Foto's van Spoelers Fabrizi

The One

Rudi | IST member
Hey gasten .. ik heb me de pleuris gezocht naar foto's van de spoelers en binnenkant van de fabrizicilinders... zie alleen foto's van de achterkant van de cilinder maar geen van de binnenkant...

Waarom ik dit wil zien is omdat de uitlaatboosters van de evo helemaal voor de spoelers langs loopt ... heb ik gehoord en ik zou graag zien hoe dit eruit ziet... misschien dat ik een Evolution aanschaf van fabrizi maar ben aan het kijken .. wil graag een nieuw projectje....

Ik zou graag een paar foto's willen zien van de Evolution en de Trofeo... als iemand die heeft ..

Alvast bedankt...

(ik vond naar VF-racing rijden een beetje te ver )

;)
 
Advertisement - register to remove this

Laat ze hier ook even zien als je wilt ben ook benieuwd. Heb al is eerder aan die gasten gevraagd om meer info over die 80cc Evo. Maar kwam niet verder dan fotos v/d kit. En wat waardes die ik wel ff zou halen... (25 pk met gemak...)

Heb het mailtje met antwoord trouwens net weggegooid anders had ik het hier mooi als extra info kunnen planten.
 
Originally posted by Sjoerdyo
Laat ze hier ook even zien als je wilt ben ook benieuwd. Heb al is eerder aan die gasten gevraagd om meer info over die 80cc Evo. Maar kwam niet verder dan fotos v/d kit. En wat waardes die ik wel ff zou halen... (25 pk met gemak...)

Hmmmm.........dat is wel een ERG sappig vermogen :D

Heb het mailtje met antwoord trouwens net weggegooid anders had ik het hier mooi als extra info kunnen planten.

|( |( |( ;)
 
Sorry 8P

Maar k weet niet in hoeverre je die 25 pk natuurlijk serieus moet nemen, maar je weet maar nooit. Tis wel 10cc extra :D

Met 86cc kit op Mina vert. AC zou ik, wat was het ook alweer, 18 pk halen ofzo had die vent het over :)

Ach you'll never know.
 
Geloof echt niet dat je zo ff 25 pk haalt met 10cc meer. Je cilinder kan dan wel een grotere inhoud hebben, maar als je carter, cabu, en uitlaat er niet op wordt aangepast heb je er nog nix aan.

Ze zullen het wel weer over krukas-pk's hebben.... :|
 
Hmm ... Natuurlijk pas je die aan ... lijkt me logisch .. denk je dat ik met een standaard uitlaat op die setup ga rijden dan?

Anders begin je toch niet aan zo een setup??

25 krukaspk's is misschien 20 pk aan het wiel , zoveel gaat er verloren in die stomme lompe v-snaar en drukveer/tandwielcombinatie.... dus dat zal het wel niet zijn denk ik??

En met 10 cc meer is denk ik als je het goed lopend krijgt wel degelijk 25 pk te halen mits natuurlijk de cilinder het vermogen kan leveren ... (spoeltiming en dergelijke)
De uitlaat is niet zo een probleem.. is trouwens ook kant en klaar te koop... maar goed denk eerder aan een ander uitlaatje voor erop....
 
Ik heb nog wel een plaatje van zo'n cilinder uit een itialiaans blad, maar wel van zo'n 1,5 jaar oud...
Dan zie je inderdaad dat die uitlaatboosters bijna over de hele breedte liggen van de grote spoelers. Ik zal eens zoeken...

Daar in Italie zijn ze schijnbaar erg te spreken over die cilinder, ik sprak een tuner in Gemona en die beweerde er 24,5 achterwiel pk's @ 14200 rpm mee te halen met een 19mm dell'orto en bijpassende Fabrizi uitlaat...
Wat mij betreft een sterk verhaal maar goed...
 
Is niet echt aan te raden Fabrizi, ziet er allemaal knap uit, maar weinig vermogen !
En trouwens snel kapot. En ook niet zo goedkoop.



Evo, Mhr,Manston,Carmona, TR.
 
rob (xerionatic) had me pics laten zien van fabrizi cil die hij gaat monteren. K mag ze niet van m doorsturen/posten en dat doe ik dan ook niet. Misschien laat ie ze zien als je t m vraagt :)
 
Originally posted by Melandri Rulez
rob (xerionatic) had me pics laten zien van fabrizi cil die hij gaat monteren. K mag ze niet van m doorsturen/posten en dat doe ik dan ook niet. Misschien laat ie ze zien als je t m vraagt :)

die foto's komen ook maar van VF racing hoor
 
Originally posted by Vinni007
Is niet echt aan te raden Fabrizi, ziet er allemaal knap uit, maar weinig vermogen !
En trouwens snel kapot. En ook niet zo goedkoop.
Heb je er zelf ervaring mee? En zo ja kun je dan vertellen wat dan precies..

Ik heb zelf ook al eens gekeken naar de 80cc kit voor pia AC maar dat is me toch net iets te duur. Uitlaat is mischien wel iets om te overwegen.
 
Heb nog geen antwoord van die gasten van VF....
hey Vincent.. laat ons eens wat meer weten over die cilinders van Carmona en TR dan?? Nog nooit van gehoord...

Ik denk trouwens dat Fabrizi wel degelijk veel vermogen kan scoren.... waarom die gasten alleen meer cc nodig hebben snap ik niet is namelijk voor wedstrijd gebruik waarschijnlijk niet toegestaan.....

En wat een onzin dat je die foto's niet mag laten zien van Xerionatic zeg... net alsof een fabrizi cilinder geheimen heeft als je hem koopt ... denk niet dat hij er zoveel van aangepast heeft en als de foto's van VF gekomen zijn krijg ik waarschijnlijk dezelfde ....

Rudi
 
Originally posted by Joël
Ik heb nog wel een plaatje van zo'n cilinder uit een itialiaans blad, maar wel van zo'n 1,5 jaar oud...
Dan zie je inderdaad dat die uitlaatboosters bijna over de hele breedte liggen van de grote spoelers. Ik zal eens zoeken...

Daar in Italie zijn ze schijnbaar erg te spreken over die cilinder, ik sprak een tuner in Gemona en die beweerde er 24,5 achterwiel pk's @ 14200 rpm mee te halen met een 19mm dell'orto en bijpassende Fabrizi uitlaat...
Wat mij betreft een sterk verhaal maar goed...

Graag Joel kijk eens of je die plaat nog kan vinden ... met een 19 mm carb lijtk 24,5 pk me ook een hoop vermogen ... maar goed .. wonderen zijn de wereld nog niet uit he...;)
 
Fabrizi komt nu met nieuwe serie, voor mina is tie er al bij VF.
Voor pia word ie eind januari verwacht.


Met de oude kits van fabrizi, lag het vermogen iets onder de vermogens van de speed. De nieuwe kits zijn naar verwachting agresiever dan de oude kits. Plaatjes van de nieuwe kits zijn er nog niet. Je kan de oude cilinders niet vergelijken met de nieuwe serie, dit in verband met:

A: Ander soort zuigers
B: Kop word nu IN de cilinder gecentreerd, zelfde als MK PR
C: Andere poortopbouw (als ik het goed heb begrepen)

( info na gesprek met fangio; VFracing)
 
Kijk dit is interressant... ik ben benieuwd naar die nieuwe cilinders.... chezzmo hoorde ik niet dat jij ook met fabrizi bezig bent?? heb jij geen foto's?

Rudi
 
Back
Top