formule 1 auto hoe snel?

Er is op Kazaa wel een filmpje te krijgen van een Indy car vs. een f18 straaljager. Vliegtuig wordt vet gevlamd:) Vanuit stilstand he.
Krijg je een beetje een idee hoe snel dat soort auto's zijn. En nee, een Indy car is niet gelijk aan een f1 auto, dat weet ik ook wel.
 
Originally posted by miks66


dat was Fisichella die tegen wand aan knalde, stond in 1 klap stil en zn lichaam kreeg 38 G (!!!) te verduren..... heeel sick lijkt me dat..:)

o ja die was het, dan zat ik iets te laag met me 12 G....

ehm en ja het klopt van dat plakken door al die downforce ofzo....gaat dat ding gewoon niet omlaag/omhoog.
 
F1's zijn niet gemaakt om van 0 - 100 te vlammen maar van 50 tot 300 ofzo. Het hele weekend wordt maar 1x vanuit stilstand opgetrokken op de baan, en langzame bochten nemen ze wel 70x.
ps: de snelste productie wagen is een Bugatti 16/4 veyron 0 - 300 in 17 sec. :)
 
Originally posted by nicolas
F1's zijn niet gemaakt om van 0 - 100 te vlammen maar van 50 tot 300 ofzo. Het hele weekend wordt maar 1x vanuit stilstand opgetrokken op de baan, en langzame bochten nemen ze wel 70x.
ps: de snelste productie wagen is een Bugatti 16/4 veyron 0 - 300 in 17 sec. :)

die had een v16 of v18 toch? :rolleyes:
 
Wat d8 je van die top fuel funny cars (dragsters) die worden ook in 1 à 2 sec. naar de 100 gelanceerd. En 2 seconder later dik over de 200-300 km/h. Maar ja dan praat je over motoren van een hele andere orde.
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Wat d8 je van die top fuel funny cars (dragsters) die worden ook in 1 à 2 sec. naar de 100 gelanceerd. En 2 seconder later dik over de 200-300 km/h. Maar ja dan praat je over motoren van een hele andere orde.

De echte top fuelers (die hele lange apparaten) zitten in 1 seconde aan de 160 km/h.
En aan t eind van de run 402 meter zitten ze ruim boven de 400 km/h. :eek:

Ik ben ooit eens op santa pod(engeland) geweest, sta ik daar ttrots met mn videocamera gaaat t echt veel te snel gewoon.
je zag alleen gekleurde strepen voorbij komen.8P
 
Wat lullen jullie nou allemaal dom.. Die dingen worden per baan compleet anders afgesteld, op banen met lange rechte stukken moet de top hoger zijn en op een bochtig circuit de acceleratie en bochtensnelheid.. Het is dus niet te zeggen 1.8sec of 2.8 omdat het gewoon veel verschild per baan etc. (1.8 halen ze trouwens zoiezo nergens)..
 
Originally posted by Enrico@nrg
Wat lullen jullie nou allemaal dom.. Die dingen worden per baan compleet anders afgesteld, op banen met lange rechte stukken moet de top hoger zijn en op een bochtig circuit de acceleratie en bochtensnelheid.. Het is dus niet te zeggen 1.8sec of 2.8 omdat het gewoon veel verschild per baan etc. (1.8 halen ze trouwens zoiezo nergens)..

De ratio van de eerst versnelling veranderen ze nooit. :) dus altijd even snelle acceleratie vanuit stilstand (benzine niet meegerekend)
 
Originally posted by 4x2
Ding zal niet voor niets Bugatti 16/4 heten ;)
Maar ik dacht W16 motor.

idd, 4 gekoppelde VW motoren.

Originally posted by miks66


die f1 wagens kunnen serieus ondersteboven op een oppervlakte blijven kleven hoor, door de onderwaartse druk weetikveel hoe het heet blijven ze dicht op het asfalt geplakt zodat ze sneller dan snell door de bochten kunnen.....:)

klopt, door de down-force van de spoilers ed. Het is dus met hoge snelheden rechtuit alleen maar meer weerstand.
 
Back
Top