formule 1 auto hoe snel?

Formule 1 oto gaat idd in een krappe 2sec naar de 100.

De snelste(0-100) personen oto is 1 of andere engelse oto die de sprint in 2,8sec doet.

Die Mclaren en Bugatti tellen zijn geen productie oto´s. De snelste productie oto is geloof ik nog steeds de Viper.
 
nee joh aap, een Mclaren en een bugatti zijn ook productie wagens, voor normaal personen vervoer over de weg!

en idd een F1 kan tegen het plafond rijden met 130 km's per uur, hij weegt maar 500 kg en als 'ie 130 gaat heeft 'ie een neerwaards gewicht van 40 ton ofzo (of 4, maar het is extreem veel iig)

kortom: Leuk speelgoed...

grtzz.
 
waar het dus om ging was de versnelling van een f1 auto. Tijdens start trainingen heeft schumi starts gehaal van 0-100 in 1,7. Bij slechte starts ging hij van 0-100 in 2 sec.
En de kawa xj-12 hebben ze bij fastbikes in 1,8 sec op de honderd gekregen en dat is dan met 167 pk. Maar je kan een hayabusa een turbo kitje geven (kost wel 8000) maar dan heb je wel 450pk. Hier valt eigenlijk niet mee te rijden, in z´n 3 haal je 190-220
 
Auto's boven de 400km/h:

1. 409.9 kph / 254.7 mph 1988 Chevrolet Callaway Sledgehammer Corvette
2. 406 kph / 252.3 mph 2002 Bugatti 16/4 Veyron
3. 403 kph / 250.4 mph 2001 Bugatti 16/4 Veyron Concept
4. 402.3 kph / 250.0 mph 1994 Dauer 962 LeMans
5. 402.3 kph / 250.0 mph 1992 Vector WX3 Concept
6. 400 kph / 248.5 mph 2001 Lotec Sirius Concept
 
Originally posted by zagon
zijn er snellere als 390 p/uur?

damn wat een vette bak is dat zeg, alleen het uiterlijk valt iets tegen.
mja het vetste is nog dat ie die 390 haalt met een V8 (!), er zal ook nog een V12-versie komen, deze moet een stuk voorbij de 400 gaan...
 
Originally posted by Yaruni

mja het vetste is nog dat ie die 390 haalt met een V8 (!), er zal ook nog een V12-versie komen, deze moet een stuk voorbij de 400 gaan...

Geen V maar een boxer :)
 
Originally posted by Casper
Formule 1 oto gaat idd in een krappe 2sec naar de 100.

De snelste(0-100) personen oto is 1 of andere engelse oto die de sprint in 2,8sec doet.

Die Mclaren en Bugatti tellen zijn geen productie oto´s. De snelste productie oto is geloof ik nog steeds de Viper.

Ik dacht dat de Koenigsegch ( of zoiets) CC uit Zweden de snelste productie auto was.
 
Ok, over de Formule 1, ik kijk al sinds 1991 Formule 1 en aan de reacties te lezen heeft niemand er hier echt verstand van, dus doe ik dat wel...

Een Formule 1 auto gaat hard (duh) maar het is neit te zeggen of hij in een x aantal seconden naar de 100 gaat, want dat doet ie bijna nooit (is al eerder gezegd) En ze veranderen WEL de versnellingsverhoudingen bij elk circuit! In Monaco zijn de versnellingen kort en op Monza weer heel lang.

Het is ook waar dat een Formule 1 auto bij 200 kph ondersteboven kan rijden, met een personenauto is dit niet mogelijk natuurlijk! De achtervleugel geeft al zo veel neerwaartse druk en 'drag' dat als een Formule 1 rijder ook maar bij 300 km per uur alleen maar zijn gas los laat en dus niet remt, dat de wagen al sneller afremt dan een personenauto uberhaupt zou KUNNEN remmen! Dat zegt al genoeg van de werking van alleen al de achtervleugel...

Verder is de topsnelheid gemeten ooit van een formule 1 auto, gezet vorig jaar op Monza door Jean Alesi in de Jordan met een snelheid van 364 kilometer per uur... Maar... Monza mag dan wel een hogesnelheidsbaan zijn, er zitten nog wel vleugels op de wagen, als de vleugels nou helemaal vlak gezet zouden worden dan kunnen we zien hoe hard een F1 wagen echt zou kunnen gaan! Maar er is dan ook een kans dat de wagen de lucht in zou vliegen en das niet de bedoeling :p

Trouwens, de BMW motor schijnt nog steeds het meeste aantal PK te hebben, bijna 900 pk!!! :eek:

Nu denken mensen dat dat misschien niet zoveel is, vergeleken met bijvoorbeeld die getunede auto's in een andere thread met eentje die meer dan 1000 pk schijnt te hebben... Maar moet je toch denken dat het 'maar' 3 liter motoren zijn en dat de ontwerpers eigenlijk niet voor pk's gaan, maar voor de compactheid van de motor, ze willen de motor zo klein mogelijk maken zodat het zwaartepunt lager komt te liggen, waardoor de wagen beter de bochten ingaat.

Dus conclusie: Een F1 auto gaat helemaal niet voor de snelheid, maar eigenlijk meer voor de grip in bochten...

Amen...

mzzls
René
 
Back
Top