ervaringen Peugeot Speedfight 3 125cc 4takt

Dag mensen

Ik kan een Peugeot Speedfight 3 125cc 4takt kopen. Het lijkt een goede aankoop maar graag had ik geweten wat jullie ervaringen hiermee zijn?

informatie scooter:
- Peugeot Speedfight 3 'Ice Blade' (wit)
- bouwjaar 2015
- 4 takt
- 125cc
- 7,5kW (10pk)
- verhouding vermogen/gewicht: 0,062 kW/kg
- malossi koppeling
- al de rest is origineel
- km stand: 8780km

Wat denken jullie hier van?
Ook stond hij enkele weken stil en startte hij hierdoor slecht, maar de verkoper zei dat ik me hier geen zorgen hoef over te maken, dat dit normaal is?

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen ervaring met dit merk en type scooter van 125cc.
Wel met een Kymco Like 125cc die qua vermogen nagenoeg hetzelfde was.
Verwacht geen racemonster, met 95 plusminus 5 kmpu echte kmpu op een vlakke weg zonder tegenwind zit je toch wel aan z'n max met 10 pk.
Tot 70 a 80 gaat prima qua optrek maar daarna duurt het toch wel enige tijd voor je op topsnelheid zit.

Dus autowegen rijden is minder leuk en eerlijk gezegd eigenlijk niet geschikt, vooral als je langere tijd het uiterste van het blokje vraagt.
Voor de stad en wegen buiten de bebouwde kom, een prima zaak.

Dus als je, je daar bij neerlegt, is een 125 4T een leuke aankoop.

Een tweedehands aankoop is altijd een risiko.
Volgens verkopers is altijd alles prima in orde en alles minder erg en hebben ze voor de eventuele gebreken wel een goeie reden.

Ik zou zeggen ga op korte termijn nog eens kijken en als de scooter dan weer slecht start is het smoesje van lang stilstaan ontkracht.
Ik wil daarmee niet zeggen dat er iets ernstigs aan de hand is, maar dit is wel een reden om een goeie onderhandelingspositie te hebben als het gaat om de financieen.
Belangrijk is dat je alles wat te controleren is, goed nakijkt, hierover vind je genoeg op internet.
En wat nog belangrijker is, is een goeie testrit maken en niet alleen een rondje om de kerk.
Dan weet je hoe de scooter reageert en start bij koude en warme motor.
Druk de verkoper ook op het hart dat als het blok warm gedraaid is bij je aankomst, de koop al niet doorgaat want op die manier verbloemen ze vaak het slechte starten bij koude motor.

Zo een heel verhaal, hopelijk heb je er niets aan alhoewel ik geen ervaring heb met de Speedfight 125cc 4T.
 
Back
Top