Peugeot kisbee r 4t injectie opvoeren

ehh, je blok zelf is een grote toerenbegrenzer.. heb je die klepjes wel eens gezien?
Een automaat krijg je niet snel over de toeren, maar als je er iets aan gaat veranderen dan weet ik het niet zo zeker. Heb ooit het blok van een Suzuki GSX-L 750 uit elkaar gehad.
 
Van vorige eigenaar begreep ik dat 1 nokje al is weggehaald, vandaar nu 36km/h.
Nu dat het geval is, wil ik nog een nokje laten weghalen, maar kan je ook ergens meten hoe het zit met de balans na verwijderen van zo'n nokje?
 
Van vorige eigenaar begreep ik dat 1 nokje al is weggehaald, vandaar nu 36km/h.
Nu dat het geval is, wil ik nog een nokje laten weghalen, maar kan je ook ergens meten hoe het zit met de balans na verwijderen van zo'n nokje?
dat lijkt me dan van origine een snorfiets?
 
dan ga je wat dit forum betreft al hard zat.
wat betreft de balans: is niet te meten maar als ik zie dat er in mijn koppelingstrommel her en der ondiepe gaten zijn geboord, denk ik wel dat ze dat bij de fabriek serieus nemen. als je het nokje tegenover het reeds verwijderde wegslijpt, zou dat de balans alleen maar ten goede komen natuurlijk, niet een een kwart verder, dan wordt het erger.
 
dan ga je wat dit forum betreft al hard zat.
wat betreft de balans: is niet te meten maar als ik zie dat er in mijn koppelingstrommel her en der ondiepe gaten zijn geboord, denk ik wel dat ze dat bij de fabriek serieus nemen. als je het nokje tegenover het reeds verwijderde wegslijpt, zou dat de balans alleen maar ten goede komen natuurlijk, niet een een kwart verder, dan wordt het erger.
Als er in dit forum wordt uitgelegd op welke manieren je een specifieke scooter opvoert, is het aan diegene die opvoert wat 'hard zat' is.
Maar als ik je commentaar over 'balans' goed begrijp, dan zou alleen het nokje wegslijpen tegenover het reeds verwijderde nokje al voldoende voor balans zijn.
Balans zal op een vergelijkbare manier worden gemeten waarop bijvoorbeeld autowielen worden gebalanceerd.
Daar heb je specialistische apparatuur voor nodig.
Dan verwacht ik dat er ook trillingen duidelijk merkbaar worden als er onderdelen (koppelingstrommel) onvoldoende in balans zijn.
 
Last edited:
nee, op dit forum is het beleid dat we niet uitleggen hoe je met een snorscooter harder dan 34 gaat. daar heb je bij aanmelding "voor getekend".
en, merk jij al trillingen? ik denk dat je voor het meten van (on)balans van een koppelingstrommel terug moet naar een fabriek (van scooters) of koppelingstrommels.
 
nee, op dit forum is het beleid dat we niet uitleggen hoe je met een snorscooter harder dan 34 gaat. daar heb je bij aanmelding "voor getekend".
en, merk jij al trillingen? ik denk dat je voor het meten van (on)balans van een koppelingstrommel terug moet naar een fabriek (van scooters) of koppelingstrommels.
Ik snap het formele beleid en daar is aan zich niets mis mee, maar die 'preek' hier in dit topic vind ik dan ongepast.
Want met alle respect ... beleid hoort consequent op iedereen te worden toegepast en niet naar willekeur, zoals ik hier nu lees.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Overigens las ik hier in dit forum voor het eerst over hoe je begrenzing manipuleert, (meestal) met als einddoel om hogere snelheden te bereiken.
En laten we wel wezen, te snel is gewoon te snel, een snorscooter mag wettelijk 25km/h rijden (plus of min 3km/h afwijking), dus geen 34km/h.
Maar ik ben geen moraalridder.
Mijn idee is dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is hoe met specifieke opgedane kennis om te gaan.
Na vooraf te zijn gewaarschuwd kan in dit geval vervolgens niet een ander de schuld gegeven worden na een bekeuring (of erger) voor te hard rijden.
Maar dat terzijde.

Ik merk geen trillingen, uit een eerder commentaar in dit topic las ik iets over balans, vandaar mijn vraag.
 
Last edited:
ik had eerst de sensor een beetje verbogen , toen reed ie voor geen meter, en ging het lampje branden op het dashboard, . dat lampje van motorstoring. daarna heb ik de sensor weer terug gebogen , in de stand zoals die gewoon hoort te staan , ik heb dus 2 van die magneetjes op de achterste poelie weggeslepen (2 tegenover elkaar liggende ivm de balans) nu rijdt de kisbee ruim 70 , het is een euro 4 kisbee
Post automatically merged:
Ik had precies hetzelfde,dat het motorstoringlampje begint te branden.sensor teruggezet,maar hij gaat tot 55km.ik heb 2 magneten diep weggeflext.er zitten gaten in de poelie.waarom gaat die van mij niet 70km p/u?
 
op wat voor manier schuin monteren wordt er bedoeld ? ik heb 2 nokjes weggeslepen , en na een paar 100 meter rijden gaat het motor lampje branden en rijd het voor geen meter meer. alvast bedankt , groet Melvin
Dit probleem heb ik dus ook!is hier een oplossing voor?ik heb de nokjes zover weggeslepen dat er gaten inzitten.dat moet toch goed genoeg zijn?
 
Back
Top