formule 1 auto hoe snel?

2DIE4

Well-Known Member
ik heb verhalen gehoord van mensen (tja geen dieren) hehe

dat een formule 1 auto van 0 naar 100 in 1.8 sec doet ???


zelf ben ik vorige week in SIXFLAGS geweest in SUPERMAN the RIDE en dat gaat in 2.8sec naar de 90 en dat gaat echt wel aardig beest! dus kan ik me bijna niet voorstellen dat een formule1 auto het ff in 1.8sec doet?

iemand?
 
Advertisement - register to remove this

ja het is wel zo......als ik het goed heb.....die bestuurders hebben ook behoorlijk veel G-krachten te verwerken, vooral al knallen ze tegen een muur aan :S, pas kreeg er 1 ongeveer 12 G te verwerken toen die tegen een wand aan knalde.
 
Originally posted by rdbwww
ja het is wel zo......als ik het goed heb.....die bestuurders hebben ook behoorlijk veel G-krachten te verwerken, vooral al knallen ze tegen een muur aan :S, pas kreeg er 1 ongeveer 12 G te verwerken toen die tegen een wand aan knalde.

dat was Fisichella die tegen wand aan knalde, stond in 1 klap stil en zn lichaam kreeg 38 G (!!!) te verduren..... heeel sick lijkt me dat..:)
 
De snelste productieauto ter wereld, de Mclaren F1 GTR (nee, NIET de formule-1 wagen) doet van 0-90 miles per hour een goeie 3.2sec.
Die auto heeft wel een vette V12.
Ik denk dat 1.8sec iets te weinig is, maar ik denk dat je er dichterbij zit met een goeie 2.5 à 2.8 sec
 
Originally posted by mhr#27

Tja, botssensoren in personen auto's staan ingesteld op 80 G.

euhm, kwil ni veel zeggen, maar meer als 50G is volgens mij zelfs dodelijk.
Reken es uit
ge weegt 75 kilogram, en ge krijgt ene kracht van 50 G op u
===>50*75=3750kg druk op u. das bena 4 TON hé !!!
 
wat ik me afvraag, hoeveel ltr inhoud hebben die motoren eigenlijk?weet wel dat ze tegen de 18.000 rpm halen en een teringherrie maken:p
 
je kunt 100g ook wel overleven, maar das dan voor een paar zoveelste miliseconde
Langere tijd 9G ofzo is al dodelijk
 
Originally posted by wimpie
wat ik me afvraag, hoeveel ltr inhoud hebben die motoren eigenlijk?weet wel dat ze tegen de 18.000 rpm halen en een teringherrie maken:p

maar wel een mooie, vette teringherrie :)
 
Originally posted by 2DIE4
ik heb verhalen gehoord van mensen (tja geen dieren) hehe

dat een formule 1 auto van 0 naar 100 in 1.8 sec doet ???


zelf ben ik vorige week in SIXFLAGS geweest in SUPERMAN the RIDE en dat gaat in 2.8sec naar de 90 en dat gaat echt wel aardig beest! dus kan ik me bijna niet voorstellen dat een formule1 auto het ff in 1.8sec doet?

iemand?

kheb in die tunnel een keer een vlieg tegen me face gehad:'(
 
ik weet wel van f1 auto's dat als ze 200 km per uur rijden en dan ondersteboven zouden gaan rijden dat ze dan gewoon aan het plafon blijven kleven...

Maar ik denk wel dat een f1 auto in ongeveer 2 seconden 100 rijd...en me pa's motor in 2,9 sec naar de 100:#
 
ja hoor tuurlijk :| Men In Black 2 is ook bijna uit in nederland:|

Voor de mensen die deel 1 niet hebben gezien: Ze reden toen met een ford ondersteboven in een tunnen, tegen het 'plafon' geplakt.

Zou het echt kunnen? Dat is de grote vraag. Ik denk dat het maar even lukt maar op ten duur wint de zwaartekracht.
 
Originally posted by ace_
ja hoor tuurlijk :| Men In Black 2 is ook bijna uit in nederland:|

Voor de mensen die deel 1 niet hebben gezien: Ze reden toen met een ford ondersteboven in een tunnen, tegen het 'plafon' geplakt.

Zou het echt kunnen? Dat is de grote vraag. Ik denk dat het maar even lukt maar op ten duur wint de zwaartekracht.

die f1 wagens kunnen serieus ondersteboven op een oppervlakte blijven kleven hoor, door de onderwaartse druk weetikveel hoe het heet blijven ze dicht op het asfalt geplakt zodat ze sneller dan snell door de bochten kunnen.....:)
 
Back
Top