Gaan met die Neos!

FastForward

FastForward or Rewind?
Okay,

Vriendin wil ook een scoot, mag niet meer dan F 3600,- kosten dus ik dacht Yamaha Neos. Wil ik natuurlijk nog wel wat 'tunen' omdat ik nog een Metal heb liggen, ik dacht 't volgende:

- Metal
- 82 sproeier
- ring uit vario
- Polini goud drukveer
- 4.5gr. rollen

Wat denken de professionals hiervan? Ben ik nog wat vergeten? 'T hoeft geen racemonster te worden, maar 50km/h is wel wat traag toch?

Greetz,

FastForward

Advertisement - register to remove this

Er moet sowieso een ander vario in, de originele gaat maar tot 60 km/h, de snaar komt simpelweg niet verder omhoog. En dan begint je cilinder zo veel toeren te maken. Tip, koop een HEBO, die is goed bevonden voor de Neos :)

aersch (k'vond aars wel leuker, maarja:rolleyes: )
ik rij met men standaard onbegrensde bws 70(jaaaaa digitaal)....

Bullshit, ook een ori mina vario kan helemaal oplopen !!
Originally posted by Cops->Neos :(
Er moet sowieso een ander vario in, de originele gaat maar tot 60 km/h, de snaar komt simpelweg niet verder omhoog. En dan begint je cilinder zo veel toeren te maken. Tip, koop een HEBO, die is goed bevonden voor de Neos :)

Echt slim ben je ook niet he?|(

Er moet sowieso een ander vario in, de originele gaat maar tot 60 km/h, de snaar komt simpelweg niet verder omhoog. En dan begint je cilinder zo veel toeren te maken.

Of jij kan niet afstellen...

Hmm,

Okay, maar wat stop ik er nu in? Btw. Std. vario is prima hoor, mits je de ring ertussenuit haalt. Is geen Multivar of Ev maar doet 't best leuk voor een Std. cil.

Maar iemand nog constructieve feedback? Wat werkt leuk en wat niet?

Greetz,

FastForward

ja idd daanje en razkin dat van die vario is onzin, een jongen die ik ken heeft ook een neo's, alleen onbegrenst en loopt zeker 70km/h.

waarom wil je dr trouwens een metal opzetten als ze niet hard hoeft te gaan? met een originele ga je net zo hard. en ze houden je niet snel aan. ok het ziet er niet uit.

Originally posted by FastForward
Hmm,

Okay, maar wat stop ik er nu in? Btw. Std. vario is prima hoor, mits je de ring ertussenuit haalt. Is geen Multivar of Ev maar doet 't best leuk voor een Std. cil.

Maar iemand nog constructieve feedback? Wat werkt leuk en wat niet?

Greetz,

FastForward

Hebo vario schijnt ook heel goed te zijn voor mina scootz...
Speedcontrol is bagger.
Multivar is ook zeker goed.
Top Racing heb ik geen ervaring mee en iets zegt me dat ik dat ook niet wil :rolleyes:
Top Perfomances vario ook geen ervaring mee...

Greetz

Daanje & others,

Thanks, maar ga er even vanuit dat ik de vario etc. laat zoals hij is, anders gaat 't veel te veel kosten. 'T idee is met zo min mogelijk poen er het maximale uit te halen.

Ik vraag bv. specifiek of iemand weet of ik een andere drukveer gebruiken moet omdat dit bij een aantal Aerox-jes die ik 'getuned' heb dit wel een must was om alle dips enzo eruit te krijgen, en Neos heeft 't zelfde blok, min. horz. als de Aerox, alleen AC, dus vandaar.

Idem met de andere zaken, welk toerental doet die min. horz. AC 't lekker, en welke rollers pak ik dan, btw. geldt ook voor die Metal, doet die 't beter op 5500 of 4500 tpm?

Oftewel, men neme een Neos en een Metal en proberen er het beste van te maken, met zo min mogelijl sleutelen maar toch een goed resultaat.

Ben benieuwd!

FastForward

uhm

Nee, wel een andere drukveer gebruiken, Neo'sssen hebben std super slappe drukveren namelijk en als je dan met een andere pijp rijdt ofzo dan zijn je hernemingen klote.

Originally posted by FastForward
Ik vraag bv. specifiek of iemand weet of ik een andere drukveer gebruiken moet omdat dit bij een aantal Aerox-jes die ik 'getuned' heb dit wel een must was om alle dips enzo eruit te krijgen, en Neos heeft 't zelfde blok, min. horz. als de Aerox, alleen AC, dus vandaar.

OOIT GEEXPERIMENTEERD MET EEN SPEEDDRIVE/TORQUE DRIVER? OOK EEN GOEDE METHODE OM DIPS ERUIT TE KRIJGEN BIJ MINARELLI HORIZONTAAL...

Idem met de andere zaken, welk toerental doet die min. horz. AC 't lekker, en welke rollers pak ik dan, btw. geldt ook voor die Metal, doet die 't beter op 5500 of 4500 tpm?

MAAK ER DIK 8.000 RPM VAN...

Oftewel, men neme een Neos en een Metal en proberen er het beste van te maken, met zo min mogelijl sleutelen maar toch een goed resultaat.

BIJHORENDE ROLLETJES MONTEREN (5,0 GR. OFZO?)...

Greetz.

Back