Vespa lx50 4 takt start maar maakt geen toeren

torreb1

New Member
Hallo allemaal, ik ben aan het proberen een Vespa lx50 4 takt die even stil heeft gestaan terug te laten lopen. Ik heb de carb al uitgekuist en gekeken of er goede vonk is(en die is er) maar als ik gas geef gaat de brommer niet hoger in toeren . (Gaskabel is aangesloten) starten en stationair lopen doet die wel perfect. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Hier nog een video van wanneer ik gas geef:
 
Advertisement - register to remove this

Is het een cvk carburateur ? is het membraan , onder het kapje op de carb heel . En als je de luchtslang van der carb haalt zie je dan als hij stationair loopt , en je geeft gas , de schuif omhoog gaan , en hiermee ook de naald
 
Is het een 4 klepper? Zo ja, is de accu leeg/slecht?
ja, het is een 4 klepper, heeft de batterij een functie in de ontsteking dan?
Post automatically merged:

Is het een cvk carburateur ? is het membraan , onder het kapje op de carb heel . En als je de luchtslang van der carb haalt zie je dan als hij stationair loopt , en je geeft gas , de schuif omhoog gaan , en hiermee ook de naald
yes membraan gaat mooi omhoog
 
De accu is het probleem. Als de accu leeg is geweest of slecht is dan gaat de scooter stotteren. De cdi of bobine heeft goede accuspanning nodig. De scooter loopt dan stationair goed, tot je het gas aanraakt.
 
Ik dacht in eerste instantie ook aan de carb. zoal @trabiarie postte maar als deze in orde is, ligt het daar niet aan. ;)

Het is natuurlijk een speciaaltje met een ietwat uitgebreide cdi die met gelijkspanning werkt.
Maar als de scooter eenmaal loopt verzorgt de spanningsregelaar de spanning en de accu dient dan grotendeels alleen maar als stabilisatie (grote condensator)
Ik heb er geen ervaring mee, @// Raymen // kan natuurlijk gelijk hebben maar als de scooter elektrisch start lijkt mij dit niet het probleem.
Uiteraard kan het nooit kwaad de accuspanning eens te meten vooral als je gas geeft want een slechte spanningsregelaar kan er soms ook voor zorgen dat de boordspanning zakt of op 1 of andere manier wisselspanning op de gelijkspanning wordt gesuperponeerd.

Massaverbinding van je achterlicht en remlicht in orde?
Hangt het blok goed aan massa, maar dat zou je eventueel merken aan het elektrisch starten.
Geen overslag bij je bougiekabel en bougiekap bij een hoger toerental. (het beste bekijken in een donkere omgeving)
Bobine goed aan massa?
 
Ik dacht in eerste instantie ook aan de carb. zoal @trabiarie postte maar als deze in orde is, ligt het daar niet aan. ;)

Het is natuurlijk een speciaaltje met een ietwat uitgebreide cdi die met gelijkspanning werkt.
Maar als de scooter eenmaal loopt verzorgt de spanningsregelaar de spanning en de accu dient dan grotendeels alleen maar als stabilisatie (grote condensator)
Ik heb er geen ervaring mee, @// Raymen // kan natuurlijk gelijk hebben maar als de scooter elektrisch start lijkt mij dit niet het probleem.
Uiteraard kan het nooit kwaad de accuspanning eens te meten vooral als je gas geeft want een slechte spanningsregelaar kan er soms ook voor zorgen dat de boordspanning zakt of op 1 of andere manier wisselspanning op de gelijkspanning wordt gesuperponeerd.

Massaverbinding van je achterlicht en remlicht in orde?
Hangt het blok goed aan massa, maar dat zou je eventueel merken aan het elektrisch starten.
Geen overslag bij je bougiekabel en bougiekap bij een hoger toerental. (het beste bekijken in een donkere omgeving)
Bobine goed aan massa?
Als het goed is start de scooter niet elektrisch.
ik ga er dan ook vanuit dat de accu slecht is. (Gezien de scooter een tijd stil heeft gestaan)

Ben lang werkzaam geweest bij een grote piaggio dealer waar we veel van deze scooter hebben verkocht.
 
Oh, dat heb ik dan gemist maar kan dit ook niet ergens hierboven teruglezen.
had ik inderdaad niet vermeld sorry, de brommer start alleen met kickstart, batterij doet niks ook geen lampjes enzo bij aanzetten contactslot. ging er van uit dat de batterij eenmaal de brommer draaide niet meer zoveel invloed had op de ontsteking maar blijkbaar wel dus, bedankt voor het meedenken! morgen ga ik een nieuwe batterij halen. ik hou jullie op de hoogte
 
Back
Top