Peugeot kisbee injectie stottert op topsnelheid

peke600

New Member
dus ik heb een peugeot kisbee 4t injectie van het jaar 2020 en ik heb deze met info van deze site opgevoerd door 2 nokken weg te slijpen aan de cartersensor. dan om binnen de wok grens te zitten heb ik tussen mijn variator een variator ring gestoken van 4mm nu rijd mijn brommer ong 54 op gps. maar nu als ik mijn max snelheid bereik en max gas blijf geven hapert mijn brommer. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Deze truc om nokjes weg te slijpen zal misschien wel werken op een van een carburateur voorzien model maar of dit ook voor een injectie model geldt, ik betwijfel het.
Een wonder dat het motormanagementlampje niet oplicht.

Bij de injectiescooters (Euro4 of 5) probeert men een zo'n schoon mogelijke uitstoot te verkrijgen.
Daardoor wordt de hoeveelheid ingespoten brandstof zeer nauwkeurig geregeld aan de hand van diverse sensoren.
Die speedsensor, die je gemanipuleerd hebt, is er 1 van.
Deze geeft nu een snelheid door aan de ecu die niet overeen komt met de echte snelheid en daardoor zal de ecu wellicht ook niet de juiste hoeveelheid benzine inspuiten en misschien ook wel iets veranderen aan het ontsteekmoment.
Het was misschien beter geweest even langs een Peugeot dealer te gaan wellicht had deze een betere oplossing, eventueel door de software aan te passen.
Maar misschien heb ik het mis kun je eens even aangeven in welk topic op dit forum dit ter sprake komt, dus waar je die info gevonden hebt waarover je spreekt on onderstaande quote?
en ik heb deze met info van deze site opgevoerd door 2 nokken weg te slijpen aan de cartersensor.
 
met behulp van deze topic heb ik mijn brommer opgevoerd.
 
Back
Top