Geen toeren ! geen power

kymco50cc

Well-Known Member
Eey mensen,
ik heb een kymco dj y 50cc en hij trekt gewoon niet op :S
Ik moet mee rennen wil ie gaan rijden. Hji start wel. Hij maakt gewoon helemaal geen toeren. Geen power :( Geen compressie dus
Weet iemand misschien raad. Dat zou ik fijn vinden
Mijn pa zei dat het aan de zuigerveren kon liggen . Dat kan best want die hebben we nog niet nageken.Er zitten nieuwe rollen in dus daar ligt het zeker niet aan. Als iemand iets weet reageer dan

Alles is orgineel en de begrenzing uit de uitlaat is eruit
varioring is er ook uit
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

das het probleem vast niet jij denkt dat als ie geen power hebt dat je dan geen compressie hebt das een beetje verkeerde opvatting je hebt zowiezo nog compressie anders start ie niet
maar dat ie zo slecht start ken wel je compressie zijn dus voel is hoeveel je hebt hou met je vinger het bougie gat ( zonder bougie ) dicht en kick een paar keer als het goed is moet je vinger van het bougiegat worden geblazen
zo niet tog echt zuigerveren of mischien cilinder
 
Je kan het gewoon voelen als je kickt met je bougie erin. Als je tegendruk voelt is het goed.
Kan je bv met je vinger je kickstart omlaag doen dan heb je te weinig compressie.

Keering eruit , zuigerveren op , dode zuiger , cilinder op , enzo

Ik voeg niemand toe op msn btw... anders word ik helemaal gek. :p
 
zoals A-Bizar al zei de keerringen zijn wel de meest voorkomende oorzaken (bij een stnd. setupje) bij geen of te weinig compressie.vervang ze es. hoe kom je eigenlijk tussen het verband geen compressie ---> rollen ?
 
Originally posted by kymco50cc
ja die waren toch versleten dus laten we er maar nieuwe inzetten. Er zitten nu 7.5 gr rollen in. Maar waar zitten de keerringen?? en hoe duur zijn die?

ik weet niet precies wat ze voor een kymco kosten maar zal rond de 10 euro liggen ongeveer.
 
je zuiger drukt nog steeds lucht inelkaar zonder het te laten ontsnappen hij trekt allen zijn lucht door de keringen omdat dat minder weerstand heeft waardoor er geen mengsel meer in je cilinder komt en dus niet start heeft dus niets met je compressie te maken wel met carterdruk
 
Originally posted by @rie
niet starten door de keringenkan het zijn als ie geen benzine krijgt

klopt .

Maar wat je hier boven zei ben ik het niet helemaal met je over eens.
Ik ben het met je eens dat je het niet zo goed voelt als dat bv er een gat in je zuiger zit... maar als mij keering eruit ligt voel ik dat echt wel met kicken. ;)
 
Back
Top