Schokdemper peugeot kisbee 4t.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Wil een andere schokdemper plaatsen voor mijn peugeot kisbee. (huidige vind ik een beetje te slap om sportief ermee te rijden)
Momenteel zit er een standaard exemplaar onder, dat best al iets te lijden heeft gehad.

Alleen zoek iets stuggers, zonder al te gek te doen.

Nou weet ik dat de lengte 305mm is van die veer. (opgezocht)

En het viel me op dat de spiraal weg vrijwel op elkaar zit.

Nou vind ik een andere veer van een Chinese retro scooter.

Waar het bovenste gedeelte ongeveer ze zelfde spiraal weg heeft als de originele, alleen aan de onderkant word de afstand wat groter.

Vroeg me af of een schokdemper bij grotere afstand spiraal weg makkelijker of moeilijker in veert.


Gaat om deze veer:

 
Advertisement - register to remove this

Kun je de huidige schokbreker uit elkaar halen zodat je spiraal eraf kan? Als je dan een spiraal zou vinden van dikker materiaal maar meer ruimte tussen elke omwenteling dan veert deze sneller in en uit. En rijd ie sportiever en lekkerder, al is dat laatste persoonlijk natuurlijk
 
Kun je de huidige schokbreker uit elkaar halen zodat je spiraal eraf kan? Als je dan een spiraal zou vinden van dikker materiaal maar meer ruimte tussen elke omwenteling dan veert deze sneller in en uit. En rijd ie sportiever en lekkerder, al is dat laatste persoonlijk natuurlijk


Nee dat gaat helaas niet bij die goedkopere modelletjes. Dat is vaak nieuw -> gebruiken -> versleten -> ijzer of afval bak..

305mm komt eigenlijk alleen bij die retro modelletjes voor en bij me kisbee dus ook. Dan zal je dus voor een betere veer al een 300 mm demper moeten monteren.
 
Back
Top