nee een beetje benzine. Remreiniger is veel vluchtiger.Ik Had gelezen dat je remmenreiniger in het gat van de bougie moest spuiten, dus dat heb ik gedaan... morgen een proberen in de carburateur...
Ik zou zeggen dat de rest goed moet zijn, want met de 50cc starte de speedfight2 wel
Heb je die 50cc weer teruggemonteerd op die speedfight 2?
Ok morgen eens proberenRemreiniger is mogelijk als je dat rechtstreeks in de carb spuit via de luchtinlaat om vervolgens gelijk de scooter te starten. Als je het in de bougiegat spuit en vervolgens nog je bougie moet monteren bougie-dop erop zet, dan is de werking van de remreiniger allang weg.
Geen compressie is niet starten is mij altijd geleerdIk heb een 70cc speedfight op de kop getikt voor 100 eurries... volgens de verkoper trok hij valse lucht. Toen ik hem ging halen afgelopen vrijdag was het erg koud en na veel kicken kreeg hij hem aan de praat.
Toen ik thuis kwam heb ik de cilinder eraf gehaald en opnieuw erop gezet. Toen heb ik het spruitstuk, membraam en carburateur erafg gehaald en gemonteerd ik kwam er achter dat hij de gasnaald en de gasbuis verkeerd had gemonteerd waardoor hij continu volgas gaf.
Heb toen heel veel gekiekt en wilde niet starten. Toen heb ik naar de startmotor en kering gekeken en dat was goed( zover ik kon zien en er verstand van heb.) maar niet willen starten.
Ik was er klaar mee dus ik dacht ik zet alles over op een werkende speedfight 2 dan zou hij het theoretisch het gewoon moeten doen, maar op een of andere manier zou ik het dus verkeerd gemonteerd moeten hebben, waardoor de cilinder maar nauwelijks 4 bar compressie heeft
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. ik herinner me net dat de cdi van de speedfight 2 er helemaal niet op gemonteerd is dat is ook een beetje lomp, maar dat zou niks met de compressie hebben moeten maken toch?Ik begrijp er niks meer van... Kan je opsommen(duidelijk)Wat nu allemaal wel en niet gedaan is?
Je hebt dus een 70cc die niet lopen wil over gezet op een andere die het wel deed met een 50cc en nu met die 70 ook niet lopen wil?
Nee, de cdi heeft niks te maken met compressie, dus ook zonder cdi moet je een goeie compressie hebben.ik herinner me net dat de cdi van de speedfight 2 er helemaal niet op gemonteerd is dat is ook een beetje lomp, maar dat zou niks met de compressie hebben moeten maken toch?
Wel nieuwe pakkingen gebruikt?? Voet en koppakking? Idd is dit duidelijkIk heb een 70cc speedfight op de kop getikt voor 100 eurries... volgens de verkoper trok hij valse lucht. Toen ik hem ging halen afgelopen vrijdag was het erg koud en na veel kicken kreeg hij hem aan de praat.
Toen ik thuis kwam heb ik de cilinder eraf gehaald en opnieuw erop gezet. Toen heb ik het spruitstuk, membraam en carburateur erafg gehaald en gemonteerd ik kwam er achter dat hij de gasnaald en de gasbuis verkeerd had gemonteerd waardoor hij continu volgas gaf.
Heb toen heel veel gekiekt en wilde niet starten. Toen heb ik naar de startmotor en kering gekeken en dat was goed( zover ik kon zien en er verstand van heb.) maar niet willen starten.
Ik was er klaar mee dus ik dacht ik zet alles over op een werkende speedfight 2 dan zou hij het theoretisch het gewoon moeten doen, maar op een of andere manier zou ik het dus verkeerd gemonteerd moeten hebben, waardoor de cilinder maar nauwelijks 4 bar compressie heeft
Post automatically merged:
Geen compressie is niet starten is mij altijd geleerd
Post automatically merged:
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. ik herinner me net dat de cdi van de speedfight 2 er helemaal niet op gemonteerd is dat is ook een beetje lomp, maar dat zou niks met de compressie hebben moeten maken toch?
Toen ik alles overzetten op de speedfight 2 Bij de cilinder nieuwe kartonnen pakking, bij de cilinderkop zit een rubberen ring die heb ik niet, vandaar de vloeibare pakking, voor de rest heb ik er niks afgehaald bij de speedfight 2.Wel nieuwe pakkingen gebruikt?? Voet en koppakking? Idd is dit duidelijk
Tadaa !!!!!!!!!bij de cilinderkop zit een rubberen ring die heb ik niet, vandaar de vloeibare pakking,
Ik bedoel, de oude zit erin, maar ik heb geen nieuwe dus niet vervangenTadaa !!!!!!!!!
Wel handig omdat er meteen bij te vermelden. Desondanks kan die ring nu geplet zijn(te ver) en zo zorgen voor een lek. Zeker met vloeibare pakking er tussen.Ik bedoel, de oude zit erin, maar ik heb geen nieuwe dus niet vervangen
Sorry, voor de onduidelijkheid mijn foutWel handig omdat er meteen bij te vermelden. Desondanks kan die ring nu geplet zijn(te ver) en zo zorgen voor een lek. Zeker met vloeibare pakking er tussen.
Shit, dat heb ik nu wel gedaanmonteer je zuiger en cilinder droog ofzo? daar moet (zeker nadat je er remmenreiniger in heb gespoten die niet verbrand is) een veeg 2t olie tussen hè)
Jemig ik heb het woensdag wel elke keer gedaan en nu vergeet ik het stommonteer je zuiger en cilinder droog ofzo? daar moet (zeker nadat je er remmenreiniger in heb gespoten die niet verbrand is) een veeg 2t olie tussen hè)
Mijn zuigerveer was kapot, ik heb bij DDL TUNING een nieuwe gehaald die heeft hem opgemeten en een nieuwe van malossi gegevenkan gebeuren.
en hoe oud is die set? zeker bij 1-veer is de zuigeveerslotspeling héél belangrijk hè, heb je die ook opgemeten?