Gaan met die Aerox !

Okay,

Ik vroeg me af, als ik m'n Aerox inruil bij de dealer voor iets nieuws wat zou ik er dan voor terug moeten krijgen. Hij is van Sept. 2000, heeft 1250km gelopen en ziet er nog als nieuw uit. Hij wil er niet meer dan 3200 voor geven als ik een nieuwe scoot bij hem koop, is dat reel?

Greetz,

FastForward
 
Originally posted by FastForward
Wat vinden jullie van 't volgende:

DR 70cc giet
19 of 22mm DO carb. NEEM 19MM...
Gianelle Metal (heb ik nog liggen) LEUK OP ONGETUNEDE DR...
nieuwe krukas NEEM YAMASHI, MITS LEVERBAAR, ANDERS MAAR MALOSSI RHQ (DUS GEEN HEBO/POLINI EVOLUTION)...
nieuwe krukas lagers SKF C3 LAGERS, OOK VERKRIJGBAAR IN POLINI/MALOSSI-DOOSJES...
Multivar + Ventivar (Malossi?) INDERDAAD MALOSSI...
Polini V-snaar NEE, DIE GAAN VAAK NAAR DE KL*TE...

Tips? Suggesties? En ja, die Metal wil ik erop, anders kom ik niet verder dan de hoek van de straat met al die motoragenten hierzo.

Greetz,

FastForward

Greetz.
 
nieuwe krukas NEEM YAMASHI, MITS LEVERBAAR, ANDERS MAAR MALOSSI RHQ (DUS GEEN HEBO/POLINI EVOLUTION)...


Is nix mis met die Hebo. Je kan dus ook gewoon Hebo nemen.
 
Originally posted by FastForward
Okay, heb het volgende veranderd:

25gr. koppelings plaat vervangen door 15gr.
WHAT IN THE HELL IS EEN KOPPELINGSPLAAT
spoeier van 86 terug naar 82
rollers van 4.5 naar 4gr.

Top is nog steeds 90...95 op de teller, maar acceleratie en pickup is wat beter geworden. Ik zit te denken om m'n hele scoot uit elkaar te halen en dan meteen te gaan voor 70cc. Wat vinden jullie van 't volgende:

DR 70cc giet
19 of 22mm DO carb. NEEM 19MM
Gianelle Metal (heb ik nog liggen)
nieuwe krukas
nieuwe krukas lagers
Multivar + Ventivar (Malossi?)
Polini V-snaar

Tips? Suggesties? En ja, die Metal wil ik erop, anders kom ik niet verder dan de hoek van de straat met al die motoragenten hierzo.

Greetz,

FastForward

Je moet niet denken dat je hiermee veel harder gaat als met je standaard 50cctje hoor...Die DR zal niet veel toeren meer maken namelijk. En toeren= snelheid.

Bij optrekken zul je wel verschil merken.

Neem nou mijn scooter. Een LC pia, met een 70cc corsa, een 17,5mm en een std. uitlaat. Trekt best leuk op, maar het rijdt maar 90km/h. Met een andere uitlaat zou die veel vetter gaan omdat de cilinder dan veel meer toeren kan draaien.

Maar dat wil ik niet. want ik heb nu een weinig herriemakende toer setup die heel relax rijdt.
 
GEEN 15 graden plaat

Originally posted by FastForward
Okay, heb het volgende veranderd:

25gr. koppelings plaat vervangen door 15gr. (..)

NEE, Prozhen zei juist dat je die 25 graden plaat moet gebruiken. Zelfs 25 is eigenlijk nog plat, maar ja groter zit er nou eenmaal niet bij.
Die 15 plaat sukt. Heb ik ook wel eens geprobeerd. Is eigenlijk alleen leuk voor cross. Je zit alleen maar gigantisch veel toeren te draaien. Ok je scoot hangt aargid aan het gas (mits rest van set-up ook aardig is natuurlijk), maar een beetje top is redelijk ver te zoeken, omdat de snaar met die (te) platte plaat nooit hoog meer komt.
 
Ja idd srally.

Enne bart nrg mc2, polini snaren sucken? d8 et niet. Malossi gaat snel gaar.. En wrom geen hebo krukas? Op mina zou ik juist een hebo krukas of rhq nemen.
 
Back
Top