Originally posted by #CARMA#
ja ik dus ook maar er zijn meer (vergeten)modellen voor bijv. motormaaiers
Originally posted by Alexander
Zoek maar raak je vind er geen......
Originally posted by Alexander
Venturi 14mm geen tiende groter.
mag wel ovaal, zolang de grootste maat maar niet groter is dan 14 mmOriginally posted by Valentino...
En NIET ovaal........
wat zegt daniel net zolang ie maar onder de 14mm zit dan mag ovaalOriginally posted by Buubdaman
Dellorto RS carb is toch ook 14mm, wel ovaal d8 ik..
Geen optie?
Originally posted by #CARMA#
wat zegt daniel net zolang ie maar onder de 14mm zit dan mag ovaal
Originally posted by DvD
mag wel ovaal, zolang de grootste maat maar niet groter is dan 14 mm
Originally posted by Folkert@MinaRally
Ik ben het met Hugo eens, mij ook niet gezien.
Na een tijdje terug meer dan een uur in een kartshop te hebben vertoeft en de meneer ons zeer vriendelijk te woord heeft gestaan met allerlei tips en praktijkvoorbeelden (mooi afgelegen winkel @ industrieterrein) toch maar wat afgezien. De prijs is zeker niet verkeerd, goedkoper dan menige conventionele. Alleen dat je met elke weersverandering meteen weer alles kan gaan afstellen, dat is er voor mij niet bij, daar rijd ik teveel voor.
En ik geloof niet dat de kartcarb vereist is om tot max. vermogens te komen.
Ik hoop binnen niet afzienbare tijd over een 29mm "Keihin" (tussen haakjes, omdat het geen keihin is qua naam, maar wel in bouw/afwerking etc. en mja dat voor €65 is best te proberen) te beschikken. Daarmee moet ook leuk te rijden zijn. Misschien overkill, maar ja uitproberen kan geen kwaad.
Kartcarbs zijn nu een beetje "meeloopcarbs." vind ik. Ineens wil iedereen zo'n ding. Ga gerust je gang daar niet van, maar mij niet gezien.
Originally posted by Alexander
Ik hoor de laatste tijd veel verhalen over deze carbu's en dat mensen ze ook maar FF gaaan kopen en monteren en dan hup meteen rijden. Was het allemaal maar zo simpel. Ten eerste zul je een spruitstuk moeten fixen, dan nog goed zien te monteren en vervolgens afgesteld zien te krijgen zonder eerst 3 cilinder in puin te laten lopen......
Originally posted by Valentino...
Er wordt hier duidelijk geblaat......jammer,van de stronteigenwijsheid
ik had dik twee pk winst door de overstap van 28mm keihin naar ibea 29mm,dus maakt wel degelijk HEEL VEEL uit.
Bijkomend voordeel van een kartcarb is dat het inlaattrajekt gewoon kaarsrecht is.
Dat lukt je met een normale carb nooit zonder je carter te verbouwen.
Btw kartcarbs zijn ook goodies voor de echte "diehards".