je claxon het?
5. doen je knipperlichten het?
6. doet je cockpitverlichting het?
 
Misschien handig om bij te vermelden: de twee draden die op je bobine zitten geven 0,0 voltage aan, ook als je hem start. Op mijn andere scooter geeft die standaard 4v aan als hij alleen op contact staat...
 
dan ligt het dus daar aan :( ( misschien nieuwe bobine )
of bedrading naar bobine even checken?

je kan ook de halve kabelboom doorgaan. je vind vanzelf je probleem

nieuwe bobine zit er al op, maar die in niet kapot want er komt geen voltage uit de draden die op de bobine zitten....

heb een draadschema gemaakt en alles doorgemeten en gecheckt op draadbreuk.

wat opviel is dat er geen spanning vanuit de spanningsregelaar naar de stator ging..
 
Ik heb geen schema van de Kisbee 4T, misschien kun je even aangeven welke draadkleuren op de cdi zitten aangesloten.
Of een goeie foto maken van de connector
 
Back
Top