formule 1 auto hoe snel?

F1 duurd ongeveer 2,0 sec 0-100 de DTM Christiaan alberts (2,9) zei die zelf op sbs6:)
maar het ligt er wel aan , met traction control natuurlijk veel sneller dan zonder bij de F1, (het geluid is trouwens zeer lekker:) wel Zonder oordopjes)
 
Een formule 1 auto kan idd ondersteboven op een plafond rijden vanaf de 200km ongeveer. Ze doen er ongeveer 2 sec over van o naar 100.

Een paar mensen zeggen hier dat een formule 1 auto niet is gemaakt voor de 0-100 ... zou het nog sneller kunnen als nu dan?
 
wimpie said:
wat ik me afvraag, hoeveel ltr inhoud hebben die motoren eigenlijk?weet wel dat ze tegen de 18.000 rpm halen en een teringherrie maken:p


ze zijn van plan v8 motoren te gaan gebruiken, die zijn 5,2 of 5,7 liter...

dus dan moet een v10 toch nog meer zijn :D

----------------------------

ik weet bijvoorbeeld als er getankt moet worden dat er 10 liter per seconde die auto in vliegt

--------------------

1,8 sec dat lijkt me iets te veel van t goede.

houd het zo rond de 2,5 seconde, misschien iets sneller

-------------------
Iemand had het over de vergelijking van een f1 auto en een McLaren gtr
De opbouw is vrijwel t zelfde, carbon frame, rijder in t midden, motor van achter, ook een v12, geen overbodige shit... (zoek maar eens het filmpje van top gear).
Maar het versnellingbak gedeelte enzo zal toch wel anders zijn.
Het motorblok zelf ook :p
----------------------
 
70ccAerox said:
Een formule 1 auto kan idd ondersteboven op een plafond rijden vanaf de 200km ongeveer. Ze doen er ongeveer 2 sec over van o naar 100.
/
ja dit klopt een f1 auto kan idd in de windtunnel op zn kop rijden
'windtunnel' ---> dit is de plek waar de autos getest worden...
en wordt wint met een gelegering de tunnel in geblazen op de auto.
Je krijgt dan witte lijnen, en deze moeten dan zo goed mogelijk stromen, en dus de auto zon min mogelijk weerstand geven.
 
BMW masterproductie was tog dat gare 1500cc blok. Waar ze met een dikke turbo dik boven de 1000 uitgeperst hebbe. Toen hadden ze ook de f1 gewonne. Is al weer een tijdje gelede. Maar gezien op discovery. Dacht dat ze rond de 1300 pk hadden.
 
volges moeten de meesten van jullie eens wat beter naar de F1 kijken.
een F1 auto heeft zo'n enorme downforce dat die in principe met 60 km/u al op de kop rijden, kan het zelf ook moeilijk geloven maar is toch zo.
een F1 auto met V8 heeft nooit geen 5.2 of 5.7 liter inhoud want de huidige V10 hebben 3 liter en de V8's gaan naar 2.4 liter. en de V10's hebben tussen de 850 en 900 pk.
 
Back
Top