Gaan met die Aerox !

FastForward

FastForward or Rewind?
Oke, ben het nu zo'n beetje wel zat, m'n Aerox met de volgende specs:

Bouwjaar mei 2000
STD cil.
Tecnigas Next
Pijp uit luchtfilter
86 sproeier
Polini voorvario, 15gr. plaat
Polini racekoppeling
Polini goud drukveer
4.5gram rollen

Wil niet veel harder dan 95 op de teller, da's zo'n 85 echte kilometers en hoewel ie best lekker wegtrekt mis ik toch een boel pickup en acceleratie tussen de 60..95.

Tips en suggesties zijn dan ook meer dan welkom. En kom niet aan met een NRX of ander vaag spul, want die heb ik al geprobeerd en dat haalt 't niet bij die Tecnigas. Heb wel een Metal liggen en kan evt. naar 70cc toe, maar ik woon omg. A'dam en die motoragenten zijn nogal lastig hierzo, dus liefst nog wat tips/trucks om met m'n huidige setup het onderste uit de kan te halen.

Greetz,

FastForward
 
Advertisement - register to remove this

wtf?

Uhmz.. die nrx hoort echt wel beter te presteren dan die k*t tecniknots?! Als dat niet zo is dan doe je wat fout :)
 
mja eerlijk gezegd heb ik al vaker gehoord dat die next zeer goed presteerd maar ja zo'n nrx zou het wel beter moeten dan lijk mij als ik mijn grote vrienden bij scootin mag geloven :P, maar wat het probleem met die aerox is zou ik niet weten die 95 km/h lijk me wel netjes maar ja afstellen zou ik zeggen.


latur 9||6 Raymon 9||6
 
Dit is zo`n beetje wel de max die je zult halen met die Technigas...
meer zit er waarschijnlijk gewoon niet in....

Gr33tz
Nils
 
Vreemd dat een nrx niets uithaalt, als je de top bedoelt begrijp ik het wel Maar een technigas hou ik nog met mijn stnd uitlaat bij dus om nou te zeggen dat ie lekker optrekt??

En ja 95teller lijkt mij wel de max
stap anders over op 70cc
 
Originally posted by FastForward
Oke, ben het nu zo'n beetje wel zat, m'n Aerox met de volgende specs:

Bouwjaar mei 2000
STD cil.
Tecnigas Next
Pijp uit luchtfilter
86 sproeier
Polini voorvario, 15gr. plaat
Polini racekoppeling
Polini goud drukveer
4.5gram rollen

Wil niet veel harder dan 95 op de teller, da's zo'n 85 echte kilometers en hoewel ie best lekker wegtrekt mis ik toch een boel pickup en acceleratie tussen de 60..95.


Greetz,

FastForward

Gebruik een 25gr. plaat, dump je Polini vario, je sproeier is iets tegroot, sproeier 82/42 moet goed zijn.
Koop een Multivar+ventivar en een Dayco of Polini snaar.
Dan haal je 100% met een beetje afstellen de 100km/u (TELLER).
Acceleratie zal ik toenemen.

succes
 
hmmmmzzz das inderdaad niet echt spectaculair ,ik haal dezelfde
top met alleen een bidalot s2 op mn 2001 model.
moet echt beter kunnen.
ik heb alles verder nog orgineel (rollen trek- en drukveer).
komt nog een multivar in want hij krijgt nu een dip tussen de 60 en 70.
 
Het was bij mina toch zo dat de vario zo kl*te was?
Met die multivar zou je top wel omhoog moeten gaan dan...
correct me if I`m wrong uiteraard...

Gr33tz
 
Originally posted by viva la Nilzz
Het was bij mina toch zo dat de vario zo kl*te was?
Met die multivar zou je top wel omhoog moeten gaan dan...
correct me if I`m wrong uiteraard...

Gr33tz

Idd, moet je wel ff een goeie snaar |-dayco/polini| monteren (in comb. met multivar).
 
Re: Re: Gaan met die Aerox !

Originally posted by Prozhen


Gebruik een 25gr. plaat, dump je Polini vario, je sproeier is iets tegroot, sproeier 82/42 moet goed zijn.
Koop een Multivar+ventivar en een Dayco of Polini snaar.
Dan haal je 100% met een beetje afstellen de 100km/u (TELLER).
Acceleratie zal ik toenemen.

succes

Sproeier is goed
 
Originally posted by FastForward


Wil niet veel harder dan 95 op de teller, da's zo'n 85 echte kilometers en hoewel ie best lekker wegtrekt mis ik toch een boel pickup en acceleratie tussen de 60..95.

PARDON??? 95 teller is ongeveer 85 echte kilometers...hmmz, jah, ok, natuurlijk... Monteer eerst een digi-teller en praat DAN pas over ECHTE kilometers en niet gaan gokken.

Verders, ik denk dat met een Multivar je scoot wel beter zal lopen maar dat zeiden de vorige repliers ook al.
 
Okay, heb het volgende veranderd:

25gr. koppelings plaat vervangen door 15gr.
spoeier van 86 terug naar 82
rollers van 4.5 naar 4gr.

Top is nog steeds 90...95 op de teller, maar acceleratie en pickup is wat beter geworden. Ik zit te denken om m'n hele scoot uit elkaar te halen en dan meteen te gaan voor 70cc. Wat vinden jullie van 't volgende:

DR 70cc giet
19 of 22mm DO carb.
Gianelle Metal (heb ik nog liggen)
nieuwe krukas
nieuwe krukas lagers
Multivar + Ventivar (Malossi?)
Polini V-snaar

Tips? Suggesties? En ja, die Metal wil ik erop, anders kom ik niet verder dan de hoek van de straat met al die motoragenten hierzo.

Greetz,

FastForward
 
DR + Metal is niet vet, maar het kan wel erg relaxed rijden. Die krukas zorgt ook voor wat meer vermogen, dus opzich een leuke toersetup 8)
 
erm?

Originally posted by VDM
DR + Metal is niet vet, maar het kan wel erg relaxed rijden. Die krukas zorgt ook voor wat meer vermogen, dus opzich een leuke toersetup 8)

Hoezo zorgt een nieuwe rukas voor meer vermogen? Met mijn rhq merkte ik niet zo veel tot nix verschil...

R3D B
 
ik ga met mijn aerox ook niet harder dan 95 teller met mijn for race en multivar dus zo slecht is het niet. heb nou nog een ventilvar besteld en dan wil ik nog een daycone v-snaar kopen kijken of het wat uitmaakt

mzzzl kneiter
 
Re: erm?

Originally posted by Red Bastard


Hoezo zorgt een nieuwe rukas voor meer vermogen? Met mijn rhq merkte ik niet zo veel tot nix verschil...

R3D B

een volronde krukas zorgt voor meer volume in de carter, zoiets? komt meer druk in ofzow en dat is goed.....?
 
Back
Top