Peugeot kisbee 2018 injectie start niet meer

Luca2004

New Member
Goede middag mijn Peugeot kisbee euro4 injectie start niet meer mijn brandstofpomp geeft geen benzine door aan mijn injector maar voor ik een nieuwe brandstof pomp koop kan ik het beter eerst vragen of het een ander probleem kan zijn
Dus ik heb mijn stekker nagekeken en die zitte allemaal nog goed mijn kabels hebbe nergens een breuk ik kwam wel 1 relais tegen die vanbinnen nat was en stekkertjes zijn geoxideerd die dient nermaal voor electrische start en die doet het ook nog gewoon zo der problemen dus mij vraag is zou deze relais voor de brandstof pomp zijn ( foto in bijlage)

Ik hoop dat iemand een antwoord hier op heeft want ik weet het niet meer

Mvg luca
 

Attachments

  • IMG_20231023_141059.jpg
    IMG_20231023_141059.jpg
    124.5 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

mij vraag is zou deze relais voor de brandstof pomp zijn ( foto in bijlage)
Dit zou heel goed kunnen.
Bijgevoegd hieronder het schema van jouw scooter, met dank aan @Floris van bommelstijn .
Zie relais 58 van het elektrisch schema in de bijlage, als het getoonde relais je brandstofpomprelais is, zitten hier de volgende kleuren draden op:

  • Rose draad = voor de aansturing van het relais door de ECU. (low side switching dus schakelend naar massa)
  • 2 maal Zwart/rode draad = door het contactslot geschakelde accuspanning voor de aansturing van de relaisspoel en de voeding voor de pomp.
  • Rood/gele draad = wanneer het relais door de ecu wordt aangestuurd komt hier spanning op en gaat de pomp draaien.
Dus meet op de connector van de brandstofpomp of er tussen de groene en geel/rode draad spanning komt te staan als je de scooter op contact zet.
Brandstofpomp wel aangesloten laten en volgens de zogenaamde backprobe manier meten. (zie plaatje hieronder)

Multimeter op 20V gelijkspanning, de zwarte meetdraad in de com-aansluiting van de multimeter en de rode meetdraad in de aansluitbus met het V-tje naast.

Verder zou je ook het relais zachtjes moeten horen klikken als je de scooter op contact zet.

By the way, water in een relais is nooit goed!
Dus dit van binnen heel goed drogen en indien het niet meer reageert, vervangen.
1698070694367.png
 

Attachments

  • Peugeot Kisbee 50 4 takt euro 4 & 5 25-45km injectie schema.pdf
    221.6 KB · Views: 6
De relais klikt niet als ik het contact opzet dus ik denk dat die kapot is want die was ook een beetje opgezwollen en zang de zijkant kwam het water eruit ik ga deze bestellen en ik zal iets laten weten of het gewerkt heeft alvast bedankt voor u antwoord

Mvg luca
 
Back
Top