Gaan met die Neos!

Originally posted by FastForward
Okay,

Vriendin wil ook een scoot, mag niet meer dan F 3600,- kosten dus ik dacht Yamaha Neos.

Ik zat meer aan een Gilera Typhoon te denken, de mijne liep onbegrensd 83 teller, nieuw model kan weleens sneller zijn vanwege aangepast transmissiegedeelte...

Laat haar anders een Slider kopen, iig mooier dan Neo's...

Greetz.
 
Re: Re: Gaan met die Neos!

Originally posted by Bart Nrg Mc2


Ik zat meer aan een Gilera Typhoon te denken, de mijne liep onbegrensd 83 teller, nieuw model kan weleens sneller zijn vanwege aangepast transmissiegedeelte...

Laat haar anders een Slider kopen, iig mooier dan Neo's...

Greetz.

hey,
van dat transmissie gedeelte dat was d8 ik bij de runner ook vernieuwt maar bij de runner zit slome cilinder onder..
zal dat een beetje evenwicht brengen?
kwa snelheid?
 
Dat ligt er een beetje aan welke slome cilinder je eronder hebt.
Er zijn een stuk of 7 verschillende originele cilinders, waarvan er volgens mij 3 " snel " zijn, de rest behoort tot de wat tragere cilinders.

Je kunt er vanuit gaan dat je met een slome cilinder sowieso de 75km/u teller zal halen. Sommige halen krap 75km/u terwijl andere weer moeiteloos de 85km/u halen. Tis een beetje vaag allemaal met die pia.cilinders :|

Wat betreft de "vernieuwde" transmissie ; daarmee bedoelen ze de grote vario, die wordt ondertussen al 3 jaartjes gebruikt bij Runner, vanaf het moment dat de SP verkocht werd.
Die grotere vario en achterpoulies zijn eigenlijk de vervangers van die "snellere" originele cilinder.
Ondertussen vind je dezelfde vario terug op de NRG's en stalkers en laatst nog zag ik dezelfde grote vario in een nieuwe typhoon.

Maar om eerlijk te zijn, het is gewoon een kwestie van afwachten en hopen dat jouw runner niet de traagste cilinder heeft :D
 
Re: Re: Re: Gaan met die Neos!

Originally posted by SR-MARC-SR


hey,
van dat transmissie gedeelte dat was d8 ik bij de runner ook vernieuwt maar bij de runner zit slome cilinder onder..
zal dat een beetje evenwicht brengen?
kwa snelheid?

Uhm? Runner heeft altijd al de 19*15,5 vario gehad en de 134mm achterpoelie, daar is niets aan veranderd...
 
Uhm,

Goed, nu weet ik nog niets. Wat dachten jullie van de volgende combi:

- Gianelli Metal
- Malossi Multivar Sport kit, dus met gele drukveer
- Malossi Ventivar Sport
- Malossie V-snaar (welke?)
- 5gr. Mallossi rollen (4.78gr)
- Sproeier 82/42
- Andere trekveertjes?

Graag een reply met wat onderbouwde argumenten, niet van 'Ja, dat werkt super'. Laat maar zien dat je weet waar je over praat, leren ik/wij misschien nog wat bij. Enne, mocht je wat beters weten dan hoor ik het graag. De Neos is inmiddels gekocht!

Btw. m'n dealer, Dila uit Purmerend, zweert bii een Polini Speedcontrol, nu ben ik daar uit ervaringen met m'n Aerox niet zo gek op, volgens jullie is Malossi beter, maar is dat ook echt zo? Waar zit het verschil en waaraan merk je dat?

Greetz,

FastForward
 
Goed,

Heb het volgende besteld bij ScootParts.nl:

- 51-7075 Vario Multivar Sport Malossi
- 61-7152 Ventilvar Sport Malossi
- 52-9450 Fly Clutch Sport Malossi
- 61-7210 V-snaar Kevlar Malossi
- 66-9417.F0 Malossi rollen 4.78gr.

Totaal: F 380,-

Dat sleutel ik dus zsm. onder m'n Neos en dat moet toch leuk gaan met die Metal en een std. 50cc cil.

Greetz,

FastForward
 
Wat van m'n vriendin is is ook van mij toch? Enne, ik krijg nog F 3600,- van d'r, tot die tijd is 't zeker 'mijn' Neos.

Greetz,

FastForward
 
Back
Top