Full Gass Sonic #3

Status
Not open for further replies.

Wesley S.

DE EMHAER BOY!


FULL GASS SONIC #3 - SBO SPRINTS 2009




• Introductie


Ik ben Wesley Samson (de meeste kennen me wel als de "EMHAER BOI"), woon in omg. rotterdam en ben geboren op 11-01-1990. Zit op het grafisch lyceum rotterdam, 1ste jaars.

Voor de bezoekers nog een goede camera gekocht haha. (op 15-01-2008, dus de foto's voor die tijd zijn met een 3.2MP Camera genomen) Het is meer voor mijn vrijetijd/hobby en natuurlijk voor de scootermeetings, en ook een beetje voor me opleiding.

Nikon D40x Camera Kit
cimg5985pb9.jpg





• Geschiedernis

Die heb ik een beetje, heb op me 16e verjaardag een leuke Yamaha Aerox gekocht en toen deze na veel tegenslagen toch mooi opgeknapt en met een leuk set-upje (DR70, Selleta, 21mm etc). Had toen de tijd een mooie achterkap laten maken door Hein Veenstra (PlayboyRox).
Toen ook gedacht om de aerox steeds te verkopen, maar toch uiteindelijk besloten om er een SBO Sprinter van te bouwen. Maar omdat de aerox gewoon niet lekker zat om mee te sprinten, toch verkocht en een Aprilia Sonic gehaalt.


cimg4354sa0.jpg



cimg4356tz3.jpg


Hier vind je meer info over me straatrox: http://forum.scooterforum.net/forum/f66/rs...D-tuned-132715/




• Het Project: Full Gass Sonic #3

Zoals de meeste mensen weten was ik bezig met mijn aerox, maar aangezien deze gewoon te duur werd en ik vond hem niet echt confortabel om te sprinten heb ik deze toch verkocht. Toen ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe scooters en me keuze is bij een Aprilia Sonic uit gekomen. Dus ik marktplaats afgezocht en toen 3 dagen later de Sonic opgehaald.

Aprilia Sonic - Spice Girls Versie
dsc0609xh0.jpg


Na een uurtje was het zo
dsc0663lx9.jpg


Ook had ik de spullen van mijn aerox nog, er zijn wel wat onderdelen veranderd maar dat zal je vanzelf wel zie aan de foto's.

Verse SD Carters
dsc0655tw6.jpg


Alles bij elkaar
dsc0126ol2.jpg


3/4 in elkaar, met de nieuwe Malossi Eprom
dsc0516kd5.jpg


Toen ben ik op me gemak voor een Tuner gaan kijken, en na veel gekloot en weet ik het allemaal toch 1 gevonden. Dat zijn gelukkig maatje van me en toen alles netjes ingepakt en alles is richting Jim en Don (JD-Tuning) gegaan.
Maar hun denken ook dat het niet echt een master-score gaat worden, dus daarom ben ik al aan het sparen voor een nieuwe Cilinder. (Denkend aan 7t of BB Kit)

Duur pakketje...
dsc0877qi4.jpg


Ik had ook voor mijn aerox Remmenrij gekocht, maar aangezien dat niet op de Sonic past (SD) heb ik het helaas moeten verkopen. Maar aangezien ik ook wat spullen nodig had voor mijn remsysteem, het volgende ook maar besteld.

Brembo Radiale Motor Rempompen
dsc0624nx4.jpg


Carbon V-Brake Fiets Remhendels (Ik weet dat het 2x links is op de foto)
dsc0824vp4.jpg


2x Stage 6 Wave Remschijven (Aerox)
dsc0851vw2.jpg


2x Zip Remklauw
cimg5872li6.jpg


Ook had ik nog ubervette ventieldopjes binnengekregen!

Malossi ReeZz Ventieldopjes
dsc0130ql9.jpg



Ondertussen had ik met Robin van R3 Parts ook al een deal gemaakt om mijn scooter wat op te fleuren. We zijn uit gekomen op een Dual Disk Brake Systeem, omdat maar even mooi te zeggen. Zelf heb ik de pootjes ontworpen en Robin heeft het allemaal realiteit gemaakt. Omdat het nog maar 1x te zeggen: Robin heel erg bedankt, en je levert top werk !

2x Adapter voor een Aerox Remschijf
dsc0853sq0.jpg


Complete Voorvork #1
dsc0869za4.jpg


Complete Voorvork #2
dsc0875ld3.jpg


Tevens word het R3 Kroonstuk besteld, om het geheel wat mooier en lichter te maken.

Dus toen als de sodemieter de sonic uit de schuur getrokken, en alles zoveel mogelijk schoongemaakt omdat ik me voorvork niet wou vies maken. Ik en me pa hebben een nieuwe soort lichtgewicht band ontwikkeld, scheelt zeker weer een kilotje.

Sonic #1
dsc0928dy3.jpg


Sonic #2
dsc0947sr4.jpg


Sonic #3
dsc0954pm9.jpg


Sonic #4
dsc0955sp9.jpg


Vroem Vroem!
dsc0958lo9.jpg


Maar zoals je ziet is het nog lang niet af.
Daarom komen de gasten van Full Gass na de X-Days Meeting (7 Juni) even een biertje drinken en dan nemen ze mijn sonic mee naar putten. Dan komt het 22 Juni weer mijn kant op en dan kan ik eindelijk alles gaan opbouwen en kijken of het beestje wil gaan vlammen!

We hebben lang gesproken over hoe en wat we zouden doen maar we zijn tot het volgende gekomen:​

Frame (maximaal) Verlichten
2x Onderlangse ophangingen maken (waterpas en inlaat naar voren)
Beugeltjes achterkant buddy
Beugeltjes achterkap
Radiateur ophanging
NRG rempomp ophanging
Balhoofd 3 cm + voorvork inkorten (is nog niet 100% zeker)
Vaste blok ophanging + verlengen (kort blok)
Voorkap inkorten
Stuurpen pas maken en inkorten
Maximaal verlagen (onderkap +/- 1 a 2 cm van de grond)
Stuurdemper ophanging
Killswitch ophanging (voor bij contactslot)
Waterpomp ophanging​


Dus de volgend update kunnen jullie tussen 7 Juni en 22 Juni verwachten.

Tot dan !
Wesley S.



Speciale Dank aan

Papa-Helpservice - Rijden naar meetings en hulp
JD Tuning - Voor al het tuningswerk/montage werk
Scooter-power.nl - Onderdelen
Robin / R3 Parts - Voor de custom delen kwa metaal bewerking.
Full Gass - Hulp & mijn ReeZzBoi's

Mijn doelen

- Leuk vermogen van 20+
- Leuke tijden rijden <7.5
- VEEL Plezier en ervaring op doen
- Alle SBO / Non-SBO Meetings bezoeken
- In de Scootin' komen en evt. andere bladen




 
Last edited:
Advertisement - register to remove this




Set-up

Carters Minarelli Horizontaal SD LC JD Tuning
Cilinder Malossi MHR SPEED 7t JD Tuning
Krukas Power One - P12
Uitlaat Yasuni C21 (of) JS70 Pijp
Ontsteking Malossi MHR Eprom
Membraam Stage 6 V-Force JD Tuning
Carburateur Keihin 28 (Serienummer)
Spruistuk + Wig Malossi MHR AM6 + HD Wig JD Tuning
Luchtfilter Malossi E13
Vario Malossi MHR 2006
Poulies Malossi MHR Overrange 2006
V-Snaar Malossi MHR Overrange 2006
Koppeling Malossi MHR DeltaClutch
Koppelingshuis Malossi Wingbell
Vertanding Standaard
Vertandingsdeksel Aprilia


Optisch

Kappen DG Design
Velgen Aprilia Sonic
Banden Kenda en Michelin
Frame Verlengt, Verlicht, Verlaagd etc.
Carterkap Aprilia Sonic
Kickstarter Stage 6 Chroom
Stuur EPC Styl
Stuurpen Black Bike Productions
Benzinetank 2x Bidon
Radiateur Kart

Voorvork R3 Parts - Dual Remsysteem
Remschijven Stage 6 Wave (2x)
Remklauwen Piaggio ZIP2000 (2x)
Remhendels Carbon V-Brake


Kleuren (Dit is nog niet 100% zeker)

Frame Hoogglans Zwart
Buitenkappen Hoogglans Zwart
Binnenkappen (Standaard) Mat Zwart
Voorvork Hoogglans Zwart
Velgen Hooglans Zwart (of) Chroom
Remklauwen Fluor Rood
Carters + Carterkap Parelgestraald
Frame


Electra

Toerenmeter AIM
Tempratuurmeter AIM
Waterpomp Bosch
Accu Big RED


Wat ik wil gaan testen

Inlaat Wig + Malossi Spruitstuk
Uitlaat Yasuni C21 (tegen) JS 70cc Pijp

 
Last edited:
2de post dan maar :eek:
Begint nu echt meer op te lijken wesley !
Spul wat robin voor je gemaakt hebt ziet er ook erg vet uit :)
Succes met je project !
 
Wordt gwn uber dik plaatje wat je neergaat zetten!
Succes man:) Ben benieuwd, zowel uiterlijk als motorisch!
 
Gek hoor, ben heel erg benieuwd. Zowel het blokkie als het uiterlijk :p. Niet het zooitje weer half verkopen enzo he, netjes afmaken dit ding. Suc6 ;)
 
Word erg leuk Wesley!

Totaalplaatje word niet zo gek zwaar en toch erg vet, en dat is gewoon supervet! :)

Blokje word ook leuk en je kan altijd terecht voor hulp etc. ;)

Spreek je!
 
Mooi remgedeelte is dit inderdaad. Veel succes gewenst bij de opbouw ervan. Kappen zijn nog in redelijke beunhaas status maar dat komt allemaal wel goed. Voorvork is ook goed genoeg verlaagd want anders gaat het tegen de kap aanlopen en das ook niet de bedoleing lijkt me :)

AdiozZz,
Renzoke :+
 
Ik snap het niet? Je zegt dat je het laat tunen bij JD, maar ze niet verwachten dat er een goede score uit komt? :rolleyes:

Dat zijn gelukkig maatje van me en toen alles netjes ingepakt en alles is richting Jim en Don (JD-Tuning) gegaan.
Maar hun denken ook dat het niet echt een master-score gaat worden, dus daarom ben ik al aan het sparen voor een nieuwe Cilinder. (Denkend aan 7t of BB Kit)


Maar het ziet er goed uit hoor!
 
Nou Wesley,

Dit word denk ik een project wat ik ga volgen, als je tenminste niet besluit om ineens iets anders te gaan doen :D

Wat mij wel vet lijkt op een sonic is ook een volledig polyester achterkant zoals bij mijn NRG. Ik heb misschien interesse om hiervoor een ontwerp voor je te maken voor. PM me maar als je dat interresant vind.

Voorvork is ook echt netjes, en qua hoogte redelijk goed denk ik. Gewichtsdoel? 55KG?
 
He man, zat er op te wachten:p dacht dat je later zou komen me je page(A) hahahha je kon zeker niet wachten:p Khad het een beetje gehad met scooters, maar nu ik dit zie:| miss binnekort ook maar eens een frampje aanschaffen:) Ik zie je miss wel op de gofast x days.. succes, ik blijf je zeker volgen!
 
@ Big B NRG Ik laat het tunen bij JD Tuning omdat hun de enigste zijn die het wouden aannemen aangezien de cilinder aardig bagger is afgewerkt / getuned. Maar ik ben al aan het sparen voor een nieuwe blokje, speed / bbkit en een nieuwe rhq. Dan kan ik de rest gewoon overzetten en dan wel vers laten tjoenen :p

@ Kees: Het lijkt me inderdaad een heel bruut idee, zat er zelf ook al aan tedenken en heb ook al contact gehad met L&M. Maar de rest regelen we wel even via PM/MSN.

@ Huggybear haha, erg tof om te horen. Zolang je hem maar niet na maakt ;)





@ De rest: HEEL ERG BEDANKT VOOR DE TOFFE REACTIES! :W
Dat motiveert me meer en dat laat toch zien dat ik toch wel :)P) een mooie scooter kan neerzetten ook al is hij niet af.

Nogmaals erg bedankt! :)
 
haha de 3e fullgass sonic:D
hij ziet er al goed uit hoor. Moet na x-days maar is flink onder handen worden genomen ofniet8)
Spreek je, Jorrit
 
waarom niet gewoon de cagiva max tjoened reez speed verkopen en en erna het blok goed opbouwen ipv 2 keer op laten bouwen

Verder ziet het er allemaal erg netjes uit man
 
@ Jorrox muahah, ben benieuwd hoe hij 22 Juni er bij staat :~

@ Tiffie Dat kan ik wel doen, maar ik ben bang dat ik hem niet verkocht krijg aangezien bijna iedereen nu weet dat het een bagger speed is en als hij terug komt van JD neem ik aan dat het wel wat beter is. Dan ga ik er gewoon me banken en dan ondertussen een 2e blokje opbouwen want de rest (zoals rotor/inlaat etc) kan ik gewoon overzetten. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top