This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

extra's kartcarb

Originally posted by Alexander
Zoek maar raak je vind er geen......

weet jij de regelementen op dat gebied dan 14mm precies en rond,ik zal ff wat gaan uitzoeken en die zijn er vast wel en dan zorg ik dat ik er 1 op race scootie heb
 
de carbs die op ketingzagen ed zittenvarieeren wel degelijk ik had er vandaag een van een stihl 088 in me hand (volgens mij zijn deze rond de 80 cc) en die was wel degelijk groter als mijn zaag (stihl 046) maar ik zal ff uitzoekken wat de precize maten zijn
 
de carb maar het ik niet kunnen vinden maar wel de cylinder inhoud de cyl inhoud van mij stihl 046 is 76,5 cm3 en heeft 6.0pk
en de andere zaag waar ik soms me werk (liever niet want dit ding weegt 10 kg) de stihl 088 heeft aan cyl inhoud 121.6cm3 en heeft 8.7pk maar je kan je wel voorstellen dat er verschillende maten carbs zijn en dus niet een sandaard maat
 
Ik ben het met Hugo eens, mij ook niet gezien.

Na een tijdje terug meer dan een uur in een kartshop te hebben vertoeft en de meneer ons zeer vriendelijk te woord heeft gestaan met allerlei tips en praktijkvoorbeelden (mooi afgelegen winkel @ industrieterrein) toch maar wat afgezien. De prijs is zeker niet verkeerd, goedkoper dan menige conventionele. Alleen dat je met elke weersverandering meteen weer alles kan gaan afstellen, dat is er voor mij niet bij, daar rijd ik teveel voor.

En ik geloof niet dat de kartcarb vereist is om tot max. vermogens te komen.

Ik hoop binnen niet afzienbare tijd over een 29mm "Keihin" (tussen haakjes, omdat het geen keihin is qua naam, maar wel in bouw/afwerking etc. en mja dat voor €65 is best te proberen ) te beschikken. Daarmee moet ook leuk te rijden zijn. Misschien overkill, maar ja uitproberen kan geen kwaad.

Kartcarbs zijn nu een beetje "meeloopcarbs." vind ik. Ineens wil iedereen zo'n ding. Ga gerust je gang daar niet van, maar mij niet gezien.
 
Er wordt hier duidelijk geblaat......jammer,van de stronteigenwijsheid
ik had dik twee pk winst door de overstap van 28mm keihin naar ibea 29mm,dus maakt wel degelijk HEEL VEEL uit.
Bijkomend voordeel van een kartcarb is dat het inlaattrajekt gewoon kaarsrecht is.
Dat lukt je met een normale carb nooit zonder je carter te verbouwen.
Btw kartcarbs zijn ook goodies voor de echte "diehards".








 
Vullingsgraad van een kartcarb is vele malen hoger dan een conventionele. Keb ooit eens een gesprekkie aangeknoopt met een kartdude die in de topklasse reed. Het hij had het erover dat je een 30mm kartcarbu kan vergelijken met een 42mm conventionele carbu kwa performance.

En idd zoals tino hierboven ook al zei en ik ook al velen malen heb vermeld. Het is gewoon een carbu die je neemt als je voor max performance gaat. Ik ben nog niks tegengekomen wat deze carbu ( 30mm baroni ) overtroffen heeft. Mja wie wil hier nou dagelijks mee over straat rijden..................succes met tanken.......
 

Waar maak je je druk om, Xander? Die mensen komen er vanzelf wel achter, en destemeer respect krijg jij, klaar...
 
Mja ik maak me neit druk hoor bart, maar het is gewoon zo zonde van het geld als het zwaar tegenvalt daar probeer ik ze gewoon voor te behoeden, omdat de mensen denken dat het wel hetzelfde zal zijn als een normale carbu (en vaak krijgen ze deze al niet eens goed).

Dus vandaar
 

Erg leuk natuurlijk die 2pk winst, maar jij streeft ook een héél ander doel na. Zoals ik al zei, wil ik er ook nog leuk mee over straat kunnen rijden.
Jij gaat gewoon voor max. aantal pk's uit een scooter te krijgen.

Met deze gedachte is een kartcarb. voor mij (nu) geen optie.

Om dan maar meteen wel/of niet met die hard te gaan strooien, mja mij maakt niet uit, maar ik neem me hobby ook serieus, al ben ik mij lange na niet de snelste.

Als iedereen alleen zou streven naar extreme pk's bouwden we hier allemaal wel scooters met racketmotoraandrijving


Xander, als die Baroni 30mm vergelijkbaar is met een 42mm "gewone" carb, dan zetten we toch gewoon een 60mm "gewone carb erop" 8)

Maar goed, kartcarb is zeker leuk, alleen je moet er de zin/tijd voor hebben. Van Xander weet ik dat hij amper km's maakt en veel experimenteert. Voor mij is het andersom.
 
Wat zijn de echt goede kartcarbs dan (Baroni dus en...?), wat zijn de prijzen en zijn deze goed te krijgen bij kartshops?
 
Heheh geinig linkie alleen zelfs daar staat een fout in. Die eerste is een HHC en geen JHC

Dan toch voor de mensen die er interesse in hebben:

Er zijn 2 typen carbu's:

Vlinder
Schuif

Vlinder lopen meestal tot 24mm.
Schuift begint bij een 27 en loopt door tot minimaal 32mm.

Stroomtechnisch is de schuif beter omdat deze geen obstructie heeft in zijn doorgang (venturi).
Eveneens is deze nog bitcheriger af te stellen.

Tevens zijn er van beide typen nog 2 subgroepen. De 2 takt en 4 takt carbu's. Waar bv 1 verschil van is vorm van de kelk. Je kan bv zien dat de HHC 4 takt kelk totaal anders is als ze 2 takt broer. Dit heeft allemaal met flow eigenschappen te maken wat hier te ver gaat (pro-forum werk).

Heb zelf goede ervaringen meegemaakt met de JHC carbu. De HHC die blauwe dus op die page heb ik zelf ook gehad en is meermalig kampioen geweest in de kartsport (tis al een wat verouderd model).

Ibea is eigenlijk altijd goed (staan ooo aan de top in de sport). En de "king" onder de schuifcarbu's is de Baroni carbu. En je raad het al dit is ook meteen de duurste van allen. Aanschafprijs rond de 400 a 450 euro bij een beperkt aantal dealers.

Hoop dat er meer duidelijkheid is in het geheel.... :!

Greetz xander...